Vítejte na mém blogu, přeji příjemnou pohodu a úspěšný den :-)

sobota 7. ledna 2023

Letošní Vlčí úplněk je v prvním lednovém týdnu

 

Lednový úplněk nastal právě v noci na dnešek, konkrétně tedy 7. ledna v 0:07 ve znamení Raka.
Pro první úplněk v roce se vžilo označení "vlčí", což má své vysvětlení. Podle Indiánů nastává v zimě, kdy vlčí tlupy vyly na měsíc.

Je tu první letošní úplněk! Nese označení Vlčí úplněk či také Vlčí měsíc. Měsíc ve fázi úplňku bude pod nadvládou citlivého, ale také náladového Raka. Může vás zaskočit negativními emocemi, úzkostmi a sebelítostí.

Zdroj: https://www.extra.cz/prichazi-vlci-uplnek-ve-znameni-raka-byci-pociti-napeti-lvi-by-meli-dat-na-intuici-43aa3

Úplněk je jedna z fází Měsíce, kdy je Sluncem osvětlená celá polokoule přivrácená k Zemi. Jeho opakem je nov. Úplněk je považován za nejmagičtější fázi měsíce. Někteří lidé při něm mají problém se spánkem.

Vyfotila jsem tento úplněk ve městě a také jsem to pozorovala na Stellariu, což jsem i ofotila. 

Vlčí úplněk 7. 1. 2023 v 17:40 hod.

Lednový úplněk nastal právě v noci na dnešek, konkrétně tedy 7. ledna v 0:07 ve znamení Raka. Další nastane podle lunárního kalendáře v neděli 5. ledna ve znamení Lva.

Pro první úplněk v roce se vžilo označení "vlčí", což má své vysvětlení. Ač to tak tentokrát při pohledu na teploměr nevypadá, nastává v zimě, kdy vlčí tlupy vyly na měsíc. 

Úplněk je jedna z fází Měsíce, kdy je Sluncem osvětlená celá polokoule přivrácená k Zemi. Je také jedinou měsíční fází, za které lze někdy pozorovat zatmění Měsíce. Jeho opakem je nov.

Úplněk je považován za nejmagičtější fázi měsíce. Někteří lidé při něm mají problém se spánkem. 



Zdroj: https://stars24.cz/magazin/zajimavosti/39590-vlci-uplnek-v-prvnim-lednovem-tydnu-proc-se-mu-tak-rika

Zobrazení souhvězdí, planet a Měsíce s označením světových stran s popisem na Stellariu. 

Tyto fotografie úplňku pořízeny 7. 1. 2023 v 18:50 hod., Měsíc byl v oparu. 


6 komentářů:

  1. Hani, povedly se ti krásné fotky, měli jsme v noci úplně stříbrnou zahradu...
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuji za pochvalu fotek, ono to focení dá trochu zabrat, ale na to, že je tu kolem plno světel, jsem spokojená. Správnost planet si ověřuji na stellariu. Vaše zahrada musela mít krásné "roucho", to byste také měli zajímavou fotku. ☺
      Přeji úspěšný nástup do nového týdne.

      Vymazat
  2. Na to,že je přes den zataženo a poprchává,tak v noci svítí měsíc.Většinou žaluzie nezatahuji,protože k nám nemá do ložnice kdo koukat,jsou tu stromy,tak tentokrát jsem zatáhla,protože měsíc neskutečně svítil.Na spaní úplněk u mě nepůsobí,ale rušilo by mě světlo.Fotky měsíce se ti moc povedly.
    Hani,měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, obloha se teď mění celkem rychle a kolikrát zjistím, že se fotit nedá. Ale dalo se vystihnout několikrát, že Měsíc nezakrývaly mraky. Docela mě baví fotit tu oblohu a mimo město by to teprve byla podívaná. Jestli úplněk na mě působí, nemohu s jistotou říci, jsem sova a špatný spáč, takže jsem schopná fotit i v noci. ☺
      Děkuji a přeji pěkné pondělí.

      Vymazat
  3. Hani fotografie měsíce se Ti moc povedly ! Se spánkem mám potíže celý život i bez úplňku. Měj se hezky, pozdravuju. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, Leni, že se Ti fotky líbí, protože viditelnost není vždy dobrá. Jinak vidím, že nás - "nespavců" je víc.
      Děkuji a také se měj hezky. ☺

      Vymazat

Toulky českou minulostí

Zavedu vás do muzea, když je ten svátek...

18. květen je Mezinárodní den muzeí. „Umění se učíme v muzeu.“ —   Auguste Renoir, francouzský malíř Jen na málo místech najdeme tolik no...