Vítejte na mém blogu, přeji příjemnou pohodu a úspěšný den :-)

neděle 22. září 2024

Hádanka: K čemu sloužil tento předmět?

Je mnoho předmětů, které doslova prošly lidskýma rukama a šly z ruky do ruky. Kdysi byly nepostradatelné. Odhaduji, že tento náš předmět byl snad v každé domácnosti a denně se používal, někdy několikrát denně. Jak šla doba, ustoupil do pozadí a dnes bychom ho našli spíše v muzeu. Když se podíváte, jde o pěkné řemeslné zpracování a možná by k nějakému využití posloužil i dnes. 

Tak co, uhádnete, k čemu sloužil tento předmět? Jak vidíte na fotografiích, s malými odchylkami se mohl vzhledově lišit, sloužil však "k určité činnosti". 


6 komentářů:

  1. Přiznám se, neznám ... Ale "hodila" jsem si to na Google a byla jsem překvapena, jaké možnosti mi nabídl ....

    OdpovědětVymazat
  2. Pro mě hodně tajemný předmět. Na první pohled sekáček na maso😱,ale co ta palička? Napadlo mě sekyrka na třísky pro rozdělání ohně,ale ta kulatá věc,to by mohlo sloužit jako kladívko - ševcovská pomůcka 😱🙈

    OdpovědětVymazat
  3. Jsem tu Hanko ještě jednou. Měli jsme posezení s přáteli a tak jsem dala do placu Tvoji hádanku. Hasičský kylov, Neto není,nakonec si vzpomněl můj muž,že to jako dítě viděl u babičky. Používalo se to jako sekáček a drtič na homoli cukru. Tak co bingo?

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Hani, zdravím. Sekáček to je určitě, tipovala bych na dělení cukru. Lenka

    OdpovědětVymazat
  5. Hani, opravdu netuším, ale typovala bych tento krásný předmět do kuchyně. Že by ten cukr, jak píší dámy?
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Hanko, také netuším, k čemu se předmět využíval, pokud se používal i několikrát za den, tak možná ten sekáček na cukr. Možná by se dal v současné době využít na nasekání bylinek 😉😊

    OdpovědětVymazat

Toulky českou minulostí

Hádanka: K čemu sloužil tento předmět?

Je mnoho předmětů, které doslova prošly lidskýma rukama a šly z ruky do ruky. Kdysi byly nepostradatelné. Odhaduji, že tento náš předmět byl...