Vítejte na mém blogu, přeji příjemnou pohodu a úspěšný den :-)

neděle 19. března 2023

Na zlé se zapomíná – duet Jany Hlaváčové a Luďka Munzara

 

Dnešní vzpomínka je na herce pana Luďka Munzara. V pondělí by mu bylo 90 let. Málokterá z legend českého hereckého světa prožila tolik osudů, jež ztvárňovala na jevišti, ve filmu a před mikrofonem. Současně se nechával unést obdivem vůči světu techniky. Snad o žádném jiném českém herci nemůžeme říct, že hrál Shakespearovy postavy a současně pilotoval letadlo a vyhrával závody v kategorii historických vozů. Tato charakteristika náleží legendě našeho herectví - p. Luďku Munzarovi.

https://www.lifee.cz/wp-content/uploads/2021/01/7q2d0514-9-1024x1024.jpg

 "Pořád jsem někam pospíchal. Některé věci jsem nestačil prožít tak, jak jsem chtěl."

Bohužel, již nežijící velký český herec, divadelní, filmový i rozhlasový, dlouholetý  člen činohry Národního divadla Luděk Munzar se narodil v Nové Včelnici na Jindřichohradecku 20. března 1933,  v pondělí to tedy bude devadesát let. 

I když přesněji by se mělo napsat v Novém Etynku, jak se městečko původně jmenovalo. „Když mi byl rok, tak se naši odstěhovali do východních Čech, takže já jsem skoro osmdesát let se vším všudy hradeckej votrok“. 

Duet Luďka Munzara s jeho paní Janou Hlaváčovou je milý příklad hereckého zpívání. Písnička, k níž napsala text Jiřina Fikejzová, je zajímavá tím, že autorkou hudby je zpěvačka Marie Rottrová.

Duet má moudrý název: Na zlé se zapomíná. Poslech začíná na 1:50 min.

 
Zdroj: budejovice.rozhlas.cz

16 komentářů:

  1. Pěkná vzpomínka a písnička také moc hezká. Taková něžná a když si člověk uvědomí, že ji zpívají celoživotní partneři, je to tím hezčí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, byla jsi první, kdo zareagoval a moc hezky jsi to napsala. Je to pravda. 👍

      Vymazat
  2. Hanko, tyto dva herce /manželata / jsem měla moc ráda a mám. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, vůbec se nedivím, jak vidět, tuto dvojici mělo rádo hodně lidí. Je vidět, že si získali obdiv, plno příznivců a nemuseli být často na stránkách bulváru. Takhle se liší velký herec od "komedianta".
      Děkuji a přeji hezký vstup do jara. 👍

      Vymazat
  3. Krásný pár výborných herců.Tu píseň jsem asi nikdy neslyšela,je nádherná.
    Hani,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, Jituš, krásný pár a vydrželo jim to. 👍 Herecká manželství příliš výjimečná nejsou, ale takoví dávají správný příklad i ostatním.
      Děkuji, Jity, také přeji příjemné a spokojené jaro.

      Vymazat
  4. Hani, krásná písnička. 👍👍👍 Ještě nikdy jsem jí neslyšela.
    Když spolu tančili a zpívali v Našich furiantech, byla vidět jejich vzájemná láska.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za pochvalu, Ali. Já jsem je naživo nikdy neviděla, ale ve filmech ano a pak se mi p. Munzar líbil při uvádění některých dokumentů, pokud si dobře vzpomenu - rozhledny nebo k pramenům řek.
      Také přeji ten správný nástup do jara, které za pár hodin začne. 👍

      Vymazat
  5. Hani, Ta písnička má jak nádhernou melodii a tak překrásný text. Děkuji za tuto vzpomínku na úžasného herce a člověka, který mnoho dokázal nejen na poli hereckém, ale byl to i velice dobrý a laskavý člověk.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc krásně jsi to, Jari, napsala, jen souhlasím a nemám co dodat. 👍 Jen mám pocit, jak odchází ta stará garda herců, že nové, kteří by se jim vyrovnali, nějak nevidím.
      Díky moc a přeji pěkné jarní dny.

      Vymazat
  6. Hani, děkuju za hezkou vzpomínku na pana Luďka Munzara. Mimo jiné měl tak nádherný hlas. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, krásně a mile jsi to napsala, za to děkuji zase já. Hlas má pro herce úžasnou sílu, někdo jen promluvil a hned si získal diváka.
      Měj se moc hezky a začátek jara hlavně ve zdraví. 👍

      Vymazat
  7. Odpovědi
    1. Marti - stručně, jasně a správně jsi to vyjádřila. 👍

      Vymazat
  8. Doufám, že nezapomenu a poslechnu si. Tito dva, to je takové národní stříbro...
    Hani, děkuji a přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, za poslech tahle ukázka stojí a bude to tady... Je neuvěřitelné, že dnes by panu Munzarovi bylo už 90 let! Ani nevím, jestli si na jiném blogu někdo vzpomněl.
      Děkuji Ti a přeji úspěšný a pohodový vstup do jarních dní. 👍

      Vymazat

Toulky českou minulostí

Těžba stříbra u Bílovce, to by bylo terno ...

Stříbro - ušlechtilý kov, který se získává těžbou v podzemí nebo se dá i rýžovat z naplavenin. Tento cenný kov se používal jako platidlo. A ...