Vítejte na mém blogu, přeji příjemnou pohodu a úspěšný den :-)

neděle 16. dubna 2023

Anketu vyhráli Hana Maciuchová a Viktor Preiss, záznam galavečera

 

 

Možná jste už četli o tipování posluchačů Českého rozhlasu v anketě "Neviditelný herec století". Zmínila jsem se o tom už v článku ZDE. Jde o 100. výročí Českého rozhlasu, které připadá na tento rok. Nominovaní herci a herečky se často podíleli na natáčení a účinkování v ČR (Český rozhlas) a jak bylo uvedeno, byla to oslava zvuku a lidského hlasu. Každý posluchač mohl hlasovat až pro tři herce a herečky, využila jsem toho a zveřejním, kterým nominovaným jsem dala svůj hlas:

Ivan Trojan_neviditelný herec Karel Höger_Neviditelný herec Rudolf Hrušínský_neviditelný herec

Ivan Trojan Karel Höger Rudolf Hrušínský

Další nominovaní herci:

 Jiří Adamíra

 Eduard Cupák

Oldřich Kaiser

 David Novotný 

Viktor Preiss

 Josef Somr

Václav Voska

Dana Medřická_neviditelný herec Věra Galatíková_neviditelný herec Hana Maciuchová_neviditelný herec 

Dana Medřická Věra Galatíková Hana Maciuchová

Další nominované herečky: 

Jaroslava Adamová

Vilma Cibulková

Helena Dvořáková  

Tatiana Dyková Vilhelmová

Daniela Kolářová

Taťjana Medvecká

Pavla Tomicová

Deset herců a deset hereček, z nichž mohli hlasující vybírat, nominovala odborná porota, která zohledňovala především umělecký přínos jednotlivců pro rozvoj specifického oboru rozhlasového herectví a taktéž intenzitu a rozsah rozhlasového působení. 

Jak byste hlasovali vy?

Podle mého názoru nebylo lehké vybírat, sama jsem posluchačkou ČR a občas na blog vkládám audio. Jeden z režisérů prohlásil, že rozhlasová četba je "královská disciplína", kam se hrabe dramatizace knihy. Určitě ví, o čem mluví. Myslím, že ve výsledku se projevilo známé české "Sejde z očí, sejde z mysli". Někteří z herců již mnoho let, celá desetiletí nejsou mezi námi a tak určitě hodně posluchačů je nezažilo a nepamatuje si je. Proto se těžko dá očekávat, že těmto legendám dají svůj hlas. I proto jsem převážně hlasovala pro již nežijící herce/herečky, protože ti žijící ještě mají možnost se prosadit. 

V anketě Neviditelný herec století rozhodovalo více než 82 tisíc posluchačských hlasů. Mezi herečkami s velkým náskokem zvítězila Hana Maciuchová, kategorii herců ovládl Viktor Preiss. Poslechněte si záznam galavečera spojeného s vyhlášením vítězů. Slavnostního vyhlášení na Nové scéně Národního divadla se osobně zúčastnila většina ze žijících nominovaných. Večerem provázel p. Matouš Ruml a skupina Tata Bojs.

 

Na druhém místě se mezi ženami umístila rozhlasová herečka Dana Medřická, bronzovou příčku obsadila Taťjana Medvecká. 

Mezi muži byl zvolen druhým nejoblíbenějším rozhlasovým hercem Rudolf Hrušínský a třetím nejoblíbenějším se stal Ivan Trojan. 

Galavečer na Nové scéně ND moderoval p. Matouš Ruml
 
Nominovaná herečka p. Vilma Cibulková
 

Nominované herečky na scéně - Helena Dvořáková, Taťjana Medvecká, Daniela Kolářová
 
Nominovaný herec p. Ivan Trojan
 
Nominované herečky p. Pavla Tomicová a p. Tatiana Dyková Vilhelmová
 
Vítězi ankety p. Viktoru Preissovi cenu předává astronom p. Jiří Grygar
 
Zúčastnění herci a herečky na Nové scéně ND

Vítězové ankety: Za již nežijící Hanu Maciuchovou cenu převzala její sestra p. Silvie Marková. 


Máte-li zájem, poslechněte si záznam galavečera spojeného s vyhlášením vítězů.
Zdroj: dvojka.rozhlas.cz

4 komentáře:

  1. Nedívala jsem se a jak bych já hlasovala? Asi bych se zdržela hlasování. Na současné herce se dívám i z pohledu civilních projevů a v současné době politických názorů a vyjadřování. Někteří, které jsem měla ráda, se mi až zprotivili.

    OdpovědětVymazat
  2. Hani také jsem se nedívala. Já jsem dříve ráda poslouchala rozhlasové hry a to v dobách, kdy měl televizi ještě málokdo. Milovala jsem hlas Karla Högera, Vlastimila Brodského i mnoha dalších. Pro koho bych teď hlasovala vlastně ani nevím. Ze současných herců mám ráda hlasy Petra Štěpánka a Martina Stránského a ti v nominovaných nejsou z žen ani nevím...možná Hanu Maciuchovou.

    OdpovědětVymazat
  3. Sice jsem o anketě věděla,ale potom jsem nějak zapomněla.Ale hodně ráda jsem měla hlas Adamíry a Cupáka.
    A překvapilo mě,že nebyla nominována Valerie Zavadská,možná,že v ČR toho tolik nenamluvila.Ale vítězové to získali oprávněně.
    Hezké dny Hani

    OdpovědětVymazat
  4. S výsledky ankety jsem spokojená, musel to být krásný večer.
    Hani, měj pohodové pondělí, Helena

    OdpovědětVymazat

Toulky českou minulostí

Slovensko: Megoňky - kamenné gule

  Pokud je možnost, ráda navštívím Slovensko. Megoňky jsou na druhé straně Jablunkovského průsmyku . Možná jste o tom už slyšeli. "Loka...