Vítejte na mém blogu, přeji příjemnou pohodu a úspěšný den :-)

středa 13. prosince 2023

Mokka oválky a příprava základního krému

 

V předvánočním období většinou "oprašujeme" staré osvědčené recepty, které patří mezi rodinné "poklady". Někdy se dědí po babičkách a maminkách, ale je fakt, že jsme ovlivněni okolním světem a nějakými trendy. Každý rok se ze všech časopisů a internetových stránek vynoří spousty receptů a každý tvrdí, jak to je úžasné a "nejlepší". To prostě "musíte" vyzkoušet 😍. Ony ty Vánoce už nejsou takové, jak kdysi bývaly, z různých důvodů se i tradice rozvolňují. Nevím jak v jiných domácnostech, ale přítel někdy sám vybere recept, pak vytiskne se slovy "tohle bychom mohli udělat". Při pečení pomáhá, možná to znáte. A tak jsme se dostali k tomuto mokka cukroví. Osvědčený recept známého kulináře p. Petra Stupky jsme využili jako milovníci kávy. Pokud máte jinou vykrajovačku, nevadí.

 A teď krém. I když v mnoha receptech běžně dávají syrové vejce, už dlouho nedávám syrový žloutek. Maminka mě kdysi dávno naučila tepelnou úpravu - šlehání ve vodní lázni. Máslový krém je základní, podívejte se tam na přípravu kávového krému: 

 
Umět připravit správný a chutný krém je důležité, dá se pak využít na různé jiné moučníky nebo dorty. Zařadila jsem video s kuchařem p. Romanem Paulusem, který vysvětluje přípravu základního bílkovo-máslového krému, který pak můžeme použít na více variant. 🍰

 

6 komentářů:

  1. Tetkapernikarka
    Já už mám oválky podle tohoto receptu upečene, Hani😊 diky za recept. Polovinu už i polevou nazdobené, pak už jen slepit krémem. Ten bude nejspíš jiný, ale ten nad pátou znám a je moc dobrý.
    Preji pěkný advent😊🍀🎄 Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, no Ty jsi jednička! Tyto oválky jsme si doma oblíbili a krémem se mohou naplnit i jiným. Já ten kávový udělám, je u nás oblíbený.
      Děkuji a také přeji hezký zbytek adventu. 🍀🎄

      Vymazat
  2. Určitě výborný krém, letošní pečení mě minulo. Bude se hodit během roku

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, zdraví je na prvním místě, až budeš OK, možná něco doma upečeš.
      Přeji příjemný závěr lázeňského pobytu. 🍀🎄

      Vymazat
  3. Hani, pečené mám hotové, teď už jen oblíbené nepečené druhy. Syrová vejce taky nepoužívám...
    Měj pohodový den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, je mi jasné, že cukroví děláš v předstihu, já nemusím. Docela mě překvapuje, že se v receptech stále dávají syrová vejce do krému apod., po neblahých zkušenostech. Dříve to bylo běžné a maminka dělala domácí majonézu do salátu a tam se šlehaly žloutky s olejem.
      Přeji příjemný předvánoční víkend. 🍀🎄

      Vymazat

Toulky českou minulostí

Od Fefrovských rybníčků: Dravci a houby

Co mám ráda na nějakém výletním místě? V poslední době uvítám, když se tam něco dozvím, nebo je tam nachystáno něco informativního - pro dět...