Vítejte na mém blogu, přeji příjemnou pohodu a úspěšný den :-)

čtvrtek 8. června 2023

Květiny k narozeninám

 

"Přátelství, to je někdy víc než láska..." Zrovna mi tady zní písnička z rádia. Tak ji připomenu, hodí se mi. "Přátelství je tím, co lidé chrání..."

A já dodám - přátelství, prověřené léty. Mám kamarádky z dob gymnázia, ze základní školy ne. Vysvětlení je snadné. Je to jako z tématu "zaniklé obce". Kvůli exhalacím z Nové huti, jinde kvůli poddolování, mizely celé části města (dříve vesnice) a pak se všichni rozprchli. Takže u mne to pravé kamarádství, co mnozí mají spojeno se základkou, se posunulo dál na gymnázium. Scházíme se pravidelně i s partnery/manžely, zatím poslední setkání bylo na moje opožděné narozeniny, vybrat  termín byl "oříšek". Vyfotila jsem narozeninové květiny:

                  

Dnes je 8. června - svátek světce Medarda, který se stal symbolem špatného počasí. Asi nejznámější lidová pranostika totiž zní: Medardova kápě, čtyřicet dní kape

Lidé měli po dlouhé generace vysledováno, že v tomto období přicházejí deště, nezřídka prudké a dlouhé. A tak se pochopitelně tohoto dne naši předkové obávali. Dlouhodobý déšť a ochlazení by pro ně znamenaly velké komplikace s úrodou.

Když prší na Medarda, namokne každá brázda.

Když na Medarda prší, nebudou toho roku houby růst.

Po Medardovi ostrá zima už nechodí, ani mráz vinici víc neuškodí.

Medardovy mrazy vinné révy nepokazí.

Když na Medarda prší, voda břehy vrší.

Pláče-li Medard, i ječmen zapláče.

Tak dneska vyrazíme jedině s deštníkem a uvidíme, co to dá. Pěkný den přeji. 

 

8 komentářů:

  1. Hani, květiny jsi dostala překrásné a dovol, abych Ti dodatečně popřála hlavně hodně zdraví, štěstí, pohody a spokojenosti do mnoha dalších let. Všechno nejlepší Ti přeji. Jára

    OdpovědětVymazat
  2. Hanko, květinové dárky jsou moc hezké. Také ti přeji k narozeninám hodně zdraví, klidu a pohody. Měj se hezky, pá 😀😉

    OdpovědětVymazat
  3. Přátelství je velmi důležité.Také mám bezva kamarádky.Květiny jsou nádherné.
    I já Ti přeji všechno nejlepší,hlavně zdraví a hodně pěkných nápadů do Kaleidoskopu.
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
  4. Máš pravdu, Hani. Přátelství prověří čas. Nemám přátel moc, je to pár pro mne hodně důležitých lidí.
    Moc gratuluji k narozeninám, přeji jen vše dobré. Kytice jsou krásné!
    Zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Hanko, dodatečně Ti přeji k narozeninám hodně zdraví a pohody. Květiny jsi dostala moc krásné. Mít opravdové přátele je v dnešní době velké štěstí. ☺

    OdpovědětVymazat
  6. Milá Hani i já se stavím do řady gratulantů a přeju Ti dodatečně vše nejlepší k narozeninám, hlavně ať jsi zdravá a šťastná. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Všem blogerkám ze ♥ děkuji za milá slova, za milé gratulace a zároveň za vaše návštěvy a komentáře u mne na blogu. Ať se nám všem daří a hlavně to zdraví přeji i vám všem! 😀

    OdpovědětVymazat

Toulky českou minulostí

Ostrava - místa netypická, přesto zajímavá

Každé město má na svém katastru místa, která při pohledu na mapu jsou "město", ale vypadá to tam jako na vesnici. Asi je to proces...