Vítejte na mém blogu, přeji příjemnou pohodu a úspěšný den :-)

pondělí 10. května 2021

Hudba různých žánrů: Ladislava Kozderková - Já už vím

Pamatujete si na Laďku Kozderkovou? Diváci ji znali zejména ze scény Hudebního divadla Karlín, kde nazpívala celou řadu krásných rolí. Hodnocený byl její výkon v muzikálu Hello, Dolly!

Byla to vynikající zpěvačka, která odešla příliš brzy. Škoda - pro ni, pro rodinu a také pro nás - diváky a posluchače.

Myslím, že vzhledem k výkonu není doceněná, ale naši vzpomínku si určitě zaslouží. Nedávno jsem tuto písničku po čase opět slyšela z rádia a běhal mi mráz po zádech, je to dojímavé, když víme:

Laďka Kozderková

* 26. 6. 1949

† 17. 11. 1986


Já už vím, že loď má plout a sníh má tát,
a stráně kvést,
já už vím, kde bere se svit sluneční,
a záře hvězd,
já už vím, že nevím jen jak má se žít,
tebou se dám, dám se vést,
já už vím, já už vím.

Já už vím, že zestárnu a přijde den,
pryč jít, jít spát,
já už vím, že toužím žít, ať stane se,
co má se stát.
Osud hodně šťastných dnů mi může přát,
i zklamání, i náhlý pád, i pláč chci znát,
já už vím.

Osud hodně šťastných dnů mi může přát,
i zklamání, i náhlý pád, i pláč chci znát,
já už vím.

hudba: Ervin Drake, Jimmy Shirl, Al Stillman, Irvin Graham
text: Eduard Krečmar
hraje: Orchestr ČST, řídí Václav Zahradník
natočeno: květen 1986 ČST

Zdroj: YouTube, internet 



10 komentářů:

  1. Pamatuji si ji a líbila se mi v několika filmech a pohádkách. Jako první se mi vždy vybaví pošťačka v Trháku :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je fajn, že si na Laďku pamatuješ, hrála i komické postavy. ☺

      Vymazat
  2. Haničko, Laďka Kozderková byla výborná zpěvačka. Její kolegové na ni vzpomínali jako na úžasně dobrosrdečného člověka. Moc se mi líbila v Hello, Dolly. Zemřela tak mladá...Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hezky jsi to o Laďce K. napsala, aspoň takhle na blogu na ni zavzpomínáme. Je pěkné, že kolegové o ní takhle mluvili. Bohužel, měla velmi krátký život, škoda. ☺

      Vymazat
  3. To je krásná píseň.Laďku Kozderkovou jsem měla ráda,měla krásný hlas a byla i výborná herečka.Bohužel,odešla příliš brzy.
    Hani,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta píseň, Jitko, na mne ze všech písní, co nazpívala, nejvíc zapůsobila. Hlasově i herecky byla na výši, ano, byl jí vyměřen příliš krátký čas a vážná nemoc vše ukončila.
      Také se měj hezky, Jituš. ☺

      Vymazat
  4. Já si na ni pamatuji ještě na úplně mladou, začínající zpěvačku. Ona byla jako víno, čím starší, tím lepší. Výborná zpěvačka a skvělá komička.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je fajn, že si na ni také pamatuješ a máš pravdu - zrála, možná by vyzrála ještě víc, ale umřít v 37 letech je příliš brzy. Na to, že byla výbornou zpěvačkou, není písněmi připomínána, myslím. ☺

      Vymazat
  5. Laďku Kozderkovú som mala veľmi rada, bola to skvelá herečka/komička a dobrá speváčka. Škoda jej, umrela primladá... 🌞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vítám Tě po delší době, Vierko! Je fakt, že Laďka tu ještě mohla být a těšit nás svým uměním. ☺

      Vymazat

Toulky českou minulostí

Slovensko: Megoňky - kamenné gule

  Pokud je možnost, ráda navštívím Slovensko. Megoňky jsou na druhé straně Jablunkovského průsmyku . Možná jste o tom už slyšeli. "Loka...