Vítejte na mém blogu, přeji příjemnou pohodu a úspěšný den :-)

neděle 24. září 2023

Slovácký rok - Kyjov 2023, III. část

 

Pokračování krojovaného průvodu 12. srpna 2023 v rámci Slováckého roku v Kyjově. II. díl je ZDE





















































Pokračování

8 komentářů:

  1. Hani,to je musí být velký zážitek.Od dětství jsem obdivovala kroje.Babička doma jeden měla a tak jsme se do něj se sestrama pořád strojily.Byl takový jednoduchý,babička pocházela z Podkrkonoší.Nádherné fotografie.
    Měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, je to opravdu zážitek na celý život. Tu atmosféru nejde těmi fotkami zobrazit. Já jsem v kroji nikdy nebyla a tak jsem fotila a fotila, protože tato událost je jednou za čtyři roky a já byla "jen" na hodech. Prostě Slovácko je v tom folklóru a krojích jednička.
      Děkuji a také Ti přeji hezký den. ☺

      Vymazat
  2. Kroje jsou nádherné a jejich údržba,to už nepíší zhotovení dá spoustu práce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, právě to si uvědomuji, co ti lidé musejí do těch krojů vložit - jsou speciální švadleny, které kroje ušijí a pak ta údržba, to si neumím představit. Je to prostě bohatství lidí ze Slovácka. Mají můj obdiv. ☺

      Vymazat
  3. Hani obdivuju kroje, jak jsou krásné a bohatě zdobené. Krojovaný průvod je krásná tradice, folklór ke Slovácku prostě patří. Měj se dobře, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, já to také všechno obdivuji i to, že po více než sto letech se ty krojované průvody pořádají, a je dobře, že se ten folklór takhle prezentuje. Hlavně si cením těch mladých, třeba ti mladí kluci jak do toho jdou, asi na ně působí ta atmosféra. A ty menší děti jsou v těch krojích a kloboučcích parádní. ☺
      Děkuji a také se měj co nejlépe.

      Vymazat
  4. Nádherná přehlídka krojů. Vyšlo pěkné počasí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byl to krásný den se vším všudy, také mě napadlo, jaké by to bylo třeba za deště. To počasí si opravdu zasloužili. ☺

      Vymazat

Toulky českou minulostí

Toulky českou minulostí: 191. schůzka: Husův boj o život

  „Nemám odvahy říct jako svatý Petr, že se nikdy nepohorším nad Kristem, byť se všichni pohoršili, neboť mám nesrovnatelně menší horlivost...