Vítejte na mém blogu, přeji příjemnou pohodu a úspěšný den :-)

středa 29. listopadu 2023

Rozsvícení vánočního stromu se zlatou slavicí

 

Nějak rychle to uplynulo nebo mi to připadá (?), že nastal čas, kdy se opět všude rozsvěcují vánoční stromy. My jsme zavítali do Havířova, kde v sobotu 25. listopadu, hned následující den po vyhlášení Zlatého slavíka, vystupovala Ewa Farna. Přišli jsme dříve, za denního světla bylo na náměstí "u kyvadla" jen pár lidí, což se pak se setměním změnilo, protože v době, kdy tam byl vánoční strom rozsvícen, následoval ohňostroj a zejména při vystoupení zlaté slavice tam byla hlava na hlavě.

  

 

 

Město je už vánočně vyzdobeno a na to zahájení bylo zajímavé pozorovat anděly na chůdách, jak se nad těmi lidmi "vznášeli", jenže lidí už tam bylo plno, proto jsem nějaké lepší fotky s anděly nepořídila. Prvním účinkujícím byl zpěvák pan Jakub Smolík, který tady byl už před rokem, tak jsme si některé jeho písničky mohli zanotovat. 

Pak nadešel všemi očekávaný čas rozsvícení vánočního stromu. Na pódium přišlo zastupitelstvo Statutárního města Havířova, které oficiálně otevřelo Vánoční městečko, které se už v tomto nejmladším městě stalo tradicí. Poblíž stromu vždy stojí pěkný vyřezávaný betlém, není to nic "do krabice", ale jak je vidět na fotografiích, ty figurky jsou opravdu velké.  Je tam i Anděl strážný se svým zvoncem a vedle Betlémské světlo, ale to je nachystáno na dobu předvánoční, kdy toto světlo zájemcům rozdávají skauti. Každoročně je tam Ježíškova pošta, do schránky můžete hodit dopis "Ježíškovi", jen doufám, že tuto nebeskou poštu "někdo" nezruší, podobně jako mnoho provozoven pošty 😎.

Po slovech zastupitelů začalo odpočítávání a za velkého očekávání všech přihlížejících byl letošní vánoční strom v Havířově rozsvícen. Každý čekal na ohňostroj, náměstí bylo v té chvíli plné a každý se snažil vše vyfotit - já také. Kdo byl vyšší, byl v jisté výhodě, tak aspoň něco z toho předvánočního ohňostroje: 

 

 

Na zlatý hřeb večera se chystalo pódium, na kterém až do 22. 12. bude denně nějaký program.

Nejdříve se připravila kapela a pak přišla ta, která předešlý večer získala všechna nejvyšší ocenění. 

 

Vánočně rozsvíceným Havířovem zahajuji první letošní "vánoční" zpravodajství. 

18 komentářů:

  1. To muselo být pěkné. Někde to mají s velikým předstihem. Já jsem před týden navštívila Olomouc, tam už byly trhy v plném proudu. Odjížděli jsme, když se začalo stmívat, tak jsme nějaké to světýlko zahlédli. Mají to tam velmi vkusně provedené. Dali jsme si výborný punč a vychutnali předadventní atmosféru a atmosféru tohoto historického města.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli, v Havířově si na přípravě Vánočního městečka dávají každoročně hodně záležet. Mám pocit, že je to tam lepší než v Ostravě, už ten program, který jsem tady vložila, kdy každičký den je na pódiu nejeden známý umělec nebo skupina a často jsou i programy pro děti. To hlavní bývá po setmění, kdy to vánoční osvětlení a výzdoba vynikne. Abych řekla pravdu, nějaké dárky tam nenakupuji už dost let, ale zajímá nás stánek s uzeninami, tak doneseme nějakou jitrnici nebo kousek uzeného 😎 a já si dám buď svařák nebo punč. Nepochybuji, že to v Olomouci bylo podobné a ty historické budovy okolo tomu dodají ten zvláštní punc. ☺

      Vymazat
  2. Hanko,děkuji za vánoční zpravodajství z našeho města. Stále jsem v lázních,ale kamarádka nezapomněla pár fotografií zaslala. Také na Polar cos bylo
    Z prvního místa Evičky mám radost
    Druhý den si vychutnala pohled z pódia i naše dcera při koncertu Olgy Lounove . Opět jsem obdržela vše na videu,to bylo překvapení ,ze jediná babi v lázních má z této akce foto i video. Opět kamarádka. Vnuk ozvučoval koncert a paní Olga chtěla Havířovu představit neobyčejného kluka z Havířova,který je svou pili neobyčejný,no a podpořit kapelu Světlo.Podekovat dceři a popřát k narozeninám ještě více radosti z úspěchu nadaného syna🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, Ty jsi z návštěvníků blogu asi jediná, kdo to tam zná, takže máš představu. Máš šikovného vnuka, který se dovede prosadit a od p. Lounové to byl pěkný počin. Je bezva, že máte z vnuka radost a Tobě přeji užitečný lázeňský pobyt, ještě nějaké fotky z Karviné dám v některém příspěvku, abys byla v obraze ve městě, kde teď pobýváš. 😎

      Vymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Oprava -obyčejného, skromného, ale velmi nadaného kluka 🙈

    OdpovědětVymazat
  5. V některých městských částech Prahy už vánoční stromy mají rozsvícené, ten největší ,na Staroměstském náměstí, bude mít premiéru v sobotu. Mám atmosféru rozsvícených stromků moc ráda. Měj se hezky, pá 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, před pár lety jsem jela 400 km do Prahy, abych na vlastní oči viděla rozsvícení toho stromu na Staromáku. Protože v Praze to bude něco, u nás je to přece "obyčejné". Dobře mi tak! Řeknu Ti - už nikdy více, to byl zážitek, kdy jsem blahořečila, že nejsem malé a drobné postavy, protože ta bezohlednost lidí by mě snad smetla a ušlapali by mě tam. Daleko pěknější je to rozsvícení v menších městech a člověk si to užije a ne přežije. Jinak třeba v Ostravě měla kdysi každá městská část svůj vánoční strom, jak to bude letos, nevím.
      Jestli budeš mít možnost, něco z předvánoční Prahy nafoť, já jsem se tam letos opět nedostala. Měj pěkné už brzy adventní dny. ☺

      Vymazat
  6. Hezky jste si to užili. U nás bude taková akce v sobotu. Měj se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to "fajné". Přeji, aby se to u vás povedlo a věřím, že v menším městě to lepší je. Jen ten rozpočet na zaplacení umělců není všude bohatý a Havířovu patří můj obdiv. 😎

      Vymazat
  7. To brzy rozsvíceli vánoční stromek.U nás je to vždy první adventní neděli a mnohem skromněji.
    Chodívala jsem s vnoučatama a teď se půjdu podívat až některý další den.Stromek ale už stojí a letos se mi líbí hodně.Hani,hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím, Jituš, že ta rozsvícení stromků s vnoučaty byla nejlepší a určitě, jak vyrůstali, jste jich "rozsvítili" hodně. Ale i teď můžete jezdit a ty to nafotíš a moc pěkně. Tak objíždějte okolní města a užívejte si té vánoční výzdoby.
      Ať se daří a hlavně zdraví. ☺

      Vymazat
  8. Tak vám už svítí... U nás to teprve nastane, v neděli jsme strom omrkli, vypadá dobře :o)
    Hani, měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, v Havířově to svítí a brzy uvidíš další "překvapení", takové netradiční vánoční městečko mám už připravené.
      Přeji Ti příjemný večer, Helenko, a aby ten váš strom se nejen líbil, ale odolal případnému větru. 😎

      Vymazat
  9. My nemusíme strom dovážet a instalovat, roste přímo na náměstí. Rozsvěcet se ale teprve bude. Podívat se půjdeme až jindy, až davy opadnou. V Havířově to bylo krásné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, to je úplně nejlepší, když tam strom přímo roste, je to bez starostí a práce, ale upřímně, "na Valachách" se to docela dá čekat. Je fajn jít mimo davy, a u vás tam žádný kulturní program není? Budu se těšit na fotky, protože jistě tu předvánoční výzdobu nafotíš a na to jsi "mistr". 😎

      Vymazat
  10. Hani tak to jste měli nádheru bydli tam sestra ale nebyla tam byla u mne moc hezké fotečky a u nás teprve ve Frýdku Místku bude rozsvícení stromečku a začnou trhy už tuto neděli 3.12.popřeji krásné sváteční dny opatruj se..⛄⛄

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vítej, Bětko, tak sestra je Havířovačka, tak to máte docela blízko k sobě. Možná se do F-M vypravíme. Děkuji za přání a také přeji v pohodě prožité prosincové dny. ☺

      Vymazat

Toulky českou minulostí

To je také Ostrava: jarní procházka Bělským lesem

Téměř každé město má něco, čím se lidem zafixuje do paměti. To, co nějak vyčnívá, co je nápadné. Praha má svůj Hrad, Kutná Hora svoji "...