Vítejte na mém blogu, přeji příjemnou pohodu a úspěšný den :-)

čtvrtek 12. září 2024

Pohleďte na malovaný strop a kvetoucí kaktus

Kdo navštívil Prachatice, možná si tam všiml růžové budovy poblíž Velkého náměstí, kde sídlí Muzeum krajky. Dům je to historický, renesanční a prošel rekonstrukcí. Návštěvník si tam jde prohlédnout paličkovanou krajku v mnoha vitrínách, ale je dobré kouknout i na strop. Napadlo mě, že není na škodu tento malovaný strop ukázat.



Kolovrátek je tam spíše pro dekoraci: 
 
V té místnosti právě bohatě kvetl tento kaktus, jenže byl na okně, kam právě pálilo slunce:


 
Hodně mě tam malovaný strop zaujal, hlavně některé motivy v muzeu paličkované krajky byly doplněním celé expozice:





6 komentářů:

  1. Hanko, zajímavý strop a určitě náročné provedení. Přeji pohodový i když dnes deštivý den.🍀

    OdpovědětVymazat
  2. Hani, děkuji za tu krásu!
    Přeji hezké odpoledne, Helena
    https://sincerehelena.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  3. Hanko, určitě je fajn, že jsi nás s tak nádherně malovaným stropem seznámila, díky za fotky, pá 😊

    OdpovědětVymazat
  4. Hani, moc pěkný příspěvek...Prachaticům a Žatci prorokuji léta vzestup a až budou opravené, budou to turistické cíle 1a. Obojí mám moc ráda. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  5. Hani malované stropy jsem viděla i na mnoha jiných zámcích i hradech a to tam, kde byly budována dřevěná patra a podlahy. Krásně malované stropy jsou na Novém Hradě v Jimlíně u Loun a viděla jsem ještě i jinde.

    OdpovědětVymazat

Toulky českou minulostí

Od Fefrovských rybníčků: Dravci a houby

Co mám ráda na nějakém výletním místě? V poslední době uvítám, když se tam něco dozvím, nebo je tam nachystáno něco informativního - pro dět...