Vítejte na mém blogu, přeji příjemnou pohodu a úspěšný den :-)

neděle 16. června 2024

Narozeninový den v hotelu 😊

Dnešní příspěvek je o situaci, která vznikla náhodou a blog je vhodným místem k vyjádření toho, co dříve bývalo běžné, dnes to člověka překvapí a stává se vzácným.

V průběhu naší dovolené jsem měla narozeniny. Partner se už doma ptal, jestli odjezd neposuneme, abychom byli doma. To jsem hned zamítla, letos jsem nějaké oslavy neplánovala a tichý průběh narozenin nevadí. O překvapení se však postarali jiní. Nečekaně.

Šumavský pobyt jsem dostala od přítele jako dárek k narozeninám. Narozeninový den tam byl dnem posledním, zároveň přejezdem na místo druhého pobytu. Takže blahopřání po telefonu a s přítelem byla domluva, že na cestách kytičku ne. Ani narozeninovou večeři jsme neplánovali, v hotelu jsme měli polopenzi i s dezertem. 

Odpoledne jsme přijeli na hotel a po ubytování jsem vyslala partnera do restaurace, aby koupil lahvinku červeného, že si na pokoji přiťuknem. 🍷 Cestou potkal pana správce, který se domníval, že je snad něco v nepořádku. Přítel mu řekl, že jde koupit víno, protože mám dnes narozeniny. Pan správce ho poslal zpět a zeptal se, jaké víno "pijeme". Za chvíli už na náš pokoj klepal číšník s lahví červeného podle našeho výběru se dvěma skleničkami na tácku. Jako přání od správce hotelu na účet podniku. 👍 To potěší, ale nebylo to všechno. Měli jsme zaplacené snídaně (i večeře), ráno před restaurací čekal pan správce. Chtěla jsem mu poděkovat, ale on mě předběhl, čekal tam vlastně na mne, protože za zády měl kytici bílých růží a lilií a prý snad nevadí, že mi to dává den po narozeninách se slovy, že narozeniny bez kytky, to prostě nejde. 😍  Svoje překvapení těžko popíšu, ale dostala jsem i "dárek". 

Od této příhody jsme se s personálem bavili jako se známými. Tak jsme i řekli, která místa chceme navštívit. Jedním z cílů byl hrad XY a pan správce nabídl, když parkoviště je asi 700 m od hradu a jde se tam do kopce, abychom mu řekli den návštěvy a on domluví u kastelána, abychom mohli přijet až ke vstupu. To jsme také využili, ten den navíc pršelo. Byl to příjemný dobrý skutek od někoho, koho sice do té doby neznáte, ale tomu člověku stojíte za to, aby vám udělal radost a nic to nestojí. Ten člověk dal najevo, že vás nebere jen jako jednoho z mnoha hostů, možná je za tím moravská pohostinnost a já mu moc děkuji. 

 
Nedávno jsem tu měla příspěvek, spíše úvahu, o tom, zda jezdit nebo nejezdit na dovolenou - ZDE. Dnes k tomu přidám i to, že výjezd na dovolenou, a nemusí to být daleko nebo do zahraničí, nás obohatí o setkání s lidmi, se kterými bychom neměli šanci se potkat a pokud bychom se potkali, nedali bychom se do řeči. Atmosféra dovolené a návštěvy památek přináší i zážitek a v tom uspěchaném a někdy "divném" světě je to jedna z možností, jak navázat kontakt. 
Kolikrát píšeme, že nemáme rádi davy, ale to zase neznamená, že bychom se od lidí měli izolovat. Člověk je tvor společenský a dnešní "doba mobilová" vede k tomu, že většina lidí téměř stále hledí do mobilu a kolikrát tato technika má podíl i na tom, že živá komunikace vůbec nenastane a děti v tom vyrůstají odmala. 
Přeji všem, kteří dočetli, příjemně prožitou neděli a setkání s dobrými lidmi. 🍨
 

14 komentářů:

  1. Hani, tak to bylo nádherné překvapení a hlavně moc milé. Člověka ta pozornost od pana majitele potěší, fakt si nepřipadáš jen jako další z řady. Myslím, že vstřícnost ke svým hostům k tomuto pánovi určitě patří. Měj se hezky, pá 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, napsala jsi to úplně přesně. Já jsem to vůbec nečekala a bylo to brzy po našem příjezdu. Náhoda chtěla, že přítel potkal na chodbě pana správce. Je to člověk na svém místě.
      Měj se také hezky, ahoj 🍀

      Vymazat
  2. Tetkapernikarka
    Jéé, to je opravdu moc milé a hezké 😊🩷 Hani, přeji Ti dodatečně všechno nejlepší, stálé zdravíčko a i více takových okamžiků 😊🍀🩷
    Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, moc děkuji za milé přání, takové okamžiky bývají vzácné a musíme si toho vážit.
      Ať se Ti daří! 🍀

      Vymazat
  3. Hanko,věřím, že to bylo milé překvapení a zpestření dovolené. Dodatečně přeji zdraví, pohodu a štěstí 🍀🌹🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, moc děkuji za milé přání a opravdu to naši dovolenou zpestřilo. Docela věřím, že to tam tak probíhá, pokud se oni dozví, že někdo má narozeniny.
      Ať se vám daří 🍀.

      Vymazat
  4. Především zpětně přeji pevné zdraví a hodně štěstí. Jinak příběh krásný a snad ne ojedinělý. Hanko, jsem ráda, žes o tom napsala. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, moc děkuji za přání. Jsem ráda, že se Ti příběh líbí. ☺

      Vymazat
  5. Hani,nejdříve všechno nejlepší k narozeninám a hodně dalších příjemných setkání s milými lidmi na dovolených.
    Dovolené určitě i z toho důvodu co píšeš.Jezdili jsme vždy a z jedné dovolené máme přátelé do konce života.
    Nám to trochu komplikuje kočička,ale syn pohlídá.Jela bych hned někam.Hezký začátek nového týdne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, moc děkuji za přání a milá slova. Je fajn, když člověk vyjede mezi lidi a tam je šance poznat lidi, které bychom jinak nepoznali.
      Přeji, aby se Ti brzy naskytla nějaká možnost jet na dovolenou. 🍀

      Vymazat
  6. Hani, narozeniny mám na dovolené pravidelně už několik let. Loni to bylo se zpěvem, dortem, sektem. Personál hotelu byl moc milý!
    Člověka taková pozornost opravdu potěší, je to milé.
    Dodatečně přeji všechno dobré k narozeninám.
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, je fajn, že takové momenty prožíváš pravidelně a vlastně se už na to můžeš "připravit". Pro mne to bylo překvapující a stalo se to asi po dvou hodinách našeho pobytu. To mě na tom také moc překvapilo.
      Za blahopřání děkuji a přeji krásný začátek léta. 🍀

      Vymazat
  7. Tak to byl opravdu pozorný správce a krásné vám zpříjemnil pobyt.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten pan správce je člověk na svém místě a pobyt tam si budeme pořád pamatovat. 🍀

      Vymazat

Toulky českou minulostí

I takové je chování návštěvníků památek

Vážím si všech, kteří navštěvují naše památky a muzea, mnohdy to jsou celé rodiny. Vztah k památkům a kulturním hodnotám se formuje už v rod...