Vítejte na mém blogu, přeji příjemnou pohodu a úspěšný den :-)

sobota 25. listopadu 2023

Háčkovaný návod: Sova (nejen) na vánoční stromek

 

K dnešnímu dni se vztahuje pranostika: "Kateřina na blátě, Vánoce na ledě". Zajímavé bude si to pamatovat a pak porovnat se skutečností. 😉

***

Sova na vánoční stromeček není úplně obvyklá ozdoba, ale mnozí mají sovy v oblibě, tak proč si ji neuháčkovat. Může být i vhodným dárkem, takže do Vánoc se to dá stihnout. Taková sova může být ozdobou po celý rok, třeba jako obrázek v rámečku a nemusí být v bílé barvě. Myslím, že sova vždy potěší.

 
 Při háčkování sledujte video - přepněte na YouTube.

Zkopírovala jsem přepis do češtiny, půl dne tu byl, ale už jsem ho smazala. Netvrdím, že to bylo dobře přeloženo, říkala jsem si, že to někomu může pomoci. Nemůže. Sama to překládat nebudu, měla bych s tím jen práci a zbytečnou, protože nikdo nenapsal, že by to chtěl háčkovat. Na blozích, kam nahlížím, jsou občas háčkované výrobky, ale zatím jsem u nikoho neviděla návod na tu práci. Tak to berte jako snahu někoho inspirovat, já bych to háčkovala přímo s lektorkou u videa. Tam je postup dobře vidět a každá si to může pak zapsat. 😉

15 komentářů:

  1. No, bez videa bych to asi neuháčkovala. Háčkování používá specifické termíny, které překladač není schopný odlišit.
    Už jsem nějaké sovy taky dělala, preferuji jako návod diagramy. Symboly se používají ve všech zemích stejné, není možné se splést :o)
    Hani, přeji hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, každá je zvyklá na určité háčkování. Tady je podstatné to video. Pokud máš diagramy, máš to dobré. Mi vyhovuje toto háčkování s videem.
      Přeji příjemný víkend. ☺

      Vymazat
  2. Soči já je krásná. Moje maminka ji kdysi dávno drhala ze sisálu. Byla trojrozměrná, ale ten materiál byl docela slušný lapač prachu s nedal se prát.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruš, a víš, že já tu drhanou sovu ze sisalu mám dodnes? Moje maminka nedrhala, ale koupila pár výrobků u nich v účtárně, dělala to jedna paní. Máš pravdu, prach se usazuje, ale já už to asi 3x vyprala a dá se to. Prala jsem to ručně s pomocí malého kartáčku ve sprchovém koutě a spokojenost. Tak jestli nějaký drhaný výrobek máš, zkus vyprat.

      Vymazat
  3. Zajímavé, ale mám to jako Helena. Raději háčkuji podle diagramu. Ty jsou srozumitelné a vím jak pokračovat. Hodně jich je na Pinterestu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruš, u Tebe si cením, že jsi začala háčkovat v pozdějším věku, aspoň jsi to psala. Tak máš svůj způsob a jsi příkladem pro ostatní, že se to dá naučit. ☺ Chtěla jsem jen pro inspiraci dát i nějaký návod na blog a je jasné, že nebudou "mraky" těch, kteří to budou dělat.

      Vymazat
  4. Hanko, sovička je fakt krásná, ale návod je dost složitý. Každopádně pěkná, nejen jako vánoční ozdoba 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, je to pro trochu pokročilé, asi začátečnice to nesvede. Od toho je video, názorně vysvětlené. Sova je fakt krásná. 😉

      Vymazat
  5. Sova se mi moc líbí a jak doháčkuji ponožky pokusím se o ni.Kdysi jsem měla krásnou velkou sovičku drhanou.Možná je někde ve sklepě.Hani,hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, já mám stále drhanou sovu po mamince a už je párkrát vypraná, mám ji v jídelně. Sova je pěkná, je škoda ji dávat pryč. Tahle háčkovaná má výhodu, že nemusí být bílá nebo nutně jako vánoční ozdoba.
      Pokud ji zkusíš, dej vědět. Přeji příjemný víkend. ☺

      Vymazat
  6. Hani sovička je moc hezká, děkuju za inspiraci. Háčkování je strašně fajn, Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, ty jsi velmi zručná a tak možná něco podobného vyrobíš. Háčkování je fajn, mě naučila babička.
      Měj příjemný víkend. ☺

      Vymazat
  7. Hanko,pro mě složité,nicméně krásná sovička. Přeji pohodové dny 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, pokud jsi někdy háčkovala, není to tak složité, je třeba si pustit video a dělat společně s tou lektorkou. Polštině rozumíme a hlavně to nemusí být vánoční ozdoba. ☺

      Vymazat

Toulky českou minulostí

Přírodní památka Dolní Marklovice

Ty naše výběžky...  Šluknovský a Frýdlantský zná od školy každý, a i když jejich obyvatelé to budou popírat, přece je těm dvěma věnována vět...