Vítejte na mém blogu, přeji příjemnou pohodu a úspěšný den :-)

středa 10. listopadu 2021

Hudba různých žánrů: Dnes odišiel Miro Žbirka ... Atlantída

 

Čo bolí, to prebolí,

Už to skrýva tvár,

Dvaja blázni na mori,

Niekto nám veslo vzal.…

Zrovna se dovídám, že dnes 10. listopadu 2021 zamířil do velkého koncertního sálu tam nahoře slovenský zpěvák Miro Žbirka. Bylo mu 69 let. Zapsal se do československé populární hudby, delší dobu žil v Praze. 
Zdravotní problémy ho provázely od r. 2017, dnes zemřel na komplikovaný zápal plic. Žil bez skandálů, s manželkou, charismatický a slušný umělec.

Miro Žbirka zemřel ve věku 69 let.

Miloval Beatles, jeho pořady o hudbě byly skvělé, jeho povídání o hudebních legendách s jeho zpěvnou slovenštinou ... 

Legendární slovenský zpěvák v začátcích kariéry.

Poslouchala jsem jeho pravidelný sobotní hudební pořad na Dvojce Českého rozhlasu. Udělal pro muziku hodně. A taky mám ráda jeho humor, vtipné povídání. Bylo inteligentní a jemné.

Byl zakládajícím členem skupiny Modus  s Jánom Lehotským a Marikou Gombitovou. V roce 1977 získali společně zlatou bratislavskou lyru s písničkou Úsmev. Žbirka pak s multiinstrumentalistou Lacem Lučeničem založil vlastní skupinu Limit.

Miro, zůstaneš v našich srdcích tak, jako Tvoje Atlantída.

 

Len more cez brány čias

Ženie na brehy stĺpy vĺn

More cez brány čias

von vynáša stĺpy vĺn

Nepovie nám však viac

Kde mŕtvi v ňom bývajú

Nepovie nám však viac

Čo mestá v ňom skrývajú... 

 Meky, bol si bohovský chalan.

zdroj: novinky.cz, YouTube

10 komentářů:

  1. Měla jsem ho moc ráda. Byl moje mládí. Je mi to líto.

    OdpovědětVymazat
  2. Můj oblíbený zpěvák. Jsem z toho moc smutná.

    OdpovědětVymazat
  3. Volala mně to dcera,vzalo mě to.Některé jeho písničky jsem měla hodně ráda.Je mi to moc líto.
    Hani,hezký večer

    OdpovědětVymazat
  4. Taky je mi to líto...A je to přesně tak,jak jsi Hani napsala-žil bez skandálů,avantýr...Krásně zpíval i krásně mluvil...Bude chybět...Z.

    OdpovědětVymazat
  5. Jsme moc smutní, hrajeme si ho, vzpomínáme na úžasný vánoční koncert před pár lety, na toho noblesního Angličana ze Slovenska.
    R.I.P. Meki 🖤
    Haničko, díky! Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Překvapilo mne to a hodně zabolelo. Meki mne provázel celým životem. Byl jen o necelé tři roky starší. Pamatuju si jeho začátky. Měl jedinečný nezaměnitelný hlas. Určitě bude chybět.

    OdpovědětVymazat
  7. Smutná zpráva, že odešel opravdový umělec, skladatel, zpěvák, básník a hlavně slušný člověk, velice inteligentní. Mám jeho písničky moc ráda. Bude nám chybět. Osobnost, jakou nelze nahradit.

    OdpovědětVymazat
  8. Právě jsem se dívala na slovenskou jedničku,když tam začala běhat tato smutná zpráva.Hned večer tam vysílali film "Meky".
    Poslední dobou je toho úmrtí nějak moc.

    OdpovědětVymazat
  9. Hani, díky. Měla jsem ho moc ráda, jeho tvorbu, ale hlavně jsem ho měla ráda jako člověka. Miro Žbirka, to bylo moje mládí.Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  10. Děkuji všem za komentáře, které potvrzují nejen jeho pěvecké kvality, ale i oblíbenost. Dokázal provázet celými generacemi. Na druhou stranu jsme měli štěstí, že jsme ho vůbec zažili, navíc tehdy v nerozděleném Československu. Nevím, jak by to bylo teď. ♥

    OdpovědětVymazat

Toulky českou minulostí

Slovensko: Megoňky - kamenné gule

  Pokud je možnost, ráda navštívím Slovensko. Megoňky jsou na druhé straně Jablunkovského průsmyku . Možná jste o tom už slyšeli. "Loka...