Vítejte na mém blogu, přeji příjemnou pohodu a úspěšný den :-)

úterý 23. dubna 2024

Kalendárium z Moravskoslezska: Duben - ze starého kalendáře

 

Sto dva roky starý kalendář můžeme otevřít díky archivu "Książnica Cieszyńska".

 https://img.obrazky.cz/?url=b9380eb9d32d17a9&size=2

 

 

10 komentářů:

  1. Hani, Kalendář Těšínska je zajímavý. Těch 107 minut je opravdu znát.
    Jen to počasí ze stoletého kalendáře se trochu vymklo. Vzpomínám, když se mi 21. dubna narodila dcera, že jsem do porodnice jela v šatech a v sandálech naboso, takže to "krásně" platilo. Pak se to zhouplo a když jsme šly 27. 4. domů, musel mi manžel přivézt punčocháče, kabát a uzavřené boty. A já? Syn je narozený v srpnu a já hned druhý den po propuštění šla s kočárkem na procházku. Tak jsem 28. dubna strčila princeznu do fusaku, pořádně se oblékla a tlačila kočár těžkým mokrým sněhem na konečnou.... 2. května přišla na kontrolu sestra ze střediska a ta mi řekla, že už bychom mohly ven na procházku. Tak jsem se jí přiznala, že chodíme už pár dnů.😀
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je zajímavé, jaké vzpomínky u Tebe, Ali, můj dubnový kalendář vyvolal. Je to moc hezky řečeno a je vidět, jak hluboko se některé vzpomínky zapíší do paměti.
      V každém případě moc děkuji za zajímavý komentář a přeji bezva závěr měsíce dubna. ☺

      Vymazat
  2. Hani to je zajímavé čtení. Jen ta vedra letos byla opravdu výjimečná. Když čtu těm kalendář tak byl duben poměrně chladný a ani sníh nechyběl. Děkuji za hezké čtení a přeji Ti krásné jarní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jari, asi to, co popisuješ, souvisí s klimatickými změnami. Podle mne byl teplejší březen, aspoň tady u nás. Jsem ráda, že Tě to zaujalo a také přeji příjemné a hlavně klidné jarní dny. 🍀

      Vymazat
  3. Vzhledem k tomu,že mám obě děti narozené v dubnu a jednu vnučku,tak mohu napsat,že ty roky,kdy se narodily bylo velké teplo ač se třeba u dcery později ochladilo.Snad tyhle chladné dny už skončí.
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, takže vy máte duben nabitý samými oslavami ať je teplejší nebo studený rok. Já mám raději teplejší jaro, jak bylo v březnu, ale zase všechno kvetlo velmi brzy.
      Přeji příjemný pátek. 🍀

      Vymazat
  4. Hanko, o prodloužení dne jsem se přesvědčila včera, když jsem delší dobu čekala ma MHD.Dlouho světlo a pak najednou padla opona a byla tma. Počasí mě nic moc netěší ☺, ale bude lépe. Pěkné a zajímavé čtení ve starém kalendáři ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, je to přesně tak, jak píšeš. Já mám taky raději takové, jak bylo tady v březnu, protože vše vykvetlo i stromy a pak to pomrzlo. Škoda to, poznamená to úrodu.
      Díky za pochvalu ať se daří. 🍀

      Vymazat
  5. Hani, nejvíc se mi líbí reklama na kosmetické produkty. Milé a k pobavení!
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, mi se ty reklamy také hodně líbí a jsou i obrazem doby. Nevím, jestli budou ty naše současné reklamy také "milé a k pobavení", toť otázka.
      Přeji příjemný víkend. 🍀

      Vymazat

Toulky českou minulostí

🎈 Popřejme Hurvínkovi k narozeninám! 🍬

Co se vám vybaví, když se zeptám na "Hurvínka"? Já jsem si vždy vybavila dřevěného "rošťáka" 😃, ale přiznám se, že teď ...