Vítejte na mém blogu, přeji příjemnou pohodu a úspěšný den :-)

úterý 16. července 2024

Obrazy z havířovské výstavy

Tento příspěvek navazuje na 1. část rukodělných prací, které jsem nafotila na výstavě v CVA Havířov. Podívat se můžete ZDE

Na výstavě jsem tam byla podruhé, ale těšila jsem se hlavně na obrazy. Můžete se podívat na slíbené nafocené obrazy, své postřehy pak uvádím v samém závěru. 

 

 





Moje poznámka k výstavě: 
Na výstavě Centra volnočasových aktivit si vážím všech, kteří dovedou svůj volný čas smysluplně využít. Myslím, že každý z těch tvůrců chce svoji tvorbu i důstojně představit. Je to tam omezeno místem, proto je asi třeba při přípravě výstavy přemýšlet, jak to množství uspořádat.
 
Nejvíce jsem se těšila na obrazy. Od dob školní výtvarné výchovy jsem se nikdy nepustila do malování, leda tak do malování bytu. Na výstavách fotím, ale u obrazů je plno odlesků - některé obrazy jsou proti sobě a velmi blízko. Sklo na obrazech se chová jako zrcadlo, kdy vystihnout správný úhel je oříšek. Proto mám některé obrazy "šuré", jinak to nešlo.
Proč ti, kteří výstavu připravují, nezkusí obrazy prezentovat i jinak? Těm "havířovským malířům" bych přála na příští výstavě promyšlenější představení jejich tvorby. Tvrzení, že i na jiných výstavách jsou "odlesky", neobstojí. Výstava trvá jen pár hodin a za pokus to stojí. 👍 Dost obrazů nešlo nafotit nebo fotky pak použít.

Obrazy jsou zavěšeny v několika řadách na stojanech (viz foto). Asi se postupuje podle zažitého stereotypu - jak to bylo loni, předloni. Nikoho nenapadlo tu drátěnou konstrukci překrýt?? Stačí pár kusů látky (ubrus, prostěradlo), přehodit přes stojan a sepnout to špendlíky. A už mám lepší pozadí, na kterém se obrazy budou lépe vyjímat. Jednoduché, ale chce to trochu přemýšlení. 🙇  Celkově ta výstava byla velmi pěkná, hlavně tou pestrostí výrobků, které člověk běžně neuvidí. Nechci, aby těch pár vět vyznělo jako kritika výstavy.

13 komentářů:

  1. Některé obrazy se mi opravdu líbí a uměla bych si je představit doma na zdi. S tím pozadím máš pravdu...Přeji Ti krásné letní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, Jaruš, také se mi pár obrazů líbí.
      Ať máte hezké a klidné léto. 👍

      Vymazat
  2. Obrazy se mi líbí a vůbec to,že mají lidé jako koníčka malování.I mně by to bavilo,bohužel už pár let neudržím ani tužku.Ale zase jiné tvoření mi naštěstí jde.Nejvíce se mi líbí ty snové obrazy.U nás chodím na výstavy,ale po zkušenosti už nefotím.Hodně obrazů,ale i fotografií je proti oknu a to prostě nejde.
    Hani,měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, myslím, že každý má "určité" problémy, to tak je. Můžeš háčkovat a tak ty ruce ještě tak špatné nejsou. Zase Ti nohy slouží, to je výhra. Já na výstavách fotím a už mi i zhasli světlo, prostě zkouším, co to dá.
      Ať se Ti, Jituš, daří. 👍

      Vymazat
  3. I mezi amatéry se najdou velmi šikovní malíři! Máš pravdu - ta instalace si zasloužila větší péči.
    Haničko, přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já se tam vždy těším hlavně na ty obrazy. Pak zjistím to, co jsem napsala...
      Přeji Ti příjemný víkend. ☺

      Vymazat
  4. Hanko, také bych si něco vybrala. Sama malovat neumím, moje výtvory odpovídají dětem v mateřské školce. Nemám ráda moderní umění, tam většinou nevím, co tím chtěl "básník " říci. Měj se hezky, pá
    😊😊😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já Ti rozumím. Po pravdě jsem se hodně zabývala ručními pracemi, ale malování mě nechytlo. Jak píšu, kromě vymalování bytu, to jsem několikrát dělala. Jsem spíše praktického zaměření a moderní umění mě také většinou neoslovuje. Ovšem, jako Pražačce Ti řeknu, že jsme byli 3x ve Veletržním paláci v Nár. galerii, snad to tam stále je (??). Tam se nám s přítelem hodně líbilo. 👍

      Vymazat
  5. Hanko, jak už jsem psala minule, souhlasím s větší propagací této výstavy, no a to umístění obrazů na tak malém nevyhovujícím místě, bohužel. Na to by si měli dohlédnout z toho malířského kroužku, přijít s nápadem a hlavně instalovat - dozorovat pak při výstavě samotné. Je tam co hlídat i v tak malém prostoru. Obrazy jsou to opravdu pěkné, pár jich tam má moje kolegyně z práce a dvě obyvatelky našeho domu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, nemám zájem na té výstavě někoho chválit, někoho krizovat. Píšu to tak, jak to vnímá návštěvník. Můj pocit je ten, že ti "malíři" jsou nějak mimo, možná dodají své obrazy a třeba jim není nabídnuto, aby si to upravili podle sebe. Nevím. Zajistit dozor je něco jiného než instalace. Tam je vidět, že pro CVA jsou hlavní ty rukodělné výrobky, si všimni, všechny krásně uloženy na stolech a každý stůl pokryt ubrusem. Některé výrobky i podložené barevným papírem. Tomuto tvoření je na výstavě věnováno více pozornosti. Nevím, jak se oni k tomu malířskému kroužku staví, ale z mého - NEZAUJATÉHO pohledu mám dojem, že by si ty obrazy zasloužily lepší prezentaci. V přízemí je jistě víc prostor, byla by to taková "galerie" a těch několik hodin by to uhlídali. To není kritika výstavy - výrobků, je to nápad, i zažitý stereotyp se může pozměnit. Snad budou moje slova dobře pochopena.

      Vymazat
    2. chyba: ... někoho kritizovat.

      Vymazat
    3. Hanko, původní záměr těchto výstav byl ukázat jak jsou senioři šikovní nejen v rukodělných kroužcích, ale také při tvorbě doma. Z první výstavy putovaly vybrané výrobky na celostátní výstavu do Lysé nad Labem a stalo se to tradicí. První výprava byla uspořádáná pro předsedy klubu a členy vybraných prací - jednodenní výlet do Lysé nad Labem. Už tenkrát jsme si odváželi pěkná umístění s našimi výrobky. Následovaly roky, kdy jsme se po výstavě zdrželi do druhého dne a měli ubytování v Poděbradech. S městem Poděbrady má naše město partnerské vztahy, zrovna tak s městem v Polsku a Slovensku, tam jsou to Piešťany. Kroužek malování se začal zapojovat tuším později, v CVA začali působit svým přesunutím z nějakého jiného místa, nicméně samostatnou výstavu měli již několikrát ve městě , knihovně a kulturním domě. Tam jsou prostory větší, na každý pád to jsou šikulové, klobouk dolů. Vím jen, že se jim mini prostor také nelíbil, ale aspoň něco. S tou přípravou rukodělných výrobků, výběrem "těch nej", to bych mohla vyprávět, pak to vše uklidit, rozstřídit, aby se nic nezatoulalo. Zabalit, připravit na odvoz do Lysé, nyní už jen v rámci mezi městy Bohumín, Karviná, Český Těšín, Havířov, to už odváží a na místě instalují pracovnice Magistrátu. Do těch kroužků v CVA mohou chodit i nečlenové klubů seniorů, CVA má dveře pro zájemce otevřené♥

      Vymazat
    4. Marti, nejlepší na tom je, že město podporuje takovou tvorbu seniorů a ti pak mají možnost své výrobky vystavovat. Je mi jasné, že s tím musí být hodně práce a možná se během toho putování něco z toho i "ztratí". ☺

      Vymazat

Toulky českou minulostí

Přírodní památka Dolní Marklovice

Ty naše výběžky...  Šluknovský a Frýdlantský zná od školy každý, a i když jejich obyvatelé to budou popírat, přece je těm dvěma věnována vět...