Vítejte na mém blogu, přeji příjemnou pohodu a úspěšný den :-)

neděle 29. května 2022

Rozkvetlé rozloučení s májem

 

Květen, často uváděný jako máj, je krásný měsíc. Stačí se projít nebo projet alejí stromů a člověk je uchvácen tou krásou, která, bohužel, trvá jen krátce, ale o to je vzácnější. Vybrala jsem z mnoha během května nafocených fotografií některé - jako rozloučení s tímto krásným měsícem. 

 

CO VŠECHNO MUSÍ UDĚLAT JARO 

František Halas

Vytáhnout trávu z hlíny

a na zeleno natřít.

Načernit pěkně stíny

a všechno živé sbratřit.

~

Nachystat noty ptáčkům,

obléci nahé stromy,

vysmát se poškoláčkům,

pozlatit střechy, domy.

~

Všem hadům svléci kůži,

načesat řádně louky,

spočítat lístky růží

a pruty leštit brouky.

~

Rozmíchat v lese barvy

a kdeco zrána zrosit,

probudit v zemi larvy

a teplo do děr nosit.

~

Včeličkám květy sladit

a děcka nutit vstávat

a kožich kočkám hladit

a peckám jádra dávat.



 
 


12 komentářů:

  1. Hanko, rozloučení s rozkvetlým májem je krásné. Škoda, že se koná jen jednou do roka. Fotografie jsou nádherné a moc se povedly.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu, Mirku. V květnu opravdu fotím moc ráda a je to vzácné...

      Vymazat
  2. Hani,na mou duši, fotografie nádherné,pohladily duši 🥰

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuji a jsem moc ráda, že to takhle vyznělo. ☺

      Vymazat
  3. Hani to jsou moc krásné fotografie. Mám ráda přírodu a na jaře vůbec nejvíc, když to všechno kvete, voní, bzučí všude plno včeliček a čmeláčků. Je to moc hezká podívaná, kterou si teď užívám plnými doušky. Měj se moc krásně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruš, vím, že příroda je Tvoje parketa. Právě jsme se vrátili z dovolené a tam jsme trochu "vrátili čas", protože v horském prostředí je to kvetení opožděno o dobré 2-3 týdny, což mě potěšilo, protože jsem mohla udělat další fotografie, na které bych si u nás musela zase rok počkat.
      Děkuji a také se měj co nejlépe. ☺

      Vymazat
  4. Hani,to je nádhera, doplněná krásnou básní a zpěvem.Také jsem dnes básnila.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, moc děkuji za pochvalu, byl to nápad takhle udělat rozloučení s nejkrásnějším měsícem roku. ☺ Na Tvůj blog se půjdu podívat, vrátila jsem se z dovolené a mám resty.
      Děkuji a přeji hezký konec májového měsíce. ☺

      Vymazat
  5. Hanko, pěkné fotky i jarní básnička. Jeden by ani neřekl, kolik toho má jaro na starost 😊🌞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, Evi, že se to moje ztvárnění líbí ☺. Také mě zaujala ta báseň a nabízím ji návštěvníkům.
      Přeji pěkný závěr měsíce května. ☺

      Vymazat
  6. Anonymní30.05.22 5:31

    Velká krása, Hani!
    Měj pěkný den. Helena
    https://sincerehelena.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  7. Moc děkuji, Helenko, přeji zdraví a úspěšné dny. ☺

    OdpovědětVymazat

Toulky českou minulostí

Toulky českou minulostí: 174. schůzka: Kamarád arcibiskup

  „Uvnitř země české nemeškalo se se starostí o navrácení pokoje již dávno pohřešovaného. Mezi kořistnými zemany, jež nadužívajíce zemského...