Vítejte na mém blogu, přeji příjemnou pohodu a úspěšný den :-)

úterý 16. května 2023

Z výstavy panenek a kočárků ve Staré Vsi

 

Představte si situaci: Je pěkné sobotní květnové odpoledne, sedím v Bezručových sadech v Olomouci - blízko hradeb pod vilou Primavesi a u barevně kvetoucích keřů je nějak zvláštně živo. Lidí tam bylo na procházce celkem dost, ale ti chodili po chodnících. Tady bylo něco nápadného - kočárky. Dnes, kdy porodnost jistě nedosahuje hodnot kdysi "Husákových dětí", těžko uvidíte  tolik žen s kočárky pohromadě, nepočítala jsem je, ale asi patnáct jich tam bylo. A přítel hned říká - ony mají staré kočárky, takové se dneska nevozí... Fotily se u keřů pod hradbami navzájem, i ve skupinkách, pózovaly na trávě, až mi to bylo "podezřelé". Pak se některé zvedly z trávníku a vydaly se na "skupinovou jízdu s kočárkem" po můstku přes Mlýnský potok dále, možná do Rozária nebo ke Korunní pevnůstce. Pak se potvrdila moje "úvaha": v kočárcích, většinou to byly retro modely, měly panenky! Sice, nedovedu si představit, že bych sama takhle jezdila s panenkou, ale někdo si tak možná zpříjemňuje odpoledne. A v davu se to ztratí. 

Na té lavičce jsem si vzpomněla, že jsme před časem byli také na výstavě panenek, fotky mám v PC a nějak zapadly v zapomenutí, protože se věnuji jiným tématům. Takže dnes to bude pro radost část exponátů, které jsem nafotila na zámku ve Staré Vsi nad Ondřejnicí. Zde byla I. část výstavy


14 komentářů:

  1. Hani, ony se tam možná fotily ty dámy s kočárky pro nějakou nabídku nebo časopis...Na podobou výstavu jsem se byli před lety podívat na zámku ve Šluknově a výstavu panenek jsme navštívili před pár roky v Děčíně v obchodním centru Pivovar, kde je výstavní galerie. Jsou to nádherné, krásné udržované panenky. Měj se moc pěkě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruš, v posledních letech hračky prostě "letí". Výstavy hraček jsem našla i v místech, kde bych to vůbec nepředpokládala, alespoň pár kousků. Možná se na to chytají návštěvníci. Většinou se to každému líbí, lidé vzpomínají na své dětství a o to také jde.
      Já jsem dost dlouho schovávala doma panenky a hračky ze svého dětství, byla tam i panenka po mamince, ale nakonec si to převzalo muzeum a je to tak lepší. Mám z toho i dobrý pocit.
      Děkuji a přeji pohodové májové dny. 👍

      Vymazat
  2. Hanko, mám ráda staré panenky i kočárky, ale ještě víc staré medvědy. Výstava byla určitě moc hezká, já se ještě pořád chystám do muzea v Mělníku, ale nějak mi to nevychází. Měj se hezky, pá 😀😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Představ si, Evi, že jak píšu výše, dala jsem hračky do muzea a zůstal mi malý medvídek, na kterého jsem zapomněla. Asi chtěl zůstat se mnou, tak si ho nechám. ☺
      Věřím, že nějaké to muzeum Ti vyjde. Ono to stojí za to a doporučuji. 👍
      Přeji pěkný májový den. ☺

      Vymazat
  3. Hani, to je nádhera. 👍👍👍 Jako bych se vrátila o spoustu let zpátky, protože jsem tu "našla" své dvě panenky.
    Měj hezké dny. 🍀🌸

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali jsem ráda, že se Ti vystavené "kousky" líbí. Během doby, co jsem si výstavu prohlížela a nafotila, přišlo pár žen a každá ožila a připomnělo jim to dětství.
      Díky a také měj pěkné májové dny. 👍

      Vymazat
  4. Tak to musela být zajímavá akce :o)
    Fotky z výstavy jsou krásné, když byla naše Terka malá holčička, taky jsem byli v muzeum, kde byly kočárky, panenky, medvědi - prostě ráj!
    Hani, přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, akce to byla výborná, já do Staré Vsi občas jezdím, mám k tomu místu vztah. Tehdy jsem netušila, že na zámku ty panenky jsou, byl to takový bonus a milé překvápko jako bonus. 👍
      Děkuji a přeji hezký, dnes muzejní večer. ☺

      Vymazat
  5. Také jsem si nyní připomněla výstavu historických kočárků v Holešově. Na starém blogu byl článek. Mohla bych to také vynést znova na světlo. Moc pěkné fotky. A je prima, že se najdou fandové nebo spíše fanynky těch starých časů. Také by mohly používat látkové pleny....😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruš, podobných výstav bylo více a pokud starý blog neexistuje, klidně to vynes. ☺ Napsala jsi to s nádechem humoru, to je bezva. Já se na takovou výstavu ráda podívám, nafotím, ale mezi fandy do hraček nepatřím, všechny hračky z domácnosti skončily v muzeu. Zbyl jen malý medvídek, asi tam nechtěl. To doporučuji všem. 👍

      Vymazat
  6. Hani, tak to je něco pro mě, přesně na míru !!! To by se mi moc líbilo, taková výstava. Moc jsem si to užila, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, tam to bylo přesně pro Tebe! Já jsem si tam opravdu na Tebe vzpomněla, to mi věř. ☺
      Ještě někdy něco podobného přidám. Děkuji a měj se krásně. 👍

      Vymazat
  7. Hanko, díky za tuto výstavu., Když byly vnučky malé, obrážela jsem s nimi výstavy panenek, kočárků a medvědů. Klidně bych si to zopakovala. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, s vnučkami to bylo určitě příjemné a třeba se dočkáš pravnučky a to je zase šance. ☺ Podobné výstavy bývají občas, aspoň někdy u nás narazím na plakáty a tam je zajímavé pozorovat lidi, jak rozkvetou a rozzáří se. Takový vhled do dětství bývá zajímavý asi pro každého. 👍

      Vymazat

Toulky českou minulostí

Nenáročná mahónie na okrasu má i léčebné účinky

Mahon jsme kdysi kupovali do vazeb na Dušičky nebo na Vánoce. Neinformovaný člověk vůbec netuší, jak je to jednoduché pěstování. Pak jsem na...