Vítejte na mém blogu, přeji příjemnou pohodu a úspěšný den :-)

neděle 3. prosince 2023

Jednoduchá souprava na stromek a pár slov k tomu

 

Přehoupli jsme se do doby adventní a milovníci té bílé hmoty, které se říká sníh, se dočkali. Veškeré přípravy na Štědrý den naberou na obrátkách. Ať to někdo popírá nebo ne, stejně bývá prosinec hektičtější a rozhodně je těch starostí s přípravami víc. Tady určitě platí okřídlené - jaký si to uděláš, takový to máš . 😎

Zaujalo mě nedávné téma Noční linky, které se "ptalo", jak to udělat, aby nejen Vánoce ale i celý prosinec byl veselý. Ovšem, je fakt, že jsou lidé (znám takové a není jich málo), kteří se na Vánoce vůbec netěší a jsou to pro ně zátěžové a stresující dny roku. Mají k tomu své osobní důvody. Pokud k nim nepatříte, máte vyhráno.

Nejdříve do linky volaly hlavně ženy, jak ten prosinec je náročný, každá zmínila okna - "musí" se blejskat, záclony musí vonět, takže se pere na poslední chvíli a k tomu plno pečení, protože mnozí strávníci si vymýšlejí. Jaroušek má rád to, kdežto Miluška by to nejedla, tak pro ni musí být tohle ... a tak musí být x druhů cukroví. A vše musí být převlečené, nažehlené, vše domácí - i ta vánočka (já dodám - asi ne jedna). K tomu starosti jaké maso, protože tradiční kapr už všem nechutná, tak vybrat jinou rybu, jo a syn chce vepřový řízek, ale vnuci to zase nejedí, ti požadují řízky kuřecí a tak ta hospodyně (volají tam spíše starší ročníky) má hlavu v pejru a až "to" vypukne, je jedním slovem zchvácená. Ono se dobře řekne, že vánoční svátky a adventní doba, která jim předchází, by měla být obdobím zklidnění a rozjímání. 

A pak se začali ozývat jiní, no spíše muži, kteří vlastně řekli, že bychom ten úklid a neustálé vymýšlení měli omezit, na mnohé se "vykašlat" (možná to doma dělá manželka a on hlavně filozofuje), že bychom si ty prosincové krátké dny a dlouhé noci mohli zpříjemnit dlouho odkládanými výlety na zajímavá místa, setkáním s přáteli, anebo něčím netradičním, co v nás zažehne jiskřičku radosti v pošmourném počasí. Zní to krásně, máte návrhy jak na to?

____________________________

Někdo rád háčkuje, jiný si už uháčkoval a už ani ťuk. Návody jsou pro toho, kdo má zájem. Dnes vše zjednodušujeme, aby nic netrvalo dlouho a spěcháme a někdy ani nevíme proč. Vůbec se říká, že svět se zrychlil. Uháčkovat řetízek umí každý a tak to dnešní háčkování bude jednoduché. Nejdříve vločka. Vše je na videu:

 
Pokud zvládneme vločku, jistě nebude problém ve stejném duchu uháčkovat svíčku. Lepší je přepnout na YouTube.
 

 
Přeji všem, kdož sem zavítají, klidný a spokojený Advent. Prostě to předvánoční období, ať to nazýváte jakkoliv. 🎄 🎇
 

9 komentářů:

  1. Hanko, já už ty vánoční svátky nijak moc neprožívám. Je pravda, že nějaké tradice se dodržují, ale už to není takový shon, jako když byly malé děti. Hlavně klid a pohoda. Teď se chystám na rozsvícení vánočního stromu u nás na trzích. Měj se hezky a přeji pěknou první adventní neděli 😄😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, plně chápu to, co jsi napsala. Shrnula jsem to, co bylo v Noční lince. My jsme také hodně z toho shonu vypustili a už ty svátky nebereme tak "vážně". Loni se mi to hodně líbilo, nebyl sníh a tak jsme toho stihli objet v okolí hodně. Letošní sníh mě zbrzdil, do zimy se mi fakt nechce.
      Přeji příjemné předvánoční období. 🎄

      Vymazat
  2. Hani, mám tom podobně jako Eva. Také už se nehonim jako dřív. Cukroví peču jen málo, aby bylo pro hosty. Místo zbytečných dárků dostane každý obálku z určitou částkou, protože všichni už jdou dospělí a koupí si to , po čem touží. Děvčatům dám vybrat mezi nově uháčkovanými dečkami aby si vybraly, které se jim líbí a kam se jim hodí. Spíše jde o rodinné setkání a že nás pak je plný byt! To se nás sejde šestnáct a to už je pořádný šrumec. Přeji Ti krásný čas předvánoční 🎄🎄🎄

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruš, to záleží na tom, jak rozvětvenou rodinu máte. My s přítelem jsme ty zvyky hodně omezili a dárky spíše dáváme během roku, když je potřeba. My dva jsme si dali pod stromek podzimní pobyt v Hor. Lomné a menší dárek bude pod stromečkem. Ovšem u vás, pokud se vás sejde 16, to je potřeba dost pohoštění i cukroví, po suchu se jistě také nesedí.
      Děkuji za přání a Tobě také přeji pohodový a ve zdraví prožitý předvánoční čas. 🎄

      Vymazat
  3. Když jsem chodila do práce,tak nejen prosinec,ale i další dva měsíce byly hodně hektické,protože jsem pracovala v účtárně a vše se připravovalo na roční uzávěrku.V obchodech nic nebylo,na všechno se stály dlouhé fronty.Stihla jsem ale také všechno.Teď je všeho dost a podle dotazů na FB spousta žen se shání po někom,kdo peče cukroví.Pochybuji,že by zrovna ony měly z vánoc stresy.Možná jedině,zda jim cukroví někdo upeče.A když vidím dceru a snachu a jejich kamarádky,nezdá se mi,že by je vánoce stresovaly.My máme s manželem Vánoce rádi a já mám spousty času,tak cukroví i vánočky budou.Okna jsem si vyčistila dokud bylo hezky ,teď v mrazu by mě to ani nenapadlo.Vánoce jsou hlavně o setkávání rodin a přátel a na to se těším nejvíce.Já mám ještě mezi svátky narozeniny
    Hnězdička je hezká,ale já už té háčkované parády mám dost.
    Hani,hezký adventní čas

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, tak, jak to popisuješ, je ten správný způsob předvánočních příprav. Sama si pamatuji ty stresy a mnohé to ještě mají pod kůží. Ono taky pokud se sejde rodina a přátelé, musíš mít doma uklizeno a připraveno pohoštění, protože to k Vánocům patří. Už to, že se často s Vánoci spojuje slovo "shon", o něčem svědčí. Vidím v okolí, že mnozí mladí se nestresují, na svátky jdou k jedněm rodičům, na Štěpána k druhým a co by chystaly, že? Často to tak bývá a maminka kmitá a neví, co by uchystala.
      Jituš, přeji Ti hlavně klidný a pohodový čas.☺

      Vymazat
  4. Hani, minulý týden jsem jich pár udělala do balíčku pro kamarádku. Viděla jsem jen obrázek, ale je to jednoduché, jde to i bez popisu. Vypadají velmi efektně!
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Hanko, letošní předvánoční období je pro mě jiné a svým způsobem zvláštní. Nepeču - linecké zajištěno, úklid -uklízíme průběžně . Rozsvícení vánočního stromu bude i zde v lázních,vánoční koncert sice jeden, ale stačí. Rodina se sejde, hlady trpět nebudeme. Ovšem nevím jak manžel přežije,že "nemusí" že sklepa přinést vánoční ozdoby, letos větvička nahradí vánoční stromek. Jak to vypadá pod větvičku se nadelim pár dní před vánocemi návratem z lázní a budeme v pohodě.

    OdpovědětVymazat
  6. Hani díky za inspiraci, to se hodí vždycky. Vánoce jà miluju,úklid nehrotím, cukroví peču, dárky jsme omezili každý dáxkaždému jen jeden dárek... Moc se těším, že budeme spolu, i když je to blázinec jsme veliká rodina... Ahoj Lenka

    OdpovědětVymazat

Toulky českou minulostí

Toulky českou minulostí: 185. schůzka: Glejt

Zkuste si vzpomenout, kdy jste poprvé a v jaké souvislosti slyšeli slovo "glejt". Myslím, že tady bude asi jednoznačná shoda.  „Lé...