Vítejte na mém blogu, přeji příjemnou pohodu a úspěšný den :-)

čtvrtek 10. prosince 2020

Vanilkové rohlíčky

Vanilkové rohlíčky patří k vánoční klasice, každý je zná a existuje spousta receptů. Není kumšt je najít. Také jsem dělávala jiné, ale byly "tvrdé", i po rozležení. Pak jsem objevila tento recept a od té doby je dělám, "rozplývají se  na jazyku".
Pokud chcete vyzkoušet, dodržte přesné dávkování a nepoužívejte Heru, jen máslo. 

Na 1 dávku:
200 g prosáté hladké mouky
70 g moučkového cukru
140 g másla
70 g mletých loupaných mandlí
1 žloutek
Na obalení: moučkový cukr smíchaný s vanilkovým cukrem
Na vál prosijeme mouku a cukr, přidáme mleté mandle. Nožem rozkrájíme máslo na kousky, přidáme žloutek (nedávejte celé vejce, s bílkem je to tvrdší). Zaděláme těsto na vále a dáme do ledničky ztuhnout.
Mezitím si připravíme plechy, na které vložíme pečicí papír.
Těsto rozdělíme na polovinu, na vále rychle propracujeme a vytvoříme váleček (hada), který nakrájíme na menší stejné kousky. Z každého kousku rukou vyválíme váleček, který zformujeme do rohlíčku.
Přeneseme na plech s pečicím papírem. Pečeme v předehřáté troubě asi na 170°C.
Rohlíčky trochu nabudou (nakynou), jako na obrázku. Horké obalujeme v moučkovém cukru ochuceném vanilkovým.
Uložíme nejlépe do skleněné nádoby a nechte odležet. 

Doporučení: S těstem na vále pracujeme rychle, ruce jsou teplé a máslo se pak rozpouští a rohlíčky se lámou. Těsto má být pružné.









8 komentářů:

  1. Ahoj,
    vyzerajú výborne. Ja mám napečené vanilkové rohlíčky s opraženými lieskovými orechami :-)
    Pekné dni,
    A.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, Aďka, předně Tě chci přivítat na svém novém blogu a díky, že jsi přišla. Ty máš náskok, já k tobě chodím už pár let, tak věřím, že i Ty tu najdeš něco zajímavého. H. ☺

    OdpovědětVymazat
  3. Už mám napečené aj rohlíčky z môjho vyrobéného lineckého orechového cesta. Snáď budú chutiť tak ako chutili vždy. 🌞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vierko, myslím, že máš osvědčené a léty prověřené recepty, ty určitě chutnat budou! ☺

      Vymazat
  4. Haničko,já tě našla.Děkuji za návštěvu a písmenka u mě.Jsem ráda,že jsi se dala taky na blogování.Máš krásné rohlíčky,sbíhají se my sliny♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, díky, žes mě našla a díky za návětěvu. Pochvala mě potěšila a přeji příjemné předvánoční dny. Hanka ☺

      Vymazat
  5. Haničkoo, přesně tento recept mám a již dva roky jej dělám. Akorát nemusím těsto nechat moc ztuhnout, protože mám formu na 42 rohlíčků, do níž je "zatřu" a mám pak sice menší, ale také výborné. Jenže se nestačí uležet, proto je peču až na poslední chvíli-zrovna zítra asi ze dvou dávek.♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ruženko, tento recept je opravdu výborný, u nás doma se osvědčil, i kamarádky řekly, že se to rozplývá na jazyku. Ta vaše forma je výborná a určitě jeden jako druhý. Je to docela rychlá příprava, palec nahoru. H. ☺

      Vymazat

Toulky českou minulostí

Slovensko: Megoňky - kamenné gule

  Pokud je možnost, ráda navštívím Slovensko. Megoňky jsou na druhé straně Jablunkovského průsmyku . Možná jste o tom už slyšeli. "Loka...