Vítejte na mém blogu, přeji příjemnou pohodu a úspěšný den :-)

pondělí 22. března 2021

Karin Lednická: Šikmý kostel. Poslech ukončen.

 

Karin Lednická svůj karvinský příběh zasadila do přelomu 19. a 20. století. Velké dějiny s dramatickými změnami zrcadlí na pozadí osudů Barbory, Julky a Ludwiga.

Sledujme společně historii místa, které vyrostlo v město mezi doly, jež nakonec, jak místní dobře vědí, původní Karwinou taky zahubily...

Staneme se svědky velkého důlního neštěstí, vzniku a rozkvětu lázní Darkov, navštívíme hornické harendy a hornické kolonie i proslulý vykřičený ostravský podnik U Šalerky. S románovými hrdiny zažijeme světovou válku i následný sedmidenní boj mezi Čechy a Poláky.

Spletitými osudy mužů a žen, kteří velmi pravděpodobně prožili stejně těžký život, jako naši přímí předci, nás provede hlas ostravské herečky Anny Cónové.

Karin Lednická se narodila v Karviné, vyrostla v Havířově, pobývala v Anglii a nyní žije v Ostravě. Chtěla studovat knihovnictví a žurnalistiku, což ale v jisté době nebylo možné, takže si po maturitě osahala celou řadu průmyslových profesí ostravsko-karvinského regionu.

16 komentářů:

  1. Hanko, výborný počin - Šikmý kostel - první díl jsem četla, nyní mám rezervovaný v knihovně díl druhý.☺ ♥ ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Marti... Já jsem si hned vzpomněla, že jsi byla první, kdo o té knize psal. Však tuhle oblast známe asi nejlépe. ☺

      Vymazat
  2. Oba díly si chci půjčit v knihovně, možná si chvíli počkám, ale to mi nevadí. Zdravím ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, je zajímavé, že na tuto knihu si čtenáři musejí počkat, to svědčí o úspěšnosti díla. Také zdravím ☺ .

      Vymazat
  3. Ještě se vracím, poslecha jsem si rozhovor s paní Lednickou a moc se na četbu druhého dílu těším. Životická tragédie, znám, dokonce jsem měla kolegyni, která byla přímou účastnicí,když jim němci odvedli tátu. Je to velmi smutné vzpomínání♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobře, že to připomínáš. Životickou tragédii také znám, v muzeu jsem byla několikrát, naposledy loni s přítelem. Tyto události by přes ten smutek neměly zůstat zapomenuty. Díky. ☺

      Vymazat
  4. Hanko, jsem tu po třetí,nedalo mě to a dala jsem odkaz na tvé stránky jak u Ruženku v kavárnně, tak u sebe na blogu. Bylo by škoda neseznámit širší veřejnost s historií. Doufám, že se nebudeš zlobit. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, dobře jsi udělala, pokud lidé mají o to zájem, ještě mají čas se s tím seznámit. Jsi pohotová i se svým článkem na svém blogu. Děkuji. ☺ ☺

      Vymazat
  5. Měla jsem štěstí, že se mi podařilo tento kostel navštívit asi před třemi lety. Do té doby jsem o něm a vůbec o historii Karviné moc nevěděla. Kostel má svoje "tajemno" a podivný pocit v patře u varhan jsem pocítila já i ostatní, kteří tam se mnou byli. Kniha se mi zatím nedostala do rukou, ale určitě si ji přečtu. Díky za zajímavé čtení i poslech.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc hezky jsi to, Helenko, napsala, děkuji. Mám radost, že se o historii zajímáš. Já ten kostel znám dost dobře, ale stále je co poznávat. Dík za komentář. ☺

      Vymazat
  6. Smutné čtení, není ta historie lidí dobrá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Smutné to sice je, ale já žiju v kraji, spíše v regionu, kde se život s lidmi nemazlil a většina moc radosti nezažila. Tak to prostě je, příběh mi v mnohém připomíná moji babičku, ale takových lidí tu bylo "neúrekom".

      Vymazat
  7. Je to velmi populární kniha, často ji vidím u pacientek v nemocnici

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě, Reni, docela těší, že i Hanačky si do nemocnice berou četbu o karvinské oblasti. Věřím, že se jim kniha líbí. ☺

      Vymazat
  8. Hani, děkuju za možnost poslechu i za článek. Knihu jsem ještě nečetla, ale slyšela jsem o ní. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, hlavně děkuji za tvé návštěvy mého blogu, které jsem zatím nemohla oplatit, i za komentáře. Můj nový článek to vysvětluje. Jsem ráda, že jsi můj blog našla a že tě to zaujalo. Také zdravím, Hanka ☺

      Vymazat

Toulky českou minulostí

Do šumavského Křišťanova se jezdí za pratury

Dnes představím jednu šumavskou obec, kterou asi nebudete znát. Když jsme během dovolené zajeli pár kilometrů od našeho dočasného bydliště d...