Vítejte na mém blogu, přeji příjemnou pohodu a úspěšný den :-)

neděle 16. července 2023

Karel Gott: Má cesta za štěstím - umělá inteligence hlasem KG (Poslech)

 „Já si to pamatuji takto, po svém.“

Karel Gott by v těchto dnech slavil 84. narozeniny. Jako vzpomínku na tohoto ojedinělého umělce dávám na blog k poslechu jeho knihu "Má cesta za štěstím". 

https://dvojka.rozhlas.cz/sites/default/files/styles/cro_16x9_tablet/public/images/463c2ca9909a6336c0bb89f416d01c1e.jpg?itok=5fMVW_j4&timestamp=1688299379

Několik let sepisoval jeden z nejznámějších a nejúspěšnějších českých umělců Karel Gott svoji rozsáhlou autobiografii Má cesta za štěstím. Jejího vydání se bohužel nedožil. Fanoušci měli možnost objemnou knihu otevřít až víc než rok a půl po jeho odchodu. Řadě z nich přesto zněl při čtení v uších jeho specifický a jasně rozpoznatelný hlas.

Zpěvák v knize hovoří o svém dětství, rodinném zázemí, rodičích, kamarádech, o svých dcerách i zálibách, k nimž patřilo především malování. Popisuje svoje peripetie s bývalým režimem, pracovní i soukromé cesty po celém světě i poslední roky života, kdy ho omezovaly vážné zdravotní problémy.

„Možná čekáte nějaké pikanterie, ale to nikdy nebyl můj záměr ani styl. Zdůrazňuji, že vydávám moje vzpomínky. Někteří aktéři z mé knihy mohou tvrdit, že ‚to přece bylo jinak‘, to však potom budou jejich vzpomínky. S tím už nic nenadělám. Já si to pamatuji takto. Po svém,“ uzavírá prolog své autobiografie Karel Gott.

Igor Bareš čte z autobiografie nejúspěšnějšího českého zpěváka všech dob. Ve vybraných pasážích uslyšíte hlas Karla Gotta vytvořený umělou inteligencí.

11 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Hani, knihu jsem dostala od Ježíška pod stromeček. Ještě ji nemám ani dočtenou, má 690 stran. Přeju hezké nedělní odpoledne, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, to je opravdu objemný dárek ☺. Pokud ji máš doma, není důvod s tím spěchat. Já už nové knihy domů nechci, už to není kam dávat. Proto vítám audioknihy.
      Děkuji a přeji spokojený červencový čas.

      Vymazat
  3. Hanko, ráda si poslechnu četbu na pokračování. Knížku jsem měla zapůjčenou z knihovny. Objemná, těžká a tak jsem si ji prohlédla, to co mě zaujalo jsem pročetla, nechtěla jsem ji držet doma dlouho. Chtěla jsem poskytnout potěšení ze vzpomínek i jiným čtenářům. Nyní se vrátím na Tvém blogu k Toulkám minulostí, mám tam velké resty. 1Přeji pohodové dny. ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, moc děkuji. Já jsem knihu viděla za výlohou knihkupectví, ale snažím se držet hesla, že domů už knihy nepořizuji. Takže i já jsem si poslech dala na blog a po částech poslouchám. Toulky českou minulostí tu pravidelně přibývají každý týden, ale chci dodržet to "dávkování", těch kapitol je hodně. Však to tady je k dispozici a kdo chce, může si počíst.
      Mějte klidné a ve zdraví prožité červencové dny. ☺

      Vymazat
  4. Odpovědi
    1. Zdravím rozhlasovou spoluposluchačku ☺. Téměř denně poslouchám rozhlas.

      Vymazat
  5. Po pravdě mě Karel Gott až tolik nezajímá,ale protože teď dávám přednost mluvenému slovu,tak si ho možná poslechnu.Aspoň něco.Hani,měj hezký začátek nového týdne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, také nepatřím mezi ty "šílené" fanynky, ale je možnost k výročí KG ten poslech dát na blog, tak jsem toho využila. Kdo chce, může poslouchat, já knižnímu poslechu přicházím na chuť.
      Děkuji za přání a také měj, Jituš, pohodový letní týden. ☺

      Vymazat
  6. Život Karla Gotta byl jistě zajímavý, určitě budou zajímavé i jeho vzpomínky.
    Hani, děkuji za info a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, je to tak jak píšeš. Za ta léta, desetiletí jsme už mnohé slyšeli, ale toto rozhlasové zpracování je pěkně uděláno a hlas formou umělé inteligence zajímavý. Kdoví, čeho se ještě dočkáme.
      Přeji příjemný úterní podvečer, Helenko. ☺

      Vymazat

Toulky českou minulostí

Toulky českou minulostí: 172. schůzka: Cesta Jana Husa na kazatelnu

 „Mistr Jan Hus, narozen v Husinci, městečku náleževším tehdáž dílem službou ke královskému hradu Husi, dílem přímo ke komoře královské, p...