Vítejte na mém blogu, přeji příjemnou pohodu a úspěšný den :-)

neděle 4. února 2024

Když bilancujeme: 12 nej roku 2023

 

Helenčina výzva:

Fotografie mají v sobě nejen kouzlo zachycení okamžiku, který se už opakovat nebude, ale připomenou to, na co jsme třeba zapomněli. Vybrala jsem přehled uplynulého roku 2023:

Leden: 

Fotografie byla pořízena přímo 1. ledna ráno, kdy začínal tímto východem slunce nejen nový den, ale nový rok. Jaký asi bude? Přeji všem, aby to dobré převážilo! 🍀

Zajímavostí bylo pozorování 22. ledna, kdy došlo k nejtěsnějšímu přiblížení planet Venuše a Saturna, což se mi povedlo vyfotit z našeho balkonu. Saturn je ta větší svítící planeta na fotografii. A kdy ji pouhým okem uvidím?

_______________________________

Únor: 

S únorem je spojen Masopust a mám radost, že i ve městě je možno pozorovat návrat k tradicím. Navštívili jsme ostravský masopust s programem. Bylo veselo a o to jde. 😄

________________________________

Březen: 


Vždy se těším, až skončí zima a příroda voní  jarním vzdouškem. Vybrala jsem bohatě kvetoucí amarylis, který jsem dostala k MDŽ a měla jsem šťastnou ruku, protože jsem si vybrala bohatě kvetoucího krasavce. 

__________________________

Duben: 

V dubnu byly Velikonoce. Školákům začaly prázdniny ve čtvrtek 6. dubna a všichni jsme se probudili do rána, kdy nás překvapil  sněhový poprašek, takže svátky byly chladné. Aprílové počasí je nevyzpytatelné, po 20. dubnu už tak bohatě kvetla louka. Takové malé srovnání.

_________________________________

Květen: 


Květen mám ráda nejen proto, že je ve znamení mých narozenin. Nejsem na bujaré oslavy, ale užila jsem si to a dárky jsem si vybrala i v dalších měsících. 😌 Od přítele jsem dostala pobyt na 7 nocí v Olomouci, protože je to památková rezervace a tam se cítím jako ryba ve vodě. Na snímku je jedna z kytic a arcibiskupský kočár, který je vystaven v Arcibiskupském muzeu. Ubytováni jsme byli v hotelu Senimo a mj. jsme se projeli ololodí po řece Moravě.

_______________________________________

Červen: 

Červen probíhal v příjemné atmosféře, protože jsem si vybírala dárek k narozeninám od své kamarádky s manželem. Darovali nám pobyt pro dva na zámku v Čejkovicích na jižní Moravě na 3 noci s polopenzí a návštěvou vinných sklepů. Takový dar jsem nečekala. Jižní Morava od nás není tak daleko a moravská pohostinnost mě vždy uchvátí.

_________________________________

Červenec: 

V červenci jsme si opět vyjeli na jižní Moravu a protože rádi navštěvujeme města, strávili jsme týden v Brně. Byl to pestrý pobyt, protože "Brno je zlatá loď ... 😃" a tak jsme si kromě návštěv Pavilónu Anthropos nebo Moravského zemského muzea zajeli na hrad Veveří, navštívili jsme ZOO a také zámek Slavkov s památníkem známé bitvy. Byli jsme i v Moravském krasu. Tam vznikl nápad navštívit Vídeň. Na blogu jsem o Vídni připravila několik příspěvků, proto vkládám fotografie z vídeňské ZOO a zámku Belcredi v Brně-Líšni, kde jsme byli ubytováni. 

______________________________________

Srpen:

Začátek srpna byl ve znamení svatby synovce mého přítele, na kterou jsme byli pozváni hned na začátku roku. Svatební dort a pohled na prostřenou tabuli tuto událost připomene.

Nezapomenutelné zážitky plné folklóru a moravských tradic jsme zažili na festivalu Slovácký rok 2023 v Kyjově. Pobyli jsme tam pár dní a všechno bylo zalito sluncem a pohodou.

___________________________________

Září:

V září jsme navštívili perlu jižní Moravy - zámek Milotice, který má zajímavé interiéry a půjčují tam kostýmy, ve kterých se můžete projít po zámeckém parku a nafotit tam spousty nevšedních fotek. 

 

Září je také naše oblíbený čas k návštěvě ostravské ZOO, kde vždy pozorujeme pandu červenou a rádi se podíváme na slony v pěkném pavilónu.

Říjen: 


Podzimní říjnové dny byly pestré, byli jsme na pobytu v Horní Lomné v hotelu Pod Kyčmolem. Tento pobytový balíček jsme si nadělili pod stromeček, protože na zimní pobyty my nejezdíme. Užili jsme si pobytu na horském vzduchu, ale člověk si tam odpočine i v hotelu, který nabízí saunu, vířivku a bazén vyhřívaný na 28°C.

  

Fotografií připomenu návštěvu Čokofestivalu v Trojhalí na Karolině.

 Listopad: 

 

V listopadu jsme se pohybovali v našem regionu, je to doba, kdy se už blíží advent a rozsvícení vánočních stromů s programem. Některých jsme se zúčastnili. Fotografie je z Bělského lesa, který je na kraji Ostravy, byla tam zřízena trasa Cesta vody. Celý lesopark slouží k procházkám a odpočinku. 

Na konci měsíce tam byla instalována "svítící zvířátka" a tuto předvánoční atmosféru si tam užívaly stovky lidí.

Prosinec: 


V prosinci mám ráda hlavně akce v předvánoční době, na snímku vánoční strom před zámkem v Karviné. Chodíme na výstavy betlémů a letos tento přehled zakončuji světelnou show Světla vyprávějí v areálu Dolních Vítkovic. 


14 komentářů:

  1. Hanko, hezké a pestré nakouknutí do roku 2023 ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, Marti, že se Ti to moje nakouknutí líbí. 👍

      Vymazat
  2. Hani, hezká bilance. 👍👍
    Já je pravidelně dělávala na svém blogu. Pak jsem od toho upustila. Poslední byla v roce 2021.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vítej, Ali, po dlouhé přestávce na mém blogu! 👍 Já si pamatuji, že jsi dávala velmi pečlivě zpracované ty roční přehledy, ono to dá dost práce, ta příprava. Já jsem takovou bilanci dělala poprvé a po pravdě, nebýt Helenčiny výzvy, nepřipravila bych to. Je to ale zajímavé i pro toho, kdo pravidelně na blog nezavítá, vlastně i já si zpětně uvědomím, kolik těch míst, co jsme během roku navštívili, bylo a plno zážitků k tomu. Má to smysl. ☺
      Děkuji za komentář a přeji, aby zdravíčko se vrátilo v plné síle. 🍀

      Vymazat
  3. Krásné pobyty a zážitky jste měli. Máte na co vzpomínat. Zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vítám Tě, Večernice, na svém blogu a děkuji za pochvalu příspěvku. Také Tě zdravím a přijdu nahlédnout na Tvůj blog. ☺

      Vymazat
  4. Tetkapernikarka
    Pěkná procházka loňským rokem 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Alenko, loňský rok byl, co se týče návštěvy různých míst i pobytů, dost bohatý a to tady určitě nemám všechno.
      Přeji pohodové dny. 🍀

      Vymazat
  5. Měla jsi hezký rok 2023 ,hlavně zajímavé pobyty.Obdivuji,že i tak dokážeš dát příspěvek každý den.To si musíš připravovat dopředu.Já jsem ráda,že stihnu aspoň jednou za tři dny.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, minulý rok jsme toho navštívili opravdu hodně. Oceňuji, že si všímáš, že jsem asi po dva roky dávala příspěvky každý den. Je to tak, mám hodně zájmů, zaměření blogu nemám jednostranné, proto mám stále co dávat a nabízet. Je fakt, že "zatím" mě to baví, ale články si připravím dopředu, někdy najednou třeba dva-tři. Někdy je to jen "kostra", kterou pak doplním. Jistě si každý vede svůj blog podle času, který má nebo nemá, ale podle mne se nějaké téma vždy najde. Za tu dobu svého blogování jsem se o tom přesvědčila. 😃
      Děkuji za zájem a také přeji hezký den.

      Vymazat
  6. Hani, měla si rok plný příjemných chvil a krásných zážitků!
    Ať to tak jde i dál...
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, na mnoha místech jsme byli a v tomto přehledu není vše uvedeno. Z tohoto pohledu jsem spokojená. 😃
      Děkuji a přeji klidné únorové dny.

      Vymazat
  7. Hezké shrnutí roku. Ráda jsem se podívala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vítám Tě na blogu a jsem ráda, že se Ti to líbí. 👍

      Vymazat

Toulky českou minulostí

To je také Ostrava: jarní procházka Bělským lesem

Téměř každé město má něco, čím se lidem zafixuje do paměti. To, co nějak vyčnívá, co je nápadné. Praha má svůj Hrad, Kutná Hora svoji "...