Vítejte na mém blogu, přeji příjemnou pohodu a úspěšný den :-)

neděle 21. ledna 2024

A pak že letos máme hodně sněhu

 

Lidská paměť a fotografie - dvě různé věci, které v "moderní" době spolupracují. Zapisujete si do nějakého diáře či kalendáře stav počasí za určité dny? Já tedy opravdu ne, stejně bych se k tomu nevracela. Dostala jsem se k loňským fotkám a překvapeně hleděla. Letos si v našem regionu na nedostatek sněhu a mrazů stěžovat nemůžeme. Ovšem podívejte se na fotografie, které jsem u nás nafotila před rokem - na den přesně 21. ledna 2023: 

 

 

 

 

 

 

Sněhu bylo před rokem tolik, že ho odklízely technické služby svojí technikou a náklaďáky pak odvážely tu "nadílku". Tolik moje vzpomínka z mého sněhového archivu. 😍

13 komentářů:

  1. Opravdu parádní nadílka. Parádní fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sněhu bylo opravdu dost, když to večer u zastávek nakládali bagrem na náklaďáky a odváželi. Moc děkuji za pochvalu fotek. ☺

      Vymazat
  2. Počasí si do kalendáře nezapisuji a když se chci podívat,jak bylo před rokem,koukám na blog.
    Také jsem prohlížela lednové fotky a to u nás sníh skoro nebyl.Teď si nemůžeme ztěžovat.
    Zasněžené fotografie jsou moc

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, my si také nestěžujeme, sněhu bylo dost před Vánocemi, pak obleva, ale po třech králích zase nadílka. Ve městě to stačí, nakonec jsou s tím jen starosti.
      Moc děkuji za pochvalu fotografií. ♪♪

      Vymazat
  3. omlouvám se,kočka mi skočila na klávesnici a zbytek vymazala.Fotografie jsou moc krásné.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, založ kočce vlastní blog, ať si píše svůj. Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Jituš, to je bezvadné, fakt mě to rozesmálo, protože kočka bloguje s Tebou. Možná si prohlíží fotky na monitoru nebo se jí nelíbí, cos napsala... tak to prostě po kočičím způsobu smaže.
      Jiřinka má dobrý nápad - založ kočce blog, ať se zabaví. Fotky jí pak dodáš Ty. ☺ ☺ ☺

      Vymazat
  4. Hani, podobnou věc jsem zaznamenala o adventu. Podle fotek jsem přišla na to, že na jeho začátku jsme my v Polabské nížině zasypáni nebo alespoň pocukrováni sněhem celkem pravidelně...
    Ale tolik jako na tvých fotkách ho byla snad jen 2.12.23 :o)
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to zajímavé, Helenko, člověk by si myslel, že v Polabí je takové mírnější klima a vida, máte i pravidelnou dávku sněhu. Teď jsem ráda, že jsem loni tu sněhovou nadílku fotila, ani jsem netušila, že ty fotky využiju. ☺
      Přeji Ti úspěšné úterý, Helenko.

      Vymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  6. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  7. Hani, tady je sněhu stále dost. Jsme tu na severu zvyklí na drsnější klima. Ovšem tolik sněhu jako bylo koncem padesátých let (tuším v roce 1958 nebo 1959), to už snad nikdy nebylo. To musel můj táta vylézt z domu oknem ven, aby odházel sníh od vchodových dveří a mohli jsme dveře otevřít. Tehdy jsme byli všichni doslova odříznutí od světa. Byly "uhelné prázdniny" protože se plno dětí do školy vůbec nedostalo, zvláště z těch odlehlejších částí města. Lidé se nedostali do práce a kdo mohl, musel jít odklízet sníh. My jsme jako děti z toho měly radost. V závějích jsme si ( hlavně kluci), tvořili bunkry a sněhu jsme si všichni opravdu užívali. Technika tehdy nebyla, na pluh byl jeden traktor, jinak sil nici udržoval jeden cestář, který jezdil vozem taženým koňmi a cestu sypal škvárou. Je pravda, že nikdo v okolí ani neměl auto, všichni jsme chodili pěšky, v létě z těch vzdálených míst lidé jezdili na kolech. Nejlépe fungovala železniční doprava a propojené byly všechny obce i vesničky a bylo vše dostupné vlakem. Pamatuji si, že před zimou se kolem tratí i silnic stavěly sněhové zábrany, aby se přes cesty netvořily závěje.Jo....to už je hodně dávno.
    Hani ještě se musím omluvit za ty smazané komentáře, ale prsty mě vůbec neposlouchají a měla jsem tam chyby. Přeji Ti krásný den.

    OdpovědětVymazat
  8. Jaruš, děkuji za pěkný a zajímavý komentář. Je fakt, že život v severních oblastech je celkově drsnější a znám to z našeho regionu - žiju zde od narození. Vždy tu byly horší podmínky, ani ne sněhové, ale životní jako poddolování a s tím spojené důlní škody, pokles domů a narušení statiky. Vzduch nejhorší v republice a my jsme na to také doplatili, postupně došlo k vykoupení domů, které vůbec nebylo výhodné a lidé se vystěhovali. Veškeré sousedské vztahy se narušily a s mnohými jsme se už neviděli. Na sníh v 50. letech si nepamatuji, ale později ano, bývalo ho hodně, ale to, co popisuješ asi ne. Takže jako dítě jsem se brodila ve sněhu pravidelně a do školy chodila pěšky asi 2,5 km jedna cesta. Takže ani tady nikdo rozmazlený nebyl. To, že nyní zimu nijak zvlášť nemiluji, má své důvody, hlavně po úrazu už zvažuji, kam ve sněhu jdu a po náledí raději ne. Ve městě jsou se sněhem jen problémy, takže romantika stranou, když jsme nedávno měli problém s padajícími velkými rampouchy ze střechy, padaly celékupy sněhu jak to tálo, že i dospělí chlapi se báli jít kolem baráku nebo vyjít ze vchodu. To jsou momenty, kdy jde o život.
    Za smazané komentáře se neomlouvej, chyby mi nevadí, ale znám to - člověk to chce mít OK. ☺
    Také Ti přeji klidné a pohodové úterý.

    OdpovědětVymazat

Toulky českou minulostí

Toulky českou minulostí: 175. schůzka: Vyhlášení interdiktu nad Prahou

 „Ne nadarmo stál Václav IV. o to, aby byla rozptýlena podezření, že světská i duchovní moc v zemích Koruny české dopouští rozkvět viklefo...