Vítejte na mém blogu, přeji příjemnou pohodu a úspěšný den :-)

úterý 6. prosince 2022

Foukané oříškové rohlíčky

 

V jednoduchosti je krása. Takto bych vystihla tento jednoduchý a přesto vynikající recept. Pokud máte doma formičky na rohlíčky (silikonové plato nebo kovové formičky), můžete je zkusit udělat. Rohlíčky jsou výborné, doslova se v puse rozpadají a uvnitř jsou duté. Proto se jim říká "foukané". Bez formiček se to nedá, ale pokud nemáte formičky ve tvaru rohlíčků, jen jiné menší, můžete je použít, jen to už nebudou rohlíčky 😉. A abych nezapomněla, ořechů je letos, myslím, dost.

A tady je celá ta dobrota!

Nízká náročnost

Upozornění: těsto je bez mouky! Čokoládovou polevu si každý udělá podle sebe.  Postup je i na videu.

Na ořechové rohlíčky potřebujete:
  • 125 g másla
  • 250 g ořechů
  • 250 g cukru moučka
  • 70 g ztuženého tuku
  • 100 g čokolády na vaření

     

    Postup

    1. Ořechy namelte najemno – doporučují se vlašské pro jejich jemnější chuť.  

    2. Umleté ořechy smíchejte s cukrem, přidejte máslo, které by mělo být trochu povolené, tedy ne rovnou z lednice!

    3. Z těchto tří surovin vypracujte hladké těsto. Necháme odpočinout asi 2 hodiny.

     

    4. Poté si připravte formičky ve tvaru rohlíčků. Nejlépe se peče v těch, co už nějaká ta léta pamatují – nemusejí se vymazávat a většinou z nich jde cukroví vyklopit bez problémů.

    5. Hotové těsto vtlačte do formiček tak, aby náplň končila hladce vodorovně s okraji.

     

    6. Formičky pokládejte na plech a pečte při 180° Celsia asi 10 minut, dokud nejsou rohlíčky nafouknuté (ve výsledku budou trochu i duté, proto "foukané").

     

    7. Nechte je na dřevěném prkénku krátce vychladnout a jen jemným klepnutím rohlíčky z formiček vyndejte.

    8. Na mírném plameni nebo ve vodní lázni rozehřejte čokoládu s tukem a konce rohlíčků v ní namáčejte.

     S čokoládovým zdobením si můžete vyhrát

    9. Nechte zchladnout na pečicím papíře a máte hotovo!

Zdroj: youtube.com, www.prozeny.cz

9 komentářů:

  1. Tyhle rohlíčky dělala tchýně ona vůbec měla vždy úžasné cukroví.Já jsem právě dopekla vanilkové rohlíčky.Ale nedávám je do formiček,koulím je v ruce,jeden jako druhý.Udělám si vzorek.Hani,měj hezký večer

    OdpovědětVymazat
  2. Tyhle rohlíčky dělávala tchýně,ona měla vánoční cukroví vždy perfektní.
    Já jsem dodělala akorát vanilkové rohlíčky,ale nedávám je do formiček,koulím,udělám si vzor a musí být jeden jako druhý.Vyhraju si s tím,baví mě to.
    Hani,měj hezký večer.Už jsem tu komentář psala,ale asi blbě klikla a uletěl.To se mi stává

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, také budu péct vanilkové rohlíčky. Kdysi je moje maminka také dávala do formiček, měla recept ještě ze své školy. Pak jsem začala rohlíčky péct já podle Vlasty a podobně jako ty, udělám hada, nakrájím a na válu udělám rohlíček, ony v troubě hezky nakynou. Své cukroví pak vyfotím, ale zatím nic nepeču.
      Komentáře mám tady oba, nevadí. Děkuji za trpělivost, vážím si toho a přeji pěknou středu. ☺

      Vymazat
  3. U nás se peklo v sobotu,z jedné dávky linecké a kokosové přes strojek - mlýnek na maso,k tomu je nádstavec. To jsou oblíbené cukroví manžela. Linecké hned slepené marmeládou,polité čokoládovou polevou a navrch mandle. Kokosové cik cak poleva ,další cukroví neplánují. Tyto rohlíčky znám, jsou opravdu výborné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Joo, Marti, tak vy už máte napečeno. Já zatím ne, ještě jsem u přítele a pak to zmáknu najednou. Přes mlýnek na maso také občas dělávám, tam se nastaví různé tvary, vznikou takové sušenky. Kokos má rád přítel, udělám mu kokosky, ale linecké a vanilkové rohlíčky musí být. ☺ Z toho foukaného dělám část rohlíčky a z poloviny těsta dám do formiček připomínající květ, a hned to vypadá jako jiné cukroví. ☺

      Vymazat
  4. Myslím, že je mlsám na návštěvě u kamarádky. A jsou moc dobré.
    Hani, přeji pohodový den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyto rohlíčky jsou známé, tak jsem je "oprášila", letos je dost ořechů, tak se recept hodí.
      Děkuji, Helenko a přeji pohodový a úspěšný den. ☺

      Vymazat
  5. Formičky na rohlíčky nemám a recept už jsem viděla na Pinterestu a hodně mě lákají, protože jejich chuť znám od kolegyně. Povedly se ti. Včera jsem si udělala 6 druhů těsta a dneska budu tvořit a potit se bez svetru u trouby.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten recept je dost známý a příprava velmi jednoduchá. Kdo má rád ořechy, je to dobrá možnost je využít. Formičky na menší rohlíčky mám po mamince, ale z toho dělám ještě i tvar květů, ať je obměna. Jak vidím, budeš péci víc než já, ale třeba přibude i nějaké nepečené.
      Děkuji a přeji Ti, ať se vše vydaří. ☺

      Vymazat

Toulky českou minulostí

🎈 Popřejme Hurvínkovi k narozeninám! 🍬

Co se vám vybaví, když se zeptám na "Hurvínka"? Já jsem si vždy vybavila dřevěného "rošťáka" 😃, ale přiznám se, že teď ...