Vítejte na mém blogu, přeji příjemnou pohodu a úspěšný den :-)

neděle 24. března 2024

Kalendárium z Moravskoslezska: Březen - ze starého kalendáře

Sto dva roky starý kalendář můžeme otevřít díky archivu "Książnica Cieszyńska".

 https://img.obrazky.cz/?url=b9380eb9d32d17a9&size=2

  

6 komentářů:

  1. Občas je zajímavé nahlédnutí do dávné minulosti, co se zrovna připravovalo, jak se vařilo, pralo, co se používalo...Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruš, zájem o nahlédnutí do historie - v podstatě všeho, mě provází od dětství. Zájem o historii u mne zasel můj otec, přitom nechápu, odkud to měl, protože v havířských rodinách na "nějaký" dějepis nebyl ani čas. To byla jedna z oblastí, která nás spojovala. Takže já tady s historickým kalendářem nebo novinami určitě nekončím. ☺
      Přeji pěknou škaredou středu. 🍀

      Vymazat
  2. Četla jsem tento článek už včera a opět po 💯 letech je počasí na draka
    Tak snad se nebude shodovat i závěr března d tím před 💯 lety 😱🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za zájem. Samotnou mě překvapilo, jak třeba v březnu ten stoletý kalendář z větší části funguje. Přitom jsem ho sem zařadila spíše jako zajímavost. Uvidíme, jak se to dál vybarví, když budou ty Velikonoce. ☺
      Přeji klidný předsváteční čas. 🍀

      Vymazat
  3. Hani zdravím, tahle nakouknutí do starých kalendářů jsem moc zajímavá, alespoň pro mne. Měj se dobře, Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Leni, jsem ráda, že Tě ty staré kalendáře zajímají, mě tedy velmi. ☺
      Také se měj dobře a měj klidné dny až do Velikonoc, žádný shon. 🍀

      Vymazat

Toulky českou minulostí

Toulky českou minulostí: 172. schůzka: Cesta Jana Husa na kazatelnu

 „Mistr Jan Hus, narozen v Husinci, městečku náleževším tehdáž dílem službou ke královskému hradu Husi, dílem přímo ke komoře královské, p...