Vítejte na mém blogu, přeji příjemnou pohodu a úspěšný den :-)

sobota 18. listopadu 2023

Návod na vánoční ozdobu: Háčkovaný zvoneček

 

Tento zvoneček je "plochý", vhodný pro začátečnice. Při našem háčkování dodržuji postup od jednoduššího vzoru ke složitějšímu. Dnes tedy návod na jednoduchý plochý zvoneček. Tento návod na videu je v polštině, ale to snad nebude na překážku, protože je to výborně natočeno i předvedeno. Když uháčkujeme z přízí různých barev nebo s lurexem, můžeme mít celou sadu. Můžeme háčkovat společně s lektorkou.

Na fotografiích je vidět, že zvonek můžeme obháčkovat jinou, např. zlatou nitkou a vzhled je hned zajímavější.

 
Pro lepší porozumění doplním o malý "slovníček": 
____________________________________________
 

Z čeho háčkovat vánoční zvonky a jakou velikost háčku zvolit?

Slovo odbornice: Materiálů je jistě mnoho a kdo háčkujete, máte již své oblíbené a vyzkoušené kombinace.

Krajkové zvonečky se často háčkují z přízí Kordonet a Maxi. Pro ty se hodí háček 1,75 resp. 1,25 mm, resp. přízové háčky s bílou rukojetí, které mají svoje vlastní číslování. Velikost 4 odpovídá cca háčku 1,2/1,25 mm.
První zvonky jsem háčkovala z Kordonet 10 a háčkem č.2, ale po letech jsem se ustálila u kombinace Kordonet 30 a přízovém háčku 4, resp. klasickém 1,25 mm.
Pochopitelně ale můžete háčkovat z dalších přízí, jako je Sněhurka (odpovídá tloušťkou Kordonet 10 či malinko víc, ale je měkčí) a dalších. U Sněhurky se mi trochu oddělovala jednotlivá vlákna, což mi úplně nevyhovovalo, tak dávám přednost Kordonet.
U některých zvonků jsem vyzkoušela i metalizovanou přízi Anchor Metallic (háčkem č.2). Ta je trochu silnější, takže výsledný zvonek není tak jemně "krajkový".
Zvonky z krátkých sloupků (č.9) jsou pak buď z Camilly (háček č. 2,5) nebo Anchor Metallic (háčkem č.2).

Ze silnější příze a větším háčkem vám vyjde zvonek větší. Tenčí přízí a menším háčkem naopak menší.  Záleží i jak utahujete. 
Zdroj: YouTube, .krasnebydleni.com

11 komentářů:

  1. Hezké zvonečky. Já jsem háčkovaná z příze Perlovky. Bavily mne trojrozměrné věcičky, teré se vytvrzují cukerným roztokem. Mám je stále v krabici a drží. Jsou tvrdé jak beton. Strašně moc jsem jich i rozdala. Ukázky mám v rubrice Moje ruční práce na grafickém blogu. Teď už tvořím většinou jen v počítači. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na stromku dobře vypadají ty ploché i 3D háčkované tvary. Také jsem se jich dost naháčkovala a na Tvoje ruční práce se ráda podívám. Jdu na to. 👍

      Vymazat
  2. Hanko, zvonečky jsou pěkné,ale nic pro mě, na druhou stranu znám spousty žen,co rady tvoří.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Spousta žen tvoří a co pak s tím... To často zažívám, to není cesta. Udělat si pár, já mám taky naháčkované, ale na stromek dáváme i tradiční foukané ozdoby. Tvořit jen proto, abych zahnala nudu, to neuznávám.

      Vymazat
  3. Hani,. já už jsem měla poslední dva roky háčkovné ozdoby na stromečku, jen jednoduché jen vločky, ale zvonečky prostorové. Dělala jsem je i pro rodinu, protože jsem s nimi měla úspěch. Měj se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na ukázku...mámnafocené na stromečku zde: https://duchjara1.blogspot.com/2021/01/hackovane-ozdoby.html

      Vymazat
    2. Ty prostorové jsou pro trochu zkušenější "háčkařku", pěkně na stromku vypadá oba druhy kombinovat. Vůbec se nedivím, že jsi s tím měla úspěch, ale přimlouvala bych se, abys ty mladší naučila háčkovat. Aspoň základy. ☺

      Vymazat
  4. Hezké ozdoby,mám jich pár naháčkovaných na stromeček.
    Hani,hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také mám doma naháčkované, na lustru v jídelně mi visí celý rok tři zvonky. ☺

      Vymazat
  5. I zvonky jsou už před časem háčkovala, myslím na přání na jeden stromeček :o)
    Haničko, měj příjemnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, Helenko, že jsi toho naháčkovala dost, já jsem zvolnila a užívám si to.
      Ať se daří a ráda se podívám na ozdoby. ☺

      Vymazat

Toulky českou minulostí

Kalendárium z Moravskoslezska: Květen - ze starého kalendáře

Sto dva roky starý kalendář můžeme otevřít díky archivu "Książnica Cieszyńska".