Vítejte na mém blogu, přeji příjemnou pohodu a úspěšný den :-)

středa 19. dubna 2023

Přijímací zkoušky na střední školy

 

Když se dělají přijímačky, je to známka, že školní rok se chýlí ke konci. Zbývá ho skoro čtvrt roku, ale ten školní je kratší a čas běží velmi rychle. 17. - 18. dubna se konaly přijímací zkoušky na víceletá gymnázia, zkoušky tedy dělali páťáci nebo sedmáci. Na střední školy a čtyřletá gymnázia proběhly testy z matematiky a češtiny už minulý týden. Těm, kteří mají děti, případně vnoučata v tomto věku, je to samozřejmě známo. Většina rodin těchto žáků tím žije. Každý pak drží všechny palce a přeje si, aby ho přijali. Zárukou úspěchu to však není. Mnozí rodiče/prarodiče  možná už v mateřské školce (přeháním) žijí s představou, že ratolest musí mít maturitu. Někteří jdou v uvažování dál, ještě nevědí, jak "Pepíkovi" půjde učení, ale v představách už chodí na vysokou... 

Někdo z blogerů možná také zavzpomíná na ty své "přijímačky", sama se k této vzpomínce brzy chystám, ale chci to uvést jako samostatný článek. 

Dočetla jsem se, že někteří žáci si údajně stěžovali na vysokou obtížnost přijímacích zkoušek. Myslím si, že tak tomu je vždy. Pro někoho "moucha", pro jiného vysoko nastavená laťka. Stěžovat si, to nám jde. Hlásí se totiž i ti, kteří na to prostě nemají. Podle mého názoru budoucí student "něco" prostě umět musí a jak uvidíte, dnes je tam hodně logického myšlení. Posuďte sami, pokud chcete, můžete alespoň nahlédnout. Čerpala jsem ze stránek společnosti Cermat.

Zvládli byste jednotné přijímací zkoušky z českého jazyka? Zkuste si test:

ČESKÝ JAZYK A LITERATURA 9 - klikni ZDE

MATEMATIKA 9 - klikni ZDE 

Rozklikněte

8 komentářů:

  1. Ani si netroufám testy zkoušet, ale nakonec možná zkusím. Ono je také rozdíl, když ty děti jsou v té výuce stále a my důchodci jsme z toho vyšli. I když češtinu by si měl každý osvěžovat alespoň čtením. Na druhou stranu, kolik chyb nadělaji novináři. A ty jejich obraty. I v knížkách jsem si všimla, že nějaký všetečka tužkou opravuje chyby. Můj vnuk dělal přijímačky na dvě školy dva dny po sobě. Na matematiku se připravoval v placeném doučování a nějaké testy dělali kluci cvičně i na internetu. Zajímavé je, že všechny testy zpracuje agentura a na obě školy prý pošle ten lepší výsledek. Velkou roli hraje i stres. Můj vnuk byl prý dost vystresovaný. Ale ten druhý den škola hodně pomohla slavnostním uvítáním. To se mu prý moc líbilo a trochu se uklinil. Jako druhou alternativu si zvolil lesnickou v Hranicích a vítali je trubači na lesní rohy, i pro rodiče bylo na škole zázemí a mohli se po škole projít. O přestávce bylo pro studenty malé občerstvení, hlavně pití. V té první škole rodiče vykázali do deště a řekli, kdy mají přijít. Také jsem napnutá, jak mu to dopadne. Zájem o školy je velký.

    OdpovědětVymazat
  2. Já si už si moc nevzpomínám na přijímací zkoušky na gymnázium (1968). Byl to první rok gymnázií po SVVŠ. Ale dostala jsem se. Na češtinu jsem byla dobrá, matematika byla horší. Teď, jak jsem to přeletěla, se mi zdá matematika lehčí, možná, že bych i něco spočítala a narýsovala... Test z češtiny se mi nelíbí, je zbytečně dlouhý a chybí mi tam ta literatura. Mám za sebou pár let doučování s vnučkami, trošku jsem do našeho školství nakoukla. Zarazilo mne, že tam, kam chodily, téměř vymizelo ústní zkoušení. Většinou se to odbývá písemnými testy a to ve všech předmětech. Takže, tam, kde nás kdysi kantor navedl ústně na správnou cestu, tam není pomoci. Žáci nedovedou pracovat s knihou, nedovedou se ústně vyjádřit a vlastně i ten písemný projev za moc nestojí, protože se křížkuje a kroužkuje. My jsme měli knihu a sešit, museli jsme dbát na písmo a úpravu. Oni k tomu mají ještě pracovní sešity. Aktovky nadité k prasknutí a všude zmatek. Možná že na jiných školách je to jiné, to je můj poznatek. A to, že se hlásí tolik dětí na školy s maturitou? Vždyť nemají žádnou inspiraci. Všude samý "ajťák", manažer, umělec, politik, podnikatel atd. No a ti, co se živí rukama jsou dnes přece "póvl"... Mám jednu vnučku v učení, ale tam ta kvalita výuky také chybí. Jsem ráda, že už to všechno mám za sebou.

    OdpovědětVymazat
  3. Hani, já jsem se právě dnes dozvěděla od syna z Asie, kde s rodinou žijí radostnou zprávu, že naše nejstarší vnučka byla přijata na medicínu. Byl to její sen odmalička, intenzivně se připravovala, moc jí to přeju ! Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Na testy jsem koukala. Myslím si, že daleko lepší byl diktát, větný rozbor a stručná slohová práce. Osobně se mi ty testy nelíbí. Stejně tak matematika. Pak se ve finále může ukázat, že ti žáci, kteří znalosti mají, tak díky testu propadnou, protože třeba zrovna špatně pochopili zadání testu a ti co se neučili a měli štěstí a vybrali zrovna správnou odpověď, tak postoupí. Jinak souhlasím s Hankou B. Učební obory jsou dnes velice podceňované a při tom tolik potřebné.

    OdpovědětVymazat
  5. Hanko, mě by už asi nevzali ani do mateřské školky 😁 Na střední školy nejsou zkoušky nijak lehké, ale na vejšku se už dostane skoro každý. Teda, pokud půjde na soukromou a má solventní rodiče. A já se ptám: A kdo bude dělat, když budou všichni studovaní? Zdravím 🤨

    OdpovědětVymazat
  6. Hani, naše nejstarší vnučka dělala přijímačky minulý týden. Jednu na gymnázium, druhou na ekonomické lyceum. Dle jejich slov prý matiku pěkně podělala. Tak nevím. Na vysvědčení měla jen jednu dvojku a to ze zeměpisu. Druhou to čeká příští rok, té matika nejde vůbec.
    Nezbývá, než držet pěsti.
    Měj hezké dny.🍀
    P.S. Testy si příležitostně vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
  7. Dnes jsem o přijímačkách poslouchala hodinu.Byli jsme se synem za vnučkama a jedna z nich dělala přijímačky za zdravotnickou školu.Matika byla těžká.Ostatně jako vždy.Koukala jsem do sešitů podle kterých se na přijímačky připravovala a nevěděla bych si ani s češtinou rady.Teď ji držíme všichni palce,aby se dostala.
    Od nich šlo dost dětí na učební obory,hlavně kluci.Zítra píše zase vnučka od dcery maturitní písemky.
    Náročné období pro celou rodinu,protože to všichni prožíváme.Jde jim o budoucnost
    Hani,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  8. Tohle máme úspěšně za sebou spoustu let, ale dobře si na své pocity pamatuji. Jde o budoucnost našich dětí, kdo by to bral na lehkou váhu...
    Haničko, měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat

Toulky českou minulostí

Den otevřených mlýnů 11. května 2024

  V sobotu 11. května se v České republice poprvé uskuteční Den otevřených mlýnů , který připomíná výročí vzniku mlynářského znaku 13. kvě...