Vítejte na mém blogu, přeji příjemnou pohodu a úspěšný den :-)

neděle 29. ledna 2023

Kefírová buchta podle Petry Burianové

 

Recept je jednoduchý a výsledek nadchne každého strávníka. Autorkou je cukrářka paní Petra Burianová, kterou možná znáte z televizního pořadu "Peče celá země".

https://1884403144.rsc.cdn77.org/foto/petra-burianova-rousky-pece-cela-zeme-koronavirus/MHgwL3NtYXJ0L3RoYg/1-normal620-6248714.jpg?v=7&st=EOwVwt5hFXDYTwZBwY_P8sw3j64c_1dD38lw0CJGf6M&ts=1600812000&e=0

Budete potřebovat

na těsto:

  • 300 g hladké mouky
  • 300 g moučkového cukru
  • 500 g kefíru
  • 2 lžičky sody
  • 2 lžíce kakaa
  • 1 vejce
  • 100 g oleje

na polevu:

  • 140 g moučkového cukru
  • 80 g másla
  • 2 lžičky kakaa
  • 2 lžičky rumu nebo oblíbeného likéru
Postup si poslechněte v přiloženém audiu. Je to krátké a příprava jednoduchá. Zvládnou to upéct i větší děti.
Zdroj: brno.rozhlas.cz

10 komentářů:

  1. Hani,děkuji za připomenutí.Buchtu jsem už dlouho nedělala.Akorát teď chleba s kefírem.
    Měj hezký nedělní večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vím, Jituš, že pečeš hodně často, to já opravdu ne. Ale chleba s kefírem neznám, není to ten, jak se prodává u nás "podmáslový"? Občas ho koupíme v Globusu.
      Děkuji a přeji příjemný nástup do nového týdne. ☺

      Vymazat
  2. Hani, kefírová buchta patří k mým oblíbeným.

    Já dnes pekla "Vatikánský chléb štěstí". Před týdnem jsem dostala kvásek, týden jsem o něj pečovala a živila ho. Z jedné čtvrtiny jsem upekla, dvě čtvrtiny jsou už u nových majitelek a poslední doručím zítra.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kefírové buchty se pečou už hodně dlouho, to vím. Je to i rychlé, v tom je výhoda.
      Ali, o Vatikánském chlebu štěstí jsem slyšela, ale nikdy jsem to nepekla. Přeji, ať to všem, kteří kvásek dostali, chutná. ☺

      Vymazat
  3. Hani, zdravím. Kefírovou buchtu peču taky, od paní Burianové mám knížku Cesta z těsta a mám ji ráda, knížku i paní Petru. Líbí se mi, jak se věnuje řemeslům a má velkou rodinu, to je mi blízké. Mějmse dobře, Lenka.
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, Lenko, že styl paní Buriánové je Ti dost blízký a určitě ta její kniha inspiruje spousty žen. Je dobře, že tehdy vyhrála zrovna ona.
      Děkuji a přeji příjemný týden. ☺

      Vymazat
  4. Peču podobnou jen jiné dávkování a když není po ruce kefír, dám mléko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak, těch receptů je hodně a jsou si podobné. Přece jen člověk má doma mléko v krabici, kefír se musí koupit, když je třeba. ☺

      Vymazat
  5. Hani, tmavou kefírovku jsem dělala roky (recept bude velmi podobný, ne-li stejný), ale pak jsem objevila světlou, s meruňkovou marmeládou podle Ivety Fabešové, a tak peču tu.
    Proč zase neudělat změnu, děkuji za připomenutí.
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, Helenko, přidáním kakaa se získá tmavé těsto a těch variant je mnohem více. Hlavně, když chutnají.
      Děkuji a přeji hezký pondělní večer.

      Vymazat

Toulky českou minulostí

Krajinou Jablunkovského průsmyku na Komorovský Grúň

Dnes se opět podíváme na úplný východ republiky. Jablunkovský průsmyk jsme navštívili během našeho pobytu v Horní Lomné.  Průsmyk protíná h...