Vítejte na mém blogu, přeji příjemnou pohodu a úspěšný den :-)

čtvrtek 4. listopadu 2021

Navlečení horní nitě do šicího stroje

Když začínáme šít na stroji, musíme mít vrchní i spodní nit. Video vám ukáže: 

- Jak navinout nit na cívku. 

- Jak navléci nit do stroje. 

- Jak vytáhnout spodní nit nad stehovou desku. 

- Jak utáhnout napětí spodní nitě. 

- Kdy a proč povolit napětí horní nitě. 

- Kdy a proč napětí horní nitě naopak utáhnout. 

- Jak poznat, že je steh správně nastavený pro šití.

Navlečení vrchní nitě u stroje Lucznik:

Na novějších strojích je nákres, jak vést horní nit. Stroje různých značek se mohou maličko odlišovat, ale v podstatě je to stejné:

Rozklikněte si obrázky na větší velikost!

Bernina:

Pfaff:

Srozumitelné video:

zdroj: YouTube, internet 

10 komentářů:

  1. Super návod. Toto už mám za sebou a dělám mnoho let chyby, ale spíše mám raději, při navíjení niti na cívku pro spodní niť držet koupenou špulku v levé ruce a nit mi prochází mezi prsteníčkem a prostředníčkem. Horší je ale když se spodní nit zasekne dole. A už se mi zaseklo několikrát a jednou tak, že nic nepomáhalo, zaseknutá niť se nedala vytáhnout. A jelikož jsem po mamince, celé jsem to rozebrala. Horor je pak stroj seřídit, aby horní nit nabírala spodní a aby jehla nikde nenarážela. Při posledním seřizování jsem byla v koncích. Jakoby mi stále nějaká součástka chyběla. Potřebovala jsem něco, co udrží jistou polohu i při otočení pouzdra cívky. Už jsem to vzdávala, když přišel manžel a zvedl cozi ze zěmě se slovy, tady ti něco upadlo. Ano, byla to ta součástka, kterou jsem potřebovala. :-D Pak už to seřízení šlo a stroj šije vesele dál. Ale jsem hloupá, že jsem prodala maminčin kufříkový, kde bylo všechno kovové, milion všelijakých patek i na zahýbání lemů, jen místo šlapátka bala páka na nohu. Njn, stará dobrá Lada. Byl o ni poškrk. Nyní svého činu lituju, protože tahle mašina prošila i koženku, kůži....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak Ti rozumím! Já jsem zdědila po mamince nejen stroj, ale její zájem o šití. Po těch letech vím však jedno - stroj co nejméně rozebírat, aby se nerozladil, pak to seřízení se nemusí povést a je to o nervy. Lady byly dobré stroje, to říká každý. Stále se prodávají a já bych to doporučila.
      Děkuji za komentář a ráda jsem si početla. ☺

      Vymazat
  2. Lucznik jsem kdysi měla, a byl to super šicí stroj, než se mi porouchal. Třikrát za sebou byl v opravě, ale objevovaly se stále stejné závady už odstranit nešly, protože se na ten můj typ nedaly sehnat náhradní díly. nakonec jsem ho po domluvě v opravně nechala na náhradní díly pro někoho jiného, komu se porouchá jiná část stroje, která v mém ještě byla v pořádku. Teď mám nový Singer a navlékání nití je tam hračka...Měj se hezky a opatruj se

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, já mám Lucznik doposud, dokonce skříňkový, mohu potvrdit co píšeš a také ho musím pochválit. Ten můj zatím jede celou dobu bez opravy, je k tomu bohaté příslušenství, jen mi chybí to volné rameno, to kdysi nebylo. Někdy ani opravář stroj neopraví ke spokojenosti, to se stalo příteli, ten svoji novou singrovku neodborným zásahem vyřadil z provozu a i když to měl opravář 2x v parádě, nic moc to není. Vždy říkám - zlatý můj starý Lucznik.
      Přeji Ti, aby nová Singrovka šlapala podle Tvých představ. Děkuji a také se měj hezky. ☺

      Vymazat
  3. S šicím strojem bojuji asi od svých 15 let.Skoro nejlepší byl šlapací po babičce.Teď u mě skončil šicí stroj dcery a tak šiji dost často hlavně pro dceru.Je to tam trochu jiné,jak u mého a tak občas zápasím.Teď se mi netočí člunek při navíjení.Tvůj článek se mi moc hodí,musím ho pořádně prozkoumat.Jsem docela na všechno trpělivá,ale jak zlobí šicí stroj,tak bych ho nejraději...
    Hani,díky a měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, já také se o šicí stroj zajímala asi od 15 let. Dříve jsem to zkoušela potají, mamka měla starý šlapací a zakázala mi šlapat, protože ona šila po práci a já jsem jí vždy sundala řemen a zamotala nitě. Jsem ráda, jestli se Ti tyhle moje články hodí, ony ty stroje jsou podobné, ale je třeba si zvyknout na určitý typ. Já jsem šila na mnoha strojích, odhadem tak 20 nebo spíše více, chodila jsem i do kurzů ... Ale není jak na svém stroji. Když stroj zlobí, je lepší s tím přestat, protože bys do toho .... ☺
      To jsme si káply do noty, žee? Děkuji a také se měj co nejlépe.

      Vymazat
  4. Hani, tohle ještě zvládám, ale je určitě užitečné si to zopakovat. Jsem takové sváteční švadlenka :o)
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím, Helenko, že tohle máš v malíčku, je to spíš pro začátečníky nebo pro ty, kdo si koupí nový stroj. Rubrika je tady a kdyby někdo potřeboval, může si to najít.
      Děkuji a přeji úspěšný den. ☺

      Vymazat
  5. Raději si ten návod pečlivě pročtu. Svobodný mládenec nikdy neví, co se mu bude v životě hodit. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A uděláš dobře, donjone ☺. Oni totiž šijí i chlapi, to by ses divil. Můj přítel je toho příkladem, dovede si upravit oděvy a koupil si k tomu i nový stroj. Starý byl prý neopravitelný, tak ho vyhodil.
      Palec nahoru. ☺

      Vymazat

Toulky českou minulostí

Slovensko: Megoňky - kamenné gule

  Pokud je možnost, ráda navštívím Slovensko. Megoňky jsou na druhé straně Jablunkovského průsmyku . Možná jste o tom už slyšeli. "Loka...