Vítejte na mém blogu, přeji příjemnou pohodu a úspěšný den :-)

pondělí 22. ledna 2024

Světla vyprávějí v Dolních Vítkovicích

 

  
 
V areálu Dolních Vítkovic (část Ostravy) probíhá ještě do konce ledna tato světelná výstava. Lidé mohou od začátku prosince vidět třeba desetimetrovou vzducholoď nebo ponorku - připomínka verneovek, které jsme četli. Mám na mysli třeba knihu Dvacet tisíc mil pod mořem. 
 

Verneovky jsem kdysi ráda četla a dnešní mládeži doporučila.

Vše je volně přístupné k vyzkoušení, světelný balón nebo mohou vyzkoušet "létající" kolo. Celkem je tam 103 objektů, u kterých se můžete vyfotit. Za ty dva měsíce tam tedy muselo vzniknout fotografií! Určitě tisíííce...

Celá ta oblast industriální techniky vypadá jinak, když ji ozařují LED diody. Osvětlené to místy vypadá jako v pohádce. Dnes je důležitá úspora energie: Řekli byste, že 400 tisíc světel tohoto parku má díky nejmodernější LED technologii stejný odběr elektrické energie jako běžná pračka s energetickým štítkem A? Nebo jinak: Jedna hodina provozu celého parku se rovná hodině vaření na elektrickém sporáku. 💥

Toto jsou Dolní Vítkovice: 

 

 

 

 

 

 

    

Je tam toho tolik, že nejde ani vše nafotit. Je čas jet domů. Pohádkovým vláčkem nebo vzducholodí to asi nepůjde, tak použijeme osvětlenou tramvaj. A "PF 2024" patří všem návštěvníkům. 

    Na celé výstavě zažijete hodně pohody, překvapení z toho, co je možné vytvořit i hodně fantazie. Tam opravdu

 
Zdroj: Hasičské muzeum

14 komentářů:

  1. Ta světelná instalace je opravdu úžasná. Jinak mě tyto objekty k prohlídce nelákají, ale na tu světelnou instalaci bych se podívat šla. Přeji ti krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jari, byl výborný nápad ta světla instalovat právě tam. Je to už technická památka, ne vždy vypadá vábně, ale patří k minulosti města a jsou tam i další zajímavé věci.
      Přeji klidný pátek. ☺

      Vymazat
  2. Tetkapernikarka
    Je to fakt nádhera. Vidět to ale naživo by byl určitě větší zážitek. Ráda jsem se pokochala i z fotek 😄 Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, Ali, jsem ráda, že to předvedli zrovna u nás. Fotky to dobře přiblíží, ale třeba někdy bude něco podobného ve vašem bližším okolí.
      Měj pěkné dny, Ali. ☺

      Vymazat
  3. Hanko, tahle světelná instalace je fakt moc pěkná. K vám teda nepojedu, ale fotky jsem si ráda prohlédla. Zdravím, pá 😊😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, to je daleko, vlakem asi 400 km, jak jsem jezdívala do Prahy. Jenže to bylo i u vás ve Žlutých lázních. Zkus zjistit.
      Zdravím i Tebe a přeji klidný pátek. ☺

      Vymazat
  4. To je moc krásné,to by se mi líbilo.Světýlka mám ráda.Před lety měli v Mladé Boleslavi podobně vyzdobené město na Vánoce,byli jsme tam s malými vnoučaty a i my velcí byli jako u vidění.
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, možná ta firma se podílí i na výzdobě měst, ale tohle je projekt "Světla vyprávějí". Líbí se to malým i velkým. 😊
      Přeji klidný a zajímavě prožitý pátek.

      Vymazat
  5. U nás byla tato instalace u zámku, jen jsme se tam nějak nedostali... Muselo to být hezké. Děkuji za fotky z Dolních Vítkovic.
    Haničko, měj hezký večer. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, je fajn, že se podobná výzdoba rozšířila po našich městech a u zámku to také musí být působivé.
      Přeji Ti úspěšný pátek, Helenko. 😊

      Vymazat
  6. Odpovědi
    1. Marti, to člověk často neuvidí, bylo to jako v pohádce. ☺

      Vymazat
  7. Hani to by se mě tedy moc líbilo, světýlka mám ráda ! Děkuju za ukázku, Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, věřím že nejen Tobě, ale s vnučkami by to byl zážitek! Ráda jsem to zprostředkovala na dálku, to kouzlo světel.
      Měj klidné a hlavně zdravé dny. 🍀

      Vymazat

Toulky českou minulostí

Praha ... ve srovnání dnešních a dávných fotografií

Na staré fotografie měst mají své kouzlo. Tak které vybrat, aby se většina zorientovala? Fotografie si rozklikněte. Doplnila jsem to krátkým...