Vítejte na mém blogu, přeji příjemnou pohodu a úspěšný den :-)

sobota 3. února 2024

Hrk – Hrk OLÉ - Dort zvládne i 12leté dítě 👧


Někdy přijde vhod moučník, který je jednoduchý, nevyžaduje zkušenosti, zvládnou ho i starší děti. Podívejte se, jak tento dort zvládá děvče ze 6. třídy - a tomu já fandím.

Možná jste "Hrk, hrk - Olé" také dříve dělali, když to "frčelo". Ve videu je to předvedeno. Chtěla jsem to dnes připomenout.

Je to dobrý tip pro nečekanou návštěvu nebo na nedělní odpoledne. Je mi jasné, že ten, kdo se chce "blejsknout" a ukázat své cukrářské umění, to asi dělat nebude. Můžeme použít koupený korpus, ale my si ho upečeme podle návodu od p. Pauluse. Z plátu se dají vykrojit kruhy nebo upečte přímo v dortové formě. Na tvaru těch řezů nezáleží.

 

Suroviny: 
- 3 vejce „M“ 
- 80 g krupicového cukru 
- 40 ml rostlinného oleje 
- 80 g hladké mouky 
- (½ lžičky kypřicího prášku) – v případě, že děláte vysoký korpus 

_________________________________________

Náplň:

Pro přípravu musíte mít tento pudink bez vaření, používám vanilkový, ale je i čokoládový nebo kokosový. Také ztužovač šlehačky. Připravíme si uzavíratelnou nádobu, třeba plastovou dózu, je totiž průhledná a vidíte, jestli je krém tuhý.

   

Mandarinkový kompot
Smetana ke šlehání
Pudink Olé
Smeta-fix
Vanilkový cukr

Na přípravu náplně použijeme malou konzervu mandarinek (může být i konzerva jahod nebo meruněk, také ananas, ale musíme to ovoce pokrájet na kousky). Nalijeme i se šťávou do uzavíratelné a těsnící nádoby, přidáme šlehačku, pudink Olé, ztužovač šlehačky, 1 vanilkový cukr. Nádobu dobře uzavřeme a třeseme (hrkáme) s ní nejméně půl minuty, aby krém byl tuhý a dal se namazat. Krém promícháme metličkou, aby se suroviny pěkně promíchaly. 

 https://recipesblob.oetker.cz/assets/40dad5f0e5f941e69951ef4ba230fbae/1272x764/hrk-hrk-ole-kokosovy-dort-s-ananasemjpg.jpg 
Může se hodit na blížícího se Valentýna.

Toto množství stačí na dortový korpus koupený nebo upečený. Chcete-li vyšší vrstvu krému na větší plát nebo více porcí, musíte mít dvojitou dávku všech surovin. Ozdobit můžeme čokoládou, nastrouhanou nebo rozpuštěnou, ovocem apod. Výhodou je jednoduchost a ta rychlost přípravy.

https://recipesblob.oetker.cz/assets/fc115356c6c54efabc7faa2be818f6a7/1272x764/lehk-dort-s-malinami-0001_web_1067x641jpg.jpg 
Zdroj: Dr. Oetker, YouTube

8 komentářů:

  1. Anonymní04.02.24 0:02

    Tetkapernikarka
    Hani, díky za připomenutí receptu.
    Mám vyzkoušeno a taky mám jasno, co bude ke kávě, když mi přijede kamarádka 👍😊 Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, já jsem tento třesací koláč kdysi několikrát dělala a pak jsem na to zapomněla. Takže mám taky vyzkoušeno a takový rychlý postup se vždy hodí. Základní suroviny mohou být doma v záloze.
      Ať se daří a příjemné dny k tomu. 👍

      Vymazat
  2. To už je dávno co jsem HRK HRK připravovala. Děkuji Hanko za připomenutí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím, Marti, že jsi ten koláč kdysi dělala. To dělali snad všichni v mém okolí, ale pak to nějak zapadlo. Také tím, že mnoho žen si začalo hlídat svou linii a pak už ani do práce nikdo nic nenosil.
      Třeba to někdy zase zkusíš. 👍

      Vymazat
  3. Hani, tenhle dort byl před pár lety doslova hitem. Já, jsem asi výjimka, nikdy jsem ho nedělala :o) Ale klidně vyzkouším...
    Přeji hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Napsala jsi to, Helenko, přesně tak, jak si myslím. Věřím, že bys tento postup nezařadila, máš vždy všechno tip ťop, takže není třeba zkoušet něco, co by Tě asi neuspokojilo. ☺ ☺
      Přeji už úspěšný páteční den. 👍

      Vymazat
  4. Díky za recept, vysledek vypadá skvěle.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím opět po delším čase. Příprava podle tohoto receptu je hlavně jednoduchá a rychlá a pokud se povede to připravit úhledně, spokojenost je pak velká. 👍

      Vymazat

Toulky českou minulostí

Kalendárium z Moravskoslezska: Květen - ze starého kalendáře

Sto dva roky starý kalendář můžeme otevřít díky archivu "Książnica Cieszyńska".