Vítejte na mém blogu, přeji příjemnou pohodu a úspěšný den :-)

sobota 30. ledna 2021

Rozhovor s herečkou Hanou Maciuchovou o rodině, o životě (audio)

Ve věku 75 let zemřela herečka Hana Maciuchová. S rozhlasem ji pojila letitá spolupráce. Byla i čestnou prezidentkou rozhlasového festivalu Prix Bohemia Radio. Poslechněte si poslední rozhovor s Jitkou Novotnou z roku 2019.

Ačkoli se neváhala rozverně označit jako moravská buchta, byla Hana Maciuchová v každém gestu, slově, pohledu i úsměvu noblesní dámou. S Jiřím Adamírou se seznámili během natáčení TV inscenace První radosti.

„A tak jsme se zamilovali. Ale Jiří byl ženatý a já moravská buchta, která si nedovedla představit, že by odvedla muže od rodiny. A taky jsem byla zadaná. Peripetie našeho vztahu byly velmi drastické.“

Adamíra byl navíc o 19 let starší. „Mně nikdy nepřišlo, že by věkový rozdíl byl nějaký problém. On samozřejmě měl větší přehled, nadhled nad věcma. Jak separoval ty, kterým se věnovat, a ty úplně nepodstatné. Zírala jsem, jak padaly pod stůl.“

„Mnoho svých životních situací jsem řešila jeho optikou. Ale zase já jsem byla plná energie a jiných nápadů, takže jsme si velmi přesně konvenovali.“ Co díky Jiřímu Adamírovi ví o lásce? „Že láska je takového druhu, že když tě potom opustí, tak máš intenzivní pocit, že máš vybráno.“

H. Maciuchová přebírá v r. 2010 státní vyznamenání od prezidenta Klause.

8 komentářů:

  1. Zpráva o smrti paní Maciuchové mě opravdu šokovala. Měla jsem ji jako herečku moc ráda, zejména v Krkonošských pohádkách, ale i v seriálu Ulice, který jsem právě po jejím odchodu přestala sledovat. Byla to opravdu dáma...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hezky jsi to, Eliss, vyjádřila. Souhlasím s Tebou- ☺

      Vymazat
  2. Děkuji za úžasný výběr. Zcela jsem se mohla ponořit do rozhovoru a povídání s Haničkou až dnes, protože nedělní ráno k tomu bylo nejvhodnější. Přeposílám všem svým blízkým, kteří ji měli taky tak rádi jako já.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, Otavínko, že se Ti rozhovor líbí. Mně také.☺

      Vymazat
  3. Tu měl moc rád můj tatínek.

    OdpovědětVymazat

Toulky českou minulostí

Krajinou Jablunkovského průsmyku na Komorovský Grúň

Dnes se opět podíváme na úplný východ republiky. Jablunkovský průsmyk jsme navštívili během našeho pobytu v Horní Lomné.  Průsmyk protíná h...