Vítejte na mém blogu, přeji příjemnou pohodu a úspěšný den :-)

čtvrtek 25. července 2024

Karen Blixenová: Vzpomínky na Afriku - poslech knihy

Pro dnešek jsem vybrala poslech knihy, podle které byl natočen film, který jste mnozí viděli. Je léto, kdy spousta lidí jezdí na dovolenou a dálky lákají. Třeba i takové, kam se nepodíváme. Film je známý a  také nese název Vzpomínky na Afriku. Režisér Sydney Pollack obsadil do hlavních rolí opravdové hvězdy té doby - Meryl Streepovou, Roberta Redforda a Klause Mariu  Brandauera. Film byl uveden v roce 1985 a získal sedm Oscarů a tři Zlaté glóby! To snad hovoří za všechno. Mnoho přírodních záběrů se natáčelo v rezervaci Masai Mara.

Film byl natočen podle této knihy: 

 

Účinkuje: Dana Černá
Režie: Vlado Rusko
Premiéra: 7. 7. 2024 

V nitru Afriky, odkud se kdysi do světa rozšířila káva i samo lidstvo, nalézá sotva třicetiletá dánská intelektuálka nový domov a brzy i jámu lvovou, zvlášť když začne být na všechno sama. Nestěžuje si. Na šesti stech akrech půdy v nadmořské výšce dvou tisíc metrů pěstuje baronka Blixenová od jara 1914 až do krize v roce 1931 náročný kávovník a vnímá dění kolem sebe se severskou zjihlostí, která tak ráda hledá lepší já v teplém klimatu. Keňa na mapě: 

 mapa afriky Keni 
Najatí domorodí Kikujové své „Msabu“ důvěřují, neboť je neváhá léčit, vyučovat a občas i rozsuzovat, aniž dává najevo převahu bílého etnika, jež si ze země uloupené přírodním národům dlouho dělalo pouze safari. Krajina rovníkové Keni, čarovná, hrdá a drsná zároveň, uchystá však autorce barvitého poloautobiografického pásma i bolestné ztráty. A přece si uchovává nádech ztraceného ráje, k němuž se srdce ve vzpomínkách vroucně vrací jako do mateřské náruče.  
zdroj: český rozhlas, wikipedie

12 komentářů:

  1. Hanko, knihu jsem četla a film viděla, přesto jsem nadšená a poslech si v podvečer vychutnám. Díky, ódíky, hned avizuji kamarádce ♥ Přeji pohodové dny Tobě a všem kolem Tebe ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, už jsem dlouho žádnou četbu nedávala, měla jsem pocit, že o to není zájem. Nedávno jsi mi v komentáři psala, jestli něco nechystám, tak jsem vybírala a zvolila tuto knihu. Je mi jasné, že film skoro každý viděl, ale jsou filmy nebo knihy, které můžeme vidět/číst opakovaně. Tak zdravím kamarádku a ať se vám poslech líbí, jak vidíš, premiéra pořadu byla 7. 7., takže je to nové.
      Ať se daří a vše v klidu a pohodě. ☺

      Vymazat
  2. Hanko, ten film jsem viděla několikrát a je moc pěkně natočený a především díky protagonistům moc hezký. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, ten film viděli snad "všichni" a každý říkal, jak se mu to líbilo. I z toho důvodu jsem právě tento poslech zařadila. ☺

      Vymazat
  3. Hani, kdysi jsem tuto knížku četla a viděla jsem pak i film. Přiznám se, že většinou se mi knížka líbí víc, ale tady už si nevzpomínám, co co bylo lepší, zda kniha nebo film. Přeji Ti krásné dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jari, mně se také mnohé knihy líbily více než film, ale v tomto případě si myslím, že právě film s věhlasnými herci a africká krajina to celé povýšili.
      Krásné dny přeji i Tobě. ☺

      Vymazat
  4. Hani,film mám doma na kazetě a koupila jsem si i knihu.Viděla ho několikrát a četla i knihu.Film nádherný,oba hlavní představitelé jsou dlouho moji oblíbení.Ráda bych si to poslechla.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, to, co píšeš, jen potvrzuje kvalitu knihy i filmu a tím pádem i můj dobrý výběr, díky. ☺
      Poslech jednotlivých kapitol je možný v době, která je u jednotlivých dílů uvedena.
      Jituš, přeji parádní víkend, ale pozor na vedra.

      Vymazat
  5. Hani, tohle s chutí poslechnu. Film miluji, viděla jsem ho mockrát a vždycky mě dostane...
    Děkuji za info a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, pak přeji příjemný poslech a snad se Ti to bude líbit.
      Měj pohodový víkend. ☺

      Vymazat
  6. Hani, mám to čerstvě odposlouchané z "Dvojky", ale možná že si to u tebe zopakuji, protože jsem některé díly vynechala. V poslední době si hodně půjčuji audioknihy, zpříjemňují mi domácí práce...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli, jsi výborná posluchačka rozhlasu, toho si cením. Také jsem přišla na chuť audioknihám, hodně záleží na tom hlasu.
      Ať se daří! ☺

      Vymazat

Toulky českou minulostí

Toulky českou minulostí: 191. schůzka: Husův boj o život

  „Nemám odvahy říct jako svatý Petr, že se nikdy nepohorším nad Kristem, byť se všichni pohoršili, neboť mám nesrovnatelně menší horlivost...