Vítejte na mém blogu, přeji příjemnou pohodu a úspěšný den :-)

neděle 3. října 2021

Šátečky z tvarohového těsta s povidly

"Červený šátečku, kolem se toooč...", ano, dnes si u práce můžeme zpívat, ale šátečky budeme mít hezky vypečené 😎. 

Kolik?

Tvarohové těsto se připravuje ze tří stejných váhových dílů mouky, tvarohu a tuku. Mouku používáme hladkou nebo polohrubou. Tvaroh stačí polotučný, ale z balíčku, v tvarohu ve „vaničce“ je víc tekutiny než tvarohové hmoty. Jako tuk je asi nejlepší máslo nebo osvědčená Hera.

Tento recept si tedy hned zapamatujete, protože potřebujete jen tři suroviny a něco na náplň, nemusí být jen povidla. A aby to bylo ještě jednodušší, od všeho je potřeba stejné množství 👍.

Ingredience:
  • Asi na 30 menších šátečků:
  • 250 g másla
  • 250 g tvarohu v alobalu
  • 250 g hladké mouky + na podsypání
  • povidla 
  • Postup: Změklé máslo smícháme s tvarohem a přisypáváme mouku (možná trochu víc, těsto se lepí). Zpracujeme ve vláčné těsto, které vyválíme na plát vysoký asi 3 mm.Skleničkou vykrajujeme kolečka, která plníme lžičkou povidel. Kraj poloviny kolečka potřeme zlehka bílkem, přiklopíme a přimáčkneme, aby při pečení povidla nevytekla. Výborná pomůcka:  https://www.domacipotreby-franta.cz/imgcache/3/6/pi401-123233-0f11459af25edc7fb6abdd1c2ff6jpeg_203_155_149441.jpgŠátečky uložíme na plech s pečicím papírem a pečeme v troubě vyhřáté na 200 °C asi 17 minut, vychladlé pocukrujeme.
      https://mlsnavarecka.cz/wp-content/uploads/2020/04/povidlove-satecky-tvarohove-testo-recept.jpg

    Tip: Pokud neholdujete sladkému, můžete si upéct: Slané taštičky z tvarohového těsta

    Z tence vyváleného těsta nařežeme čtverce nebo obdélníky. Ze čtverců budeme skládat trojúhelníkové pirožky, z obdélníků čtverhranné taštičky. K jedné straně položíme kousek slané náplně podle vlastní volby: kousek sýra, dobré paštiky, jemně sekaného uzeného masa, lžičku tužšího dušeného špenátu… Náplň přeložíme, okraje dobře stiskneme (třeba pomocí vidličky). Taštičky potřeme bílkem a můžeme posypat třeba kmínem nebo nějakým kořením. Pečeme zvolna při 170 °C, až jsou zlaté.

    Vláčné pirohy plněné špenátem - Celiaxmoni

    zdroj: rozhlas.cz, internet 

14 komentářů:

  1. Hani to je zajímavý recept. Já peču podobné, ale že šlehačkového těsta. Šátečků je kolem stovky, podle toho jak jsou velké. Recept je jednoduchý. 51 dkg hladké mouky, 1 Hera, 1 smetana ke šlehání 33%, 250 ml. Špetka soli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruš, děkuji za tip, šlehačkové těsto je určitě fajn. Jsou to jednoduché recepty, to ano, ale pro nás 100 šátečků je moc, ale z poloviční dávky by to šlo. Jo, sůl také dávám, to mi maminka vždy připomínala. Není tam uvedeno. ☺

      Vymazat
  2. Haničko, i já dělám šlehačkové těsto, dá se použít stejně na slané i sladké dobroty. Ráda vyzkouším i tohle.
    Měj hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, je výhoda, že se to dá dělat na sladko i na slano. Já trochu omezila sladké.
      Děkuji a přeji příjemný týden. ☺

      Vymazat
  3. Hani, šátečky vypadají luxusně a já už si recept poznamenala a příležitostně vyzkouším.
    Měj prima podzimní dny. 🍂🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Ali, šátečky jsou fakt jednoduché a celkem rychle to jde.
      Také přeji příjemné podzimní dny, dnes bylo krásně. ☺

      Vymazat
  4. Šátečky dělám ze stejného těsta a nejraději je máme plněné ořechovou nádivkou.
    Hani,měj hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, to těsto je dosti známé a můžeš dát náplň podle chuti nebo co zrovna máš. V tom je výhoda.
      Přeji úspěšné pondělí. ☺

      Vymazat
  5. Mám dojem, že tento recept dělala maminka, ale používala opravdu tuhou domácí marmeládu, která nevytékala, protože si ji vařila sama a opravdu tuhou právě na buchty, koláče a podobné pečení. Proto také dělala šátečky maličké a jen přeložením dvou růžků čtverečku přes sebe. Upečené pak cukrovala a dělávala nám to, když jsme jeli někam na výlet. Byla to výborná pochoutka. Protože maminka už není a recept jsem nenašla, nikdy jsem to nedělala a jen vzpomínala. tu chuť mám právě na jazyku. Ale jsem hodně přesvědčená, že je to ono. To udělátko mám doma ve třech velikostech a tak to zkusím. Raději použiji to udělátko, protože moje domácí marmeláda by teplem vytekla. Jo a jak píše Jitka, tak ořechů máme hodně zkusím i tu ořechovou nádivku. moc vám děvčata děkuji. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, díky za návštěvu. Píšeš to dobře s tou marmeládou, asi to chce vyzkoušet, ale pečicí papír je výhoda. Já dělávám i tvarohové, právě ty a povidlové má přítel nejraději. Já to udělátko taky mám, jinak je možné použít ke stlačení vidličku. Ořechy, děvčata, využijte, než nám je ta vrtule zničí. ☺

      Vymazat
  6. Recept určitě vyzkouším,mám takový pocit, že jsem podobný již zkoušela. Nejsem si jistá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Marti... Já myslím, že jsi to už mohla péct, možná jako štrůdl. Je to rychlé a jednoduché. Náplně se mohou měnit. Ať se daří. ☺

      Vymazat
  7. Hani, stejné těsto a šátečky taky dělám. Nejvíc jsou oblíbené s povidly a tvarohem, tak už ani jinou náplň nedělám. Dělám je hodně na cesty. Měj se hezky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, to těsto je hodně známé, někdy z toho dělám štrůdl. U nás také ty dvě náplně nejvíc "jedou". Na cesty už nepeču, dříve ano, ale pak se někde stavíme, tam se něco koupí a to doma připravené zůstalo. ☺

      Vymazat

Toulky českou minulostí

Kaštan - síla přírody i léčivé využití květů

  Kaštan zná každý už od dětství. Správně je to jírovec maďal. Po celém světě existuje asi 15 druhů této dřeviny. Doba květu závisí jednak n...