Vítejte na mém blogu, přeji příjemnou pohodu a úspěšný den :-)

neděle 17. března 2024

Kniha, kterou jednou napíšu

 

Zapojili jste se někdy ve škole do "olympiády" z nějakého předmětu? Už ani nevím, jestli v době mé školní docházky se tohle konalo, ale na vědomostní soutěži z dějepisu jsem byla. Dobře si však pamatuji, jak byla moje slohová práce z češtiny (8.-9. tř.) vyhodnocena a pak na školním shromáždění v tělocvičně přečtena. Dostala jsem knihu. Dodnes si pamatuji téma: "Nesportovní chování sportovních diváků". Téma nebylo pro mne obtížné, tehdy jsem dost často jezdívala trolejbusem k tetě na Hladnov a to se objížděly celé Bazaly, hlavně shora bylo pak velmi dobře vidět atmosféru fotbalových zápasů a tribuny byly jako na dlani. Psala jsem tedy o fanoušcích tehdejšího Baníku Ostrava a stačilo si připomenout některé zážitky a mohla jsem být zcela konkrétní. To psaní pak šlo "samo". Jenže, doba se změnila a podstatně se změnilo i to chování (nejen) sportovních diváků. Teď nemyslím na zápasech v Ostravě, ale vlastně všude. K lepšímu to určitě není a kolikrát to vidíme v televizi. Tolik moje dávná vzpomínka a úvod k dnešnímu tématu.

_____________________

K probíhajícímu Měsíci čtenářů mám netradiční příspěvek. Nevím, jestli máte možnost dostat se k slohovým prací středoškoláků a tím získat představu, jak píší. Měla jsem možnost několik prací vidět a číst,  na blog jsem si vybrala na ukázku práci z Gymnázia Mikuláše Koperníka v Bílovci, pro lepší autenticitu jsem ji ofotila. 

Začtěte se do práce 18letého studenta, který do Olympiády v českém jazyce vytvořil toto:


10 komentářů:

  1. Hanko, dnešnímu příspěvku dávám 👍. Student pojal slohové zadání s elegancí a vtipem. Olympiády jsem se nezúčastnila, myšleno slohové,ale sportovní ano.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, četla jsem těch příspěvků z olympiády několik, ale tohle mě oslovilo. Jestli byly za mých školních let, opravdu nevím, ale někdy napíšu, s kterými lidmi jsem se setkala. ☺

      Vymazat
  2. Hani, práci studenta na dálku tleskám. 👍👍👍
    Knihu jsem ještě nenapsala, jen jsem se před lety zapojila do akce "Pohádky pro kulíšky" , které vyšly knižně. Bylo nás blogerů tehdy víc, mnozí už dávno blog opustili, hlavní organizátorka je dnes úspěšnou spisovatelkou a pár nás je stále na blogu. Milé pak bylo setkání spojené s křestem knížky a autogramiádou s těmi, kterým byla kniha věnována.
    A olympiády? Zúčastnila jsem se matematické, kdy jsem vyhrála městské, okresní a krajské kolo. Postoupila jsem do celostátního, to bylo v Piešťanech a rodiče se rozhodli, že už stačí a že takovou dálku nepojedeme. Výhodou pak bylo to, že jsem při přijímačkách na střední školu nemusela dělat matematickou část a psala jen test z češtiny. A zatímco se všichni potili u matiky, já se courala po chodbách školy, kde jsem později studovala.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, jsem moc ráda, že mnou vybraný příspěvek studenta Tě zaujal. Ty máš velmi dobrý sloh, to se na blogu hned pozná a je radost to pak číst. Bohužel, v poslední době dost lidí nechce moc psát... Jen fotky a je to rychlé.
      Ten úspěch v matematické olympiádě byl výborný. 👍 Je dobré to dát o sobě vědět, tak jsem ráda, že jsem Ti tu možnost dala. ☺
      Příjemný víkend přeji.

      Vymazat
  3. Hanko, docela bych i věřila, že student Tomáš jednou nějakou knihu poezie napíše. Téma mu určitě není cizí, schopnosti i talent určitě má, tak ještě vytrvalost v tomto směru a třeba to vyjde 😉

    OdpovědětVymazat
  4. Nádherná práce...Zvláště dnes je taková slohová práce opravdu výjimečná. Tomáš má talent, vypadá, že hodně čte a umí se vyjadřovat, což už bývá vzácné. Držím palce, aby jednou tu knihu poezie opravdu vydal.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc hezky jsi to, Jari, napsala. Škoda, že tohle asi Tomáš nebude číst, určitě by ho to potěšilo. Také držím Tomášovi palce a přeji štěstí. ☺

      Vymazat
  5. Hani, super příspěvek. Sloh jsem měla ráda, i obě děti psaly a píší skvěle (a že už toho musely napsat)..., přesto se na knihu nechystají, i když Adam... Kdo ví :o)
    Přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, Helenko, že se Ti tento příspěvek líbí. Vašemu Adamovi přeji štěstí.
      Měj pěkný a klidný víkend. 👍

      Vymazat

Toulky českou minulostí

Toulky českou minulostí: 172. schůzka: Cesta Jana Husa na kazatelnu

 „Mistr Jan Hus, narozen v Husinci, městečku náleževším tehdáž dílem službou ke královskému hradu Husi, dílem přímo ke komoře královské, p...