Vítejte na mém blogu, přeji příjemnou pohodu a úspěšný den :-)

sobota 8. května 2021

1. díl Řešení státní přijímací zkoušky z matematiky 2021 + 2. díl + 3. díl + 4. díl + 5. díl + 6. díl + 7. díl + 8. díl

 

Před několika dny proběhly přijímací zkoušky na střední školy pro žáky ZŠ. Brzy byl na Seznamu článek o tom, jak byla matematika těžká a reakce rodičů, jak se snažili a jsou nespokojeni. Určitě ti, jejichž děti to špatně zvládly. Ano, matematika je pro někoho strašák, každý na ni nemá nadání.

Nechci, aby článek vyzněl jako kritika. Víme, že žáci téměř rok nechodili do školy, probíhala distanční výuka. Všichni věděli, že v dubnu zkoušky budou. Bylo to jiné pro všechny: pro žáky - studenty, jejich rodiče a také pro kantory. Podle mne ten, kdo chce jít na střední školu, se prostě musí učit víc a zabrat. Ve třídě nemá splývat s průměrem, ale být studijní typ. A také tu distanční výuku brát vážně. Střední škola by měla být výběrová. Proto se snad dělají ty přijímací zkoušky. To je můj názor, ne hlavně hledat chyby jinde a když to moje dítě neudělá, hned si stěžovat, že to je těžké. 

Dnes jsem viděla příklady a i když se mě takové věci netýkají, ani se matematikou nezabývám, byla jsem zvědavá, jaká ta matika vlastně byla. Chcete-li se podívat, zvláště pokud máte v rodině ratolesti, tady nabízí seznam.cz:

V 1. dílu Řešení státní přijímací zkoušky z matematiky na střední školy 2021 si společně spočítáme první tři příklady (číselné výrazy a převody jednotek). Podívejte se postupně s námi, jak vypadala celá písemná zkouška.

Klikněte ZDE 

Přidala jsem 2. díl

Přidán 3. díl   

Přidán 4. díl 

Přidán 5. díl  

Přidán 6. díl  

Přidán 7. díl 

Přidán 8. díl   

Z komentářů jsem vybrala: 

Paní T. Š. píše:
"Tohle jsou ty šíleně těžké testy, se kterými se Cermat zbláznil? Neměli bychom rovnou rozdávat vysokoškolské tituly v porodnici, aby to pro ty děti nebylo těžké? Proboha, střední školy nejsou automaticky pro každého, mají být pro ty, co na to mají. Ti, co ne, mají jít na učiliště, není na tom nic špatného. Ale pokud tohle patnáctileté dítě nedokáže spočítat, nemá zabírat místo na střední škole."

Co si o tom myslíte Vy?

4 komentáře:

  1. Na každý pád,vše je nezvyklé,nové, zavádějící nejen pro děti,rodiče a učitele.Zde je velmi důležité jak se k tomu všichni postaví. Samozřejmě se ukázalo,že nejen učitel,ale i rodiče společně s dětmi musí přiložit ruku k dílu. Což znamená vézt dítě k zodpovědnosti - učení,samostatnosti - opět učení,kdy žák připravující se k vstupu na střední školu má být připraven a nespoléhat se,že to nějak dopadne - je přece covid. Druhá strana - rodiče- sleduji, ptám se,zjišťují úroveň znalostí. Učitel,je vždy možnost jej oslovit, požádat o pomoc,nebo rovnou zařídit doučování staršího studenta,učitele. Stěžovat si a dávat vinu ? Nevím,ale mohla jsem porovnávat přístupy v rodině, ne vždy se jednalo o žáky opouštějící ZŠ. Fukčarinka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář a hlavně za názor. V mnohém s tebou souhlasím a líbí se mi ta zodpovědnost k učení, hlavně ti, kteří chtějí dál na střední školy. Já myslím, že učitelé byli a jsou ochotni pomoci. Snad si někdo nemyslel, že letos přijímačky nebudou. ☺

      Vymazat
  2. Určitě vám moc chci poděkovat za to co jste pro naše malé prcky udělali. Že jste udělali nějaké řešení které měly určité testy a přijímačky. To naše dítě tady se denně třepalo že neví kolik bodů teda bude mít a jestli bude lepší než Mirka a Standa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavně jsem ráda, že tento "materiál" byl někomu užitečný, protože za tím účelem jsem to na blog vložila. Může to být použito jako trénink nebo procvičování i pro budoucího studenta, takže to má trvalejší platnost. Studentíkovi přeji, aby se mu ve škole dařilo a aby výběr SŠ byl užitečný pro další jeho uplatnění. 🍀

      Vymazat

Toulky českou minulostí

Kalendárium z Moravskoslezska: Duben - ze starého kalendáře

  Sto dva roky starý kalendář můžeme otevřít díky archivu "Książnica Cieszyńska".