Kalendárium vybraných událostí Moravskoslezského kraje za měsíc červen. To jsou okresy kraje:  
 
 
1. června 1935
 Dne
 1. června 1935 se vzneslo z letiště v Dolním Benešově první letadlo 
pravidelné letecké linky Ostrava – Praha. Již o rok později byla linka 
zrušena a letiště opuštěno. Nové letiště mělo vyrůst v Hrabůvce. Projekt
 počítal s větší hmotností i velikostí dopravních strojů. Druhá světová 
válka dokončení letiště znemožnila a spojení s Prahou bylo obnoveno až 
v r. 1946. V r. 1947 měla Ostrava letecké spojení také s Olomoucí, 
Gottwaldovem (Zlín), lázněmi Piešťany a v dalším roce s Brnem. Do Košic 
létala pravidelná linka od r. 1951. V roce 1959 převzalo provoz letecké 
dopravy nově vybudované letiště v Mošnově.
 Dne
 1. června 1935 se vzneslo z letiště v Dolním Benešově první letadlo 
pravidelné letecké linky Ostrava – Praha. Již o rok později byla linka 
zrušena a letiště opuštěno. Nové letiště mělo vyrůst v Hrabůvce. Projekt
 počítal s větší hmotností i velikostí dopravních strojů. Druhá světová 
válka dokončení letiště znemožnila a spojení s Prahou bylo obnoveno až 
v r. 1946. V r. 1947 měla Ostrava letecké spojení také s Olomoucí, 
Gottwaldovem (Zlín), lázněmi Piešťany a v dalším roce s Brnem. Do Košic 
létala pravidelná linka od r. 1951. V roce 1959 převzalo provoz letecké 
dopravy nově vybudované letiště v Mošnově. 
3. červen 1973
 V
 neděli 3. 6. 1973 byl v Ostravě ve Vítkovické ulici slavnostně zahájen 
provoz nového ústředního autobusového nádraží, ve zkratce známého 
Ostravanům jako ÚAN. Současně bylo zrušeno stávající autobusové nádraží 
za městským divadlem na Smetanově náměstí. Výhledově bylo nové nádraží 
plánováno jako konečná stanice pro všechny autobusy, zajíždějící do 
Ostravy, přičemž dopravní uzel na náměstí Republiky měl umožnit rychlý a
 pohodlný přestup dojíždějících na vlak i další prostředky hromadné dopravy.
 V
 neděli 3. 6. 1973 byl v Ostravě ve Vítkovické ulici slavnostně zahájen 
provoz nového ústředního autobusového nádraží, ve zkratce známého 
Ostravanům jako ÚAN. Současně bylo zrušeno stávající autobusové nádraží 
za městským divadlem na Smetanově náměstí. Výhledově bylo nové nádraží 
plánováno jako konečná stanice pro všechny autobusy, zajíždějící do 
Ostravy, přičemž dopravní uzel na náměstí Republiky měl umožnit rychlý a
 pohodlný přestup dojíždějících na vlak i další prostředky hromadné dopravy.6. červen 1871
 Dne
 6. 6. 1871 se ve Wilamowicích v Polsku narodil obchodník, podnikatel a 
majitel obchodního domu v Moravské Ostravě Mořic Bachner (zemřel 13. 2. 
1935 v Moravské Ostravě). Na Ostravsko přišel v polovině 90. let 19. 
století se záměrem provozovat obchodní činnost. Jako úspěšný obchodník 
se specializoval na prodej kuchyňských potřeb, nářadí, skla, porcelánu a
 železářského sortimentu. Jeho firma nejprve sídlila na Hlavní ulici 
(dnes 28. října), později na rohu Zámecké a dnešní Puchmajerovy ulice 
v Mor. Ostravě. Na tomto místě byl v letech 1932-33 postaven obchodní 
dům Bachner (pozdější Horník a pak Prior) podle projektu německého architekta Ericha 
Mendelsohna. Pamatujete si na to? Jedná se o jedinou stavbu tohoto architekta realizovanou v 
Československu. Projektant se nechal inspirovat systémem amerických 
mrakodrapů, využil technologie vyzdívaných ocelových konstrukcí. Také 
vybavení interiéru odpovídalo nejmodernějším požadavkům kladeným na 
obchodní dům. Mimo jiné zde byla poprvé v Ostravě instalována 
klimatizace.
 Dne
 6. 6. 1871 se ve Wilamowicích v Polsku narodil obchodník, podnikatel a 
majitel obchodního domu v Moravské Ostravě Mořic Bachner (zemřel 13. 2. 
1935 v Moravské Ostravě). Na Ostravsko přišel v polovině 90. let 19. 
století se záměrem provozovat obchodní činnost. Jako úspěšný obchodník 
se specializoval na prodej kuchyňských potřeb, nářadí, skla, porcelánu a
 železářského sortimentu. Jeho firma nejprve sídlila na Hlavní ulici 
(dnes 28. října), později na rohu Zámecké a dnešní Puchmajerovy ulice 
v Mor. Ostravě. Na tomto místě byl v letech 1932-33 postaven obchodní 
dům Bachner (pozdější Horník a pak Prior) podle projektu německého architekta Ericha 
Mendelsohna. Pamatujete si na to? Jedná se o jedinou stavbu tohoto architekta realizovanou v 
Československu. Projektant se nechal inspirovat systémem amerických 
mrakodrapů, využil technologie vyzdívaných ocelových konstrukcí. Také 
vybavení interiéru odpovídalo nejmodernějším požadavkům kladeným na 
obchodní dům. Mimo jiné zde byla poprvé v Ostravě instalována 
klimatizace.7. června 1885
Dne 7. června 1885 se v ostravských novinách Mährisch-schlesischer Grenzbote objevila zpráva o petici více něž dvaceti členů moravskoostravského obecního výboru příslušným úřadům s žádostí o urychlené řešení žalostného stavu řetězového mostu přes Ostravici v Moravské Ostravě. Výtky poukazovaly na nevhodné umístění mostních pilířů a kleneb snižující průtok. K nápravě bohužel nedošlo a 15. září 1886 kolem osmé hodiny ráno se most zřítil. Opavský týdeník připsal vinu na této události nedbalosti a nesvědomitosti těch, jichž úkolem bylo dbát o nutné opravy řetězového mostu a za pravdu bylo dáno těm, kteří již dříve poukazovali na špatný stav konstrukce.
9. června 1991      
Zřízení Slezské univerzity v Opavě.
10. června 1948
 Dne 10. června 1948 dorazila na hlavní nádraží v Přívoze 350členná 
skupina řeckých dětí, které přijely do Československa z Řecka zmítaného 
občanskou válkou (1946–1949). Děti doprovázeli lékaři a ošetřovatelé. 
Jak uvádí dobový deník Nová svoboda: „Za zpěvu, provolávání slávy gen. Markosovi (Markos Vafeiadis, vrchní velitel Demokratické armády Řecka založené komunistickou stranou),
 za vyhrávání hudby Sboru národní bezpečnosti, nasedly děti do autokarů,
 které je rozvezly do ozdravoven v Beskydech a na Opavsku“. Mnohé 
z nich se zde natrvalo usadily a staly se součástí poměrně početné řecké
 komunity žijící v Severomoravském a posléze v Moravskoslezském kraji.
 Dne 10. června 1948 dorazila na hlavní nádraží v Přívoze 350členná 
skupina řeckých dětí, které přijely do Československa z Řecka zmítaného 
občanskou válkou (1946–1949). Děti doprovázeli lékaři a ošetřovatelé. 
Jak uvádí dobový deník Nová svoboda: „Za zpěvu, provolávání slávy gen. Markosovi (Markos Vafeiadis, vrchní velitel Demokratické armády Řecka založené komunistickou stranou),
 za vyhrávání hudby Sboru národní bezpečnosti, nasedly děti do autokarů,
 které je rozvezly do ozdravoven v Beskydech a na Opavsku“. Mnohé 
z nich se zde natrvalo usadily a staly se součástí poměrně početné řecké
 komunity žijící v Severomoravském a posléze v Moravskoslezském kraji. 
11. června 1742
 Jako důsledek Vratislavského míru uzavřeného 11. 6. 1742 bylo Slezsko 
rozděleno mezi Prusko (větší část) a Rakousko (menší část), kdy hranici 
tvořila na teritoriu knížectví řeka Opava; město Opava se stává hlavním 
městem rakouského Slezska a současně sídlem Královského úřadu 
a Slezského veřejného konventu.
 Jako důsledek Vratislavského míru uzavřeného 11. 6. 1742 bylo Slezsko 
rozděleno mezi Prusko (větší část) a Rakousko (menší část), kdy hranici 
tvořila na teritoriu knížectví řeka Opava; město Opava se stává hlavním 
městem rakouského Slezska a současně sídlem Královského úřadu 
a Slezského veřejného konventu.
12. červen 1268
 Historie města Ostravy je spjata s rokem 1268, lidské dějiny se zde sice začaly odvíjet již mnohem dříve, o čemž
svědčí nálezy z mladší doby kamenné, právě toto datum je ale v současnosti slaveno jako datum založení
Karviné. „Dne 12. června 1268 vydal opolský kníže Vladislav listinu, ve které mimo jiné daruje mnichům řádu svatého
Benedikta některé obce, mezi nimi na prvním místě Solcu. Tato osada, dnes už většinou zmizelá vlivem poddolování, je
tedy nejstarší místo na území našeho města."
 Historie města Ostravy je spjata s rokem 1268, lidské dějiny se zde sice začaly odvíjet již mnohem dříve, o čemž
svědčí nálezy z mladší doby kamenné, právě toto datum je ale v současnosti slaveno jako datum založení
Karviné. „Dne 12. června 1268 vydal opolský kníže Vladislav listinu, ve které mimo jiné daruje mnichům řádu svatého
Benedikta některé obce, mezi nimi na prvním místě Solcu. Tato osada, dnes už většinou zmizelá vlivem poddolování, je
tedy nejstarší místo na území našeho města."
Listinou z 12. června 1268 opolský vévoda Vladislav založil v 
nedaleké Orlové opatství podléhající správě benediktýnského kláštera v 
Týnci u Krakova. Z listiny se poprvé dozvídáme, že ve vsi Ostravě na 
pravém břehu řeky Ostravice (dnes Slezská Ostrava) existovala krčma, 
která patřila týneckým, později orlovským benediktýnům. Pravděpodobně se
 jednalo o krčmu uváděnou v pozemkových knihách v 17. a 18. století a 
situovanou na východní straně dnešního Hradního náměstí, na němž stával 
starý kostel s farou, patřící do 15. století benediktýnskému řádu.  
14. červen 1823
 Dne
 14. června 1823 vysvětil farář Jan Josef Slezák nový hřbitov v Polské 
Ostravě u kostela sv. Josefa. Starý hřbitov nalézající se uprostřed obce
 při starém farním kostele sv. Jiří mezi dnešní Klášterní ulicí a 
speciální základní školou na Těšínské byl ponechán napospas osudu. Nový 
hřbitov se několikrát rozšiřoval a již na počátku století jej považovali
 za největší ve Slezsku. Je to dnešní ústřední ostravský hřbitov.
 Dne
 14. června 1823 vysvětil farář Jan Josef Slezák nový hřbitov v Polské 
Ostravě u kostela sv. Josefa. Starý hřbitov nalézající se uprostřed obce
 při starém farním kostele sv. Jiří mezi dnešní Klášterní ulicí a 
speciální základní školou na Těšínské byl ponechán napospas osudu. Nový 
hřbitov se několikrát rozšiřoval a již na počátku století jej považovali
 za největší ve Slezsku. Je to dnešní ústřední ostravský hřbitov. 14. červen 1888
  
 Dne
 14. června 1888 se v Raduni narodila spisovatelka a učitelka Emilie 
Maria Gudrichová (zemřela 22. 9. 1970 v Opavě) v rodině učitele, 
poslance Slezského zemského sněmu a kulturního pracovníka Rudolfa 
Gudricha. Celý svůj život zasvětila pedagogické práci. Jejím prvním 
působištěm byla mateřská škola v Hradci–Podolí. Od r. 1915 učila ve své 
rodné obci a vypomáhala svému otci v redakci Opavského věstníku. Po 
maturitě na Státním učitelském ústavu ve Slezské Ostravě v r. 1917 
působila jako literní učitelka na obecných školách v Raduni, 
Kylešovicích a Opavě. V r. 1921 byla ustanovena cvičnou učitelkou nově 
zřízeného ústavu pro vzdělání učitelů mateřských škol při Státním 
učitelském ústavu ve Slezské Ostravě. V r. 1924 se stala předsedkyní 
Jednoty učitelek mateřských škol ve Slezsku, v r. 1925 místostarostkou a
 v r. 1938 starostkou Čsl. svazu učitelek mateřských škol v Praze. V r. 
1925 byla jmenována odbornou inspektorkou mateřských škol Slezska a 
Ostravska. Napsala také řadu knížek pro děti a básnických sbírek.
 Dne
 14. června 1888 se v Raduni narodila spisovatelka a učitelka Emilie 
Maria Gudrichová (zemřela 22. 9. 1970 v Opavě) v rodině učitele, 
poslance Slezského zemského sněmu a kulturního pracovníka Rudolfa 
Gudricha. Celý svůj život zasvětila pedagogické práci. Jejím prvním 
působištěm byla mateřská škola v Hradci–Podolí. Od r. 1915 učila ve své 
rodné obci a vypomáhala svému otci v redakci Opavského věstníku. Po 
maturitě na Státním učitelském ústavu ve Slezské Ostravě v r. 1917 
působila jako literní učitelka na obecných školách v Raduni, 
Kylešovicích a Opavě. V r. 1921 byla ustanovena cvičnou učitelkou nově 
zřízeného ústavu pro vzdělání učitelů mateřských škol při Státním 
učitelském ústavu ve Slezské Ostravě. V r. 1924 se stala předsedkyní 
Jednoty učitelek mateřských škol ve Slezsku, v r. 1925 místostarostkou a
 v r. 1938 starostkou Čsl. svazu učitelek mateřských škol v Praze. V r. 
1925 byla jmenována odbornou inspektorkou mateřských škol Slezska a 
Ostravska. Napsala také řadu knížek pro děti a básnických sbírek.
 
 

16. červen 1935
 Dne
 16. 6. 1935 byla otevřena pro veřejnost takzvaná Bezručova chata na 
Lysé hoře. Moderně vybavenou turistickou útulnu nechala postavit 
Pobeskydská župa Klubu československých turistů (KČST). Již v roce 1933 
vypracoval projekt ing. František Knobloch, realizace byla svěřena firmě
 Nekvasil Ostrava. Na Lysou horu vedly jen lesní cesty, doprava 
materiálu byla koňmi z Ostravice a z Visalají. Modřínové obložení se 
přibíjelo měděnými hřebíky, které vyrobily a darovaly Drátovny Bohumín. 
Chata měla 12 pokojů, 2 noclehárny, byt pro nájemce, ústřední topení, 
teplou užitkovou vodu, sporák v kuchyni byl elektricky vytápěn. Na 
financování se podílely i dary členů KČST z Ostravska. Při slavnostním 
otevření za obrovského zájmu návštěvníků nechyběly recitace básní „barda
 Beskyd“ Petra Bezruče a projevy zástupců turistických spolků i státních
 představitelů. Odpoledne se u chaty konala veselice a následující den 
noviny oznamovaly, že česká turistika opanovala nejvyšší vrchol Beskyd. 
Chata vyhořela v březnu 1978.
 Dne
 16. 6. 1935 byla otevřena pro veřejnost takzvaná Bezručova chata na 
Lysé hoře. Moderně vybavenou turistickou útulnu nechala postavit 
Pobeskydská župa Klubu československých turistů (KČST). Již v roce 1933 
vypracoval projekt ing. František Knobloch, realizace byla svěřena firmě
 Nekvasil Ostrava. Na Lysou horu vedly jen lesní cesty, doprava 
materiálu byla koňmi z Ostravice a z Visalají. Modřínové obložení se 
přibíjelo měděnými hřebíky, které vyrobily a darovaly Drátovny Bohumín. 
Chata měla 12 pokojů, 2 noclehárny, byt pro nájemce, ústřední topení, 
teplou užitkovou vodu, sporák v kuchyni byl elektricky vytápěn. Na 
financování se podílely i dary členů KČST z Ostravska. Při slavnostním 
otevření za obrovského zájmu návštěvníků nechyběly recitace básní „barda
 Beskyd“ Petra Bezruče a projevy zástupců turistických spolků i státních
 představitelů. Odpoledne se u chaty konala veselice a následující den 
noviny oznamovaly, že česká turistika opanovala nejvyšší vrchol Beskyd. 
Chata vyhořela v březnu 1978.

24. červen
 Dne
 24. 6. 1851 byl dán do provozu řetězový most přes řeku Ostravici 
spojující Moravskou a Polskou (Slezskou) Ostravu, který stál v místech 
dnešního Mostu Miloše Sýkory. Byl to devátý most toho druhu v českých 
zemích, technicky odvážný a zajímavý. Vyrobily jej sobotínské železárny 
podle návrhu ing. Josefa Seiferta ze zemského stavebního ředitelství. 
Most byl dlouhý 123,2 metrů a široký i se zábradlím 6,32 metrů. Stavební
 práce začaly v květnu 1847, předpokládaný termín dokončení na konci 
října 1849 se však dodržet nepodařilo. Důvodem byly epidemie cholery a 
tyfu, které se ve městě a jeho okolí rozšířily. V roce 1847 tyfus 
zahubil téměř 400 lidí a stejný počet padl za oběť choleře v roce 1848. 
Dalším důvodem zdržení stavby byla dodávka kamenných kvádrů, které se 
podle návrhu měly odebírat z lomu v Hošťálkovicích, ale nakonec se 
musely dovážet ze vzdáleného Starého Jičína. Most sloužil svému účelu až
 do osudného dne 15. 9. 1886, kdy došlo k jeho zřícení.
 Dne
 24. 6. 1851 byl dán do provozu řetězový most přes řeku Ostravici 
spojující Moravskou a Polskou (Slezskou) Ostravu, který stál v místech 
dnešního Mostu Miloše Sýkory. Byl to devátý most toho druhu v českých 
zemích, technicky odvážný a zajímavý. Vyrobily jej sobotínské železárny 
podle návrhu ing. Josefa Seiferta ze zemského stavebního ředitelství. 
Most byl dlouhý 123,2 metrů a široký i se zábradlím 6,32 metrů. Stavební
 práce začaly v květnu 1847, předpokládaný termín dokončení na konci 
října 1849 se však dodržet nepodařilo. Důvodem byly epidemie cholery a 
tyfu, které se ve městě a jeho okolí rozšířily. V roce 1847 tyfus 
zahubil téměř 400 lidí a stejný počet padl za oběť choleře v roce 1848. 
Dalším důvodem zdržení stavby byla dodávka kamenných kvádrů, které se 
podle návrhu měly odebírat z lomu v Hošťálkovicích, ale nakonec se 
musely dovážet ze vzdáleného Starého Jičína. Most sloužil svému účelu až
 do osudného dne 15. 9. 1886, kdy došlo k jeho zřícení.
30. červen 1831
 Mezi pamětními listy v makovici kostelní věže sv. Václava v Moravské 
Ostravě se dochoval návod k léčení cholery datovaný 30. červnem 1831. 
Vycházel ze zkušeností léčby cholery v Haliči. Při prvních projevech 
choroby musel nemocný ulehnout a dostával obklady namáčené do předem 
připravené tekutiny, která sestávala z pálenky, octa, pepře, hořčice a 
česneku. To se provádělo tak dlouho, dokud se pacient nezačal potit. K 
podpoře pocení se pak přikládaly zábaly z horkého písku, popele nebo 
ječmene. Dále se mělo praktikovat tření nohou a trupu ručníky namočenými
 v horkém vinném octu, k čemuž bylo zapotřebí současně pěti lidí. Každá z
 těchto osob měla vypít láhev pálenky, kouřit tabák a po skončení masáže
 si umýt ruce a obličej teplým vinným octem nebo roztokem hašeného 
vápna. Na spodní části nohou se pacientovi přikládaly horké cihly a pít 
musel velmi horký čaj z listů máty peprné.
 Mezi pamětními listy v makovici kostelní věže sv. Václava v Moravské 
Ostravě se dochoval návod k léčení cholery datovaný 30. červnem 1831. 
Vycházel ze zkušeností léčby cholery v Haliči. Při prvních projevech 
choroby musel nemocný ulehnout a dostával obklady namáčené do předem 
připravené tekutiny, která sestávala z pálenky, octa, pepře, hořčice a 
česneku. To se provádělo tak dlouho, dokud se pacient nezačal potit. K 
podpoře pocení se pak přikládaly zábaly z horkého písku, popele nebo 
ječmene. Dále se mělo praktikovat tření nohou a trupu ručníky namočenými
 v horkém vinném octu, k čemuž bylo zapotřebí současně pěti lidí. Každá z
 těchto osob měla vypít láhev pálenky, kouřit tabák a po skončení masáže
 si umýt ruce a obličej teplým vinným octem nebo roztokem hašeného 
vápna. Na spodní části nohou se pacientovi přikládaly horké cihly a pít 
musel velmi horký čaj z listů máty peprné.
30. června 1943
 Byl z Ostravy vypraven transport Židů do Terezína. Byl to již pátý 
transport. Deportoval hlavně starce ze židovského starobince. Další, 
šestý transport ze 4. března 1945, byl složen z osob ze smíšených 
manželství. Oba poslední transporty se skládaly ze 124 židů, z nichž 
zemřelo 35 v Terezíně a 25 v dalších koncentračních táborech. Hromadné 
transporty ostravských židů nebyly vypravovány bez obtíží. Někteří židé 
totiž neuposlechli rozkazu k deportaci a volili raději dobrovolnou smrt,
 než aby podstoupili cestu, z níž nebylo stejně návratu. Sebevraždy židů
 ostravské gestapo nepovažovalo v té době za nic mimořádného a bralo je 
téměř s uspokojením na vědomí.
 Byl z Ostravy vypraven transport Židů do Terezína. Byl to již pátý 
transport. Deportoval hlavně starce ze židovského starobince. Další, 
šestý transport ze 4. března 1945, byl složen z osob ze smíšených 
manželství. Oba poslední transporty se skládaly ze 124 židů, z nichž 
zemřelo 35 v Terezíně a 25 v dalších koncentračních táborech. Hromadné 
transporty ostravských židů nebyly vypravovány bez obtíží. Někteří židé 
totiž neuposlechli rozkazu k deportaci a volili raději dobrovolnou smrt,
 než aby podstoupili cestu, z níž nebylo stejně návratu. Sebevraždy židů
 ostravské gestapo nepovažovalo v té době za nic mimořádného a bralo je 
téměř s uspokojením na vědomí.
30. červen
 Dne
 30. 6. 1994 byla vytěžením posledního vozíku na Dole Odra v Přívoze 
ukončena těžba uhlí na území města. Odpoledne uspořádali havíři tryznu 
za zaniklé ostravské šachty, položili čtyři kusy uhlí a věnce k soše 
horníka před ředitelstvím OKD na Prokešově náměstí a zapálili svíčky. 
Hornickou hymnou byla završena více než dvousetletá tradice dolování v 
Ostravě, kterou v současnosti připomínají dvě jámy dolu Jeremenko, 
sloužící k čerpání důlních vod z ostravské dílčí pánve, zakonzervované 
těžní věže zasypaných dolů (národní kulturní památka důl Hlubina, důl 
Jindřich, starší těžní věž dolu Petr Bezruč aj.) či odplyňovací komínky 
určené ke kontrolovanému úniku metanu ze starých důlních děl.
 Dne
 30. 6. 1994 byla vytěžením posledního vozíku na Dole Odra v Přívoze 
ukončena těžba uhlí na území města. Odpoledne uspořádali havíři tryznu 
za zaniklé ostravské šachty, položili čtyři kusy uhlí a věnce k soše 
horníka před ředitelstvím OKD na Prokešově náměstí a zapálili svíčky. 
Hornickou hymnou byla završena více než dvousetletá tradice dolování v 
Ostravě, kterou v současnosti připomínají dvě jámy dolu Jeremenko, 
sloužící k čerpání důlních vod z ostravské dílčí pánve, zakonzervované 
těžní věže zasypaných dolů (národní kulturní památka důl Hlubina, důl 
Jindřich, starší těžní věž dolu Petr Bezruč aj.) či odplyňovací komínky 
určené ke kontrolovanému úniku metanu ze starých důlních děl.   
Hani ráda jsem si početla o mnoha zajímavých poznatcích z vašeho kraje. Nejvíce mě zaujaly pamětní list z "makovice" kostela s návodem na léčbu cholery. Je zajímavé, kolik různých věcí se právě v těch makovicích kostelů většinou objeví po staletích...Děkuji Ti za zajímavé čtení. Přeji Ti příjemné dny.
OdpovědětVymazatKaždý si, Jaruš, najde to svoje, mě zajímá i celý kostel sv. Václava, někdy o něm napíšu.
VymazatPříjemné dny i Tobě. ☺
Hani, moc jsem si početla. Zajímavé, takhle se ohlédnout...
OdpovědětVymazatMěj příjemný den. Helena
Jsem ráda, Helenko, že to zaujalo. Také se ráda ohlížím do minulosti "svého" kraje.
VymazatDěkuji a příjemný den přeji i Tobě. ☺
Hanko,s velkým zájmem jsem si přečetla tento příspěvek.
OdpovědětVymazatDěkuji, Marti, jsem ráda, že Tě to zaujalo, ale dá se předpokládat, že tohle zaujme spíše obyvatele "našeho kraje". Některé z událostí mě inspirovaly k napsání samostatného článku. ☺
OdpovědětVymazat