Vítejte na mém blogu, přeji příjemnou pohodu a úspěšný den :-)

středa 16. března 2022

Jarní výzva: Kytička k MDŽ doplněná hlasy 52 ptáků

 

Tuto část výzvy jsem pojala netradičně - nafotila jsem kytičku od přítele, kterou jsem dostala k MDŽ 💐. 

Protože Jaruška svoji výzvu nazvala "Volání jara", kdo jiný by to jaro mohl přivolat než ptačí zpěv. Poslechněte si tedy hlasy ptáků (můžete si vybrat z hlasů 52 opeřenců) s komentářem pana Ludvíka Mühlsteina. 

Ludvík Mühlstein, který zemřel v srpnu 2019 ve věku 87 let, byl rozhlasovým režisérem, tvůrcem  pořadů, sportovním redaktorem a také velkým znalcem ornitologie.




 







Pojďte se projít předjařím.
Sluníčko svítí vyzývavě
a svoje zlato nechá v trávě - po zimě spálené od mrazu doběla -
ležet nám u nohou napospas docela.
Stromy jsou holé, nebe se zlobí,
"Polničku" u krajů sníh sem tam zdobí.
Vítr nám přebíhá po tvářích - bez ustání a znova zas,
proč taky ne, je předjaří čas.
Po jeho dotycích všichni jsme červeně vysmátý.
"Sluníčko, sluni sluňatý,
vždyť ty jsi ještě zubatý."

 
Zdroj: budejovice.rozhlas.cz, Květka

13 komentářů:

  1. Moc hezkou kytičku jsi Hanko od přítele dostala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Mirku, za pochvalu, uvázání kytičky nechal přítel na floristce, u které pravidelně kupuje. ☺

      Vymazat
  2. Hani, dostala jsi nádhernou kytici, určitě potěšila. Hlasy všech ptáčků si moc ráda poslechnu na chalupě, kam zítra na týden odjíždím. Tam na to budu mít klid, je to v lese. Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Leni, kytice mě opravdu potěšila. Přeji, abys měla pěkný pobyt na chalupě. Určitě to máte v pěkném místě a ptáčky tam uvidíš lítat "v přímém přenosu" ☺.
      Přeji tedy pěkné počasí a zdraví k tomu týdennímu pobytu. ♥

      Vymazat
  3. Kytice krásná,mám ráda malé karafiáty,alstromerii,gerbery však beru vždy na milost. Neurazí,ale nevítězí,každý to má jinak. Ve velke vazbě neurazí,výzva pojatá na 1***.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuji za pochvalu výzvy, chtěla jsem to udělat jinak, prostě odlišně.
      Výběr květin do kytičky ponechal přítel na květinářce, řekl, že za hodinu si pro "to" přijde. Já jsem spokojená. ☺

      Vymazat
  4. Krasnou kytici si dostala a moc krasně nafotila.Ja mam pořad ještě hezke gerbery od manžela,byla to moje svatebni kytice a on mi je kupuje nejčastěji.Hlasy ptačků si budu rada pouštět postupně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji i Tobě, Jituško, za pochvalu. Napadlo mě, že by i kytice mohla jít do výzvy. Gerbery se mi líbí, jsou to krásné květiny a drobnější se někdy dají koupit i v květináči.
      Ať se Ti hlasy ptáčků líbí. ☺

      Vymazat
  5. Krásná kytice, Hani. Určitě tě potěšila.
    Zpěv si teď nepustím, ale určitě na něj dojde :o)
    Měj pohodový den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, Helenko, i mně se kytice líbí a vydržela dost dlouho. hlavně alstromerie. Ptačího zpěvu je na poslech hodně, je možné si vybrat.
      Přeji i Tobě, Helenko, pohodový a úspěšný den. ☺

      Vymazat
  6. Moc krásná kytice Hani. Já ptáčky poslouchám na procházkách venku. Dnes už jsem slyšela i pěnkavu obecnou. Dlouho jsem žádnou neviděla, tak že byly asi ukryté v lesích. Po ránu nás už bud svojí písničkou špačkové a sýkory koňadry svým "klíče, klíče, klíče"...Miluji ten zpěv....Jinak tu po ránu řvou také havrani společně s kavkami, ( tomu se nedá moc říkat zpěv), také sojky obecné straky obecné. Smutný zpěv hýlů obecných...jejich "tík tík tík.." zní jako pláč. Jaro je tu a hned je to veselejší i když asi ještě nasněží...Tvůj odkaz samozřejmě přidám, jen jsem se nedostala dřív k počítači. Měj se pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruš, Ty jsi znalec. Mám radost, že u vás se ptáčkům daří, tím je můžeš pozorovat a poslouchat. Já ne, my teď akorát pozorujeme párek hrdliček, které se v parčíku před okny snaží zahnízdit. Jinak je u nás ptáků jako šafránu. Proto jsem ráda za možnost, dát ptačí zpěv i s odborným výkladem na blog a tím to nabídnout i zájemcům.
      Děkuji a přeji krásné zážitky z přírody. ☺

      Vymazat
  7. Hanko,vrátila jsem se a kochala sluch zpěvy ptáků.👍

    OdpovědětVymazat

Toulky českou minulostí

Stavění májky je pěkná fuška

  Možná žijete v oblasti, kde se lidové zvyky a tradice dodržují a udržují, třeba u...