Vítejte na mém blogu, přeji příjemnou pohodu a úspěšný den :-)

úterý 22. února 2022

O češtině od A do Z: Test na základy pravopisu

 

Včera byl Mezinárodní den mateřského jazyka a ten náš je opravdu nádherný. Ale taky pěkně těžký, i pro nás - rodilé Čechy (a Moravany, Slezany atd.). Je tu shoda podmětu s přísudkem, vyjmenovaná slova, zdvojené souhlásky, skloňování zájmen, velká písmena, skloňování přídavných jmen a mnoho dalších oblastí, v nichž se dá velmi snadno udělat pravopisná chyba. Jak ovládáte češtinu vy? Zvládnete náš test na výbornou, nebo sotva "prolezete"?

Zkuste si test na pravopis a uvidíte, jak si poradíte s mě/mně, měkkým a tvrdým i/y či s předponami: ZDE

Je tam i vyhodnocení.

Pravidla českého pravopisu | KNIHCENTRUM.cz 

zdroj: www.prozeny.cz

4 komentáře:

  1. Odpovědi
    1. Myslím, že nevadí, člověk si zkusí něco, co někdo sestavil. ☺

      Vymazat
  2. Kdysi jsem byla dobrá, teď už je to horší. Neuhodla jsem 2 otázky. Čeština je krásná řeč, ale těžká.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já Ti rozumím, jak to myslíš, také jsem si vždy v pravopise věřila, člověk buď má nebo nebo nemá jazykový cit, už toto může výsledek ovlivnit. Čeština se mi také líbí a přiznám se, že jsem tam měla jednu chybu - zkosená/skosená kosa. Je to chyták, já naposledy viděla kosu u mého dědy ještě v dětství. ☺

      Vymazat

Toulky českou minulostí

Slovensko: Megoňky - kamenné gule

  Pokud je možnost, ráda navštívím Slovensko. Megoňky jsou na druhé straně Jablunkovského průsmyku . Možná jste o tom už slyšeli. "Loka...