Vítejte na mém blogu, přeji příjemnou pohodu a úspěšný den :-)

neděle 3. března 2024

Pro zasmání - vtipy z r. 1924 a ty z naší doby

https://citaty.net/media/quotes/01/17/11707-erich-kastner-obrazky-s-citaty-humor-je-ochranny-stit-moudrych.png 

Ohlédneme-li se do minulosti, můžeme srovnávat cokoliv: jak lidé žijí, jaké nástroje používají nebo jaké mají názory. Jak pročítám staré kalendáře, napadlo mě porovnat vtipy. Některé jsou totiž dobové, mám na mysli, že jsou aktuální v dané době a pokud jim chceme porozumět, je třeba o té době něco znát. Na ukázku jsem vybrala vtipy z Těšínského kalendáře staré přesně sto let. Jsou z doby,  kdy republika měla 6 let (myslím Československou republiku) a lidé po skončené válce byli jistě plni očekávání, ale ještě netušili, že za pár let je čeká ještě horší konflikt. 

Vtipy vznikaly v každé době, osobně si to vysvětluji tak, že pomáhají přežít a překonat problémy, prostě na odlehčení. Některým se dnes už možná nezasmějeme. Jsou i vtipy, u kterých ta pointa salvu smíchu nevyvolá, ale přesto jde o dobrý vtip. Mám dojem, že za dalších sto let to bude podobné, mnohým dnešním vtipům se naši následovníci také nebudou chechtat. 

 "Humor by mohl být považován jako nejvyšší projev obranných procesů psychiky, protože umožňuje, aby přicházel v rezonanci se subtilními energiemi radosti, dobré nálady a smíchu."  Výkladový slovník

 
Rozklikněte.

Ze současnosti: 

Mravenci pracují šestnáct hodin denně," říká učitelka, "co z toho můžeme vyvodit?"

"Prosím, že jsou všichni soukromí podnikatelé!"

😁

Skot se ptá souseda: "Proč tomu vašemu klukovi pořád dokola opakujete, že se zem otáčí?"

"Děláme to proto, aby náhodou nechtěl peníze na kolotoč!"

😊

Vězeň dostal dopis od ženy a v cele si postěžoval: "To je hrozné, syn zase propadl a bude opakovat. Taková ostuda pro celou rodinu!"

😹

Velmi hezká slečna vybírá jablka a říká: "Ta jablka jsou pro mého vedoucího. Nejsou nastříkána chemikáliemi?"

"Ne, paní, chemikálie si musíte zajistit naproti v drogerii."

😎

Objednaný instalatér nechal na sebe hodně dlouho čekat. Když konečně přišel, říká: "Přišel jsem vám opravit tu vodovodní trubku. Jistě jste se tady nenudili!"

"To máte pravdu. Oba naši kluci se za tu dobu naučili plavat."

🙊

"Prosím tě, Jene, to jsi se musel šestkrát ženit?", ptal se přítel známého spisovatele. 

"Ani nevíš, jak jsem nyní s tou šestou šťastný. Ona ti má tak pestrou minulost, že jsem už jen o ní napsal tři romány."

__________________

Přeji všem příjemnou a trochu i úsměvnou neděli! 👍 

7 komentářů:

  1. Perfektní, díky za chvilku odreagování :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Hanko, skvělé. I ty historické mne pobavily. Humor nemusí být vždy k popukání stačí vyvolat úsměv.

    OdpovědětVymazat
  3. Hani, humoru není nikdy dost.
    Přeji hezký zbytek neděle, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Hani zdravím, já si vtipy vůbec nepamatuju a neumím je ani vyprávět. Díky za ty Tvoje, Lenka

    OdpovědětVymazat
  5. Hanko, skvělý výběr. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  6. Děkuji všem komentujícím za příjemné vyjádření. Já jsem fanda vtipů, ale nemám ráda nějaké s vulgárním podtextem. Nejsem vypravěč vtipů, ale mám ráda, když ve společnosti někdo zaperlí. Je to lepší, než "chlap - suchar".
    Jsem ráda, že se vám to líbilo a zase někdy vtipy zařadím. 😊

    OdpovědětVymazat
  7. Hani,pobavila jsem se 🥰👍

    OdpovědětVymazat

Toulky českou minulostí

Toulky českou minulostí: 172. schůzka: Cesta Jana Husa na kazatelnu

 „Mistr Jan Hus, narozen v Husinci, městečku náleževším tehdáž dílem službou ke královskému hradu Husi, dílem přímo ke komoře královské, p...