Vítejte na mém blogu, přeji příjemnou pohodu a úspěšný den :-)

čtvrtek 3. prosince 2020

Lady soul

Chtěla bych na blog vkládat hudební skladby různých žánrů. Melodie, které nehasnou a přečkaly dlouhý čas. Koho dám jako první? Pomohla náhoda - 3. 12. večer měla paní Marie Rottrová živý koncert vysílaný v rádiu. 

 
Je to zpěvačka, která je zárukou kvality od mladých let, kdy měla přezdívku "Lady soul". Její rodný dům, ve kterém prožila své  dětství, stojí nedaleko hrušovského kostela. Hrušov je část Ostravy. Nejenže tady začínala ve sboru zpívat, ale také její tatínek Vladimír Rotter byl  v hrušovském kostele dlouholetým varhaníkem a ředitelem kůru (od r. 1917- do r. 1972).  

Na koncertě rodačka z Ostravy - Hrušova dokázala, že je stále v kondici. Na otázku, kterou ze svých písní zpívá nejraději, uvedla píseň "Lásko, voníš deštěm".

 

Lásko, voníš deštěm
Marie Rottrová

1. Jde déšť a já jdu s ním, jdu městem, jež znám 
    a hledám stopy včerejší, včerejší, 
    jdu stejným směrem jak dřív a vzpomínám
    a všechno zdá se krásnější.

                  
 
2. Ach, lásko, voníš deštěm, tady jsi řek',
    myslím, že vítr tehdy vál, vítr vál,
    jsou to už stovky let, kabát jsi svlék'
    a byl mi velký, ale hřál, krásná lásko.


2. Ach, lásko, voníš deštěm, tady jsi řek',
    myslím, že vítr tehdy vál, vítr vál,
    jsou to už stovky let, kabát jsi svlék'
    a byl mi velký, ale hřál, krásná lásko.

 

3. Jak dlouho dlouho ještě půjdu ti vstříc,
    člověk je velmi krátce živ, krátce živ,
    má lásko voníš deštěm, jsi z plískanic,
    však hřeješ stejně jako dřív.

 

4. I déšť jak dřív je stejný i já já jsem táž
    jen cosi skříplo v orlojích, v orlojích,
    byls tu a stále jsi jenom se ukrýváš,
    jdu deštěm ve tvých šlépějích, ó má lásko.
 
zdroj: Youtube

8 komentářů:

  1. Rottrovú som mala vždy rada, jej hlas je jedinečný a prekrásny. V každej jej piesni sú slová, ktoré človeku majú čo povedať a vedia poriadne "chytiť" za srdce. Vždy si ju vypočujem keď mám príležitosť, takže ju počúvam aj teraz z Tvojho blogu. 🌞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vierka, Maruška Rottrová byla po léta Ostravě věrná a i když tady už dlouho nežije, je pořád "naše". Jak píšeš, své písně uměla podat a své posluchače má stále.

      Vymazat
    2. Takže Ostrava! Môj manžel tam teraz chodí dosť často ... Vedela som že Rottrová je Ostraváčka ale kde žije teraz? Asi v Prahe? 🌞

      Vymazat
    3. M. Rottrová vždy uváděla, že se narodila v Ostravě - Hrušově. Dnes je tato část Ostravy dost zdevastovaná, vím, že pak žila jednoho času v Porubě. Po revoluci se přestěhovala asi do Čech, nevím přesně kde.

      Vymazat
  2. Lásko voníš deštěm, to je nádherná písnička ♥♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vítej, Eliss na mém novém blogu. Jsem ráda, že Tě moje první vybraná písnička oslovila a přeji Ti hezký den. ☺ ☺ ☺

      Vymazat
  3. Paní Rotrová je stále dáma s velkým "D",naposledy jsem byla na jejím koncertě v Janáčku, hostem tam byl textař, básník a vynikající písničkář Jaroslav Wykrent. Před pár měsíci měl možnost s paní Rotrovou pracovat náš vnuk v nahrávacím studiu. Mimo jiné zaznělo, babi, je to dáma s velkým "D".☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuji za pěkný komentář. Já jsem na živém koncertě p. Rottrové nebyla, ale je to osobnost, ráda věřím tomu, co řekl vnuk. ☺

      Vymazat

Toulky českou minulostí

Kalendárium z Moravskoslezska: Duben - ze starého kalendáře

  Sto dva roky starý kalendář můžeme otevřít díky archivu "Książnica Cieszyńska".